recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 607 vs. Denon 2808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 607 vs. Denon 2808

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 10:15

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%

Og hvad betyder det så?

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Hans J, har du en kildehenvisning til de målinger du har opgivet? Det ville hjælpe en del hvis der var oplyst noget mere omkring målingerne, ohm, dutycycle osv.

jeg har lidt svært ved at tro at de kun giver 0,02% THD ved fuldt output



Jeg har selv digtet tallene .

Nej de er fundet via søgning, mener det er sound & vision der har lavet dem, pointen er, alle målinger er lavet på samme måde.

@Xcardman: Hvorfor skulle du vælge en 2808 fremfor en 806, pga. navnet ?

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .

Der findes ligeså gode SR fra andre producenter, men de koster som regel en del mere, især hvis de skal have de samme features.

Men features bliver først anerkendt her, hvis Denon , H/K eller til dels Marantz kommer med dem, at en opkomling som Onkyo har næsen forrest kan selvfølgelig IKKE accepteres .

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af kim olsen kim olsen skrev:

Hans J, har du en kildehenvisning til de målinger du har opgivet? Det ville hjælpe en del hvis der var oplyst noget mere omkring målingerne, ohm, dutycycle osv.

jeg har lidt svært ved at tro at de kun giver 0,02% THD ved fuldt output



Jeg har selv digtet tallene .

Nej de er fundet via søgning, mener det er sound & vision der har lavet dem, pointen er, alle målinger er lavet på samme måde.

@Xcardman: Hvorfor skulle du vælge en 2808 fremfor en 806, pga. navnet ?

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .

Der findes ligeså gode SR fra andre producenter, men de koster som regel en del mere, især hvis de skal have de samme features.

Men features bliver først anerkendt her, hvis Denon , H/K eller til dels Marantz kommer med dem, at en opkomling som Onkyo har næsen forrest kan selvfølgelig IKKE accepteres .



Jeg havde valgt en denon 2808 fordi den kan det samme som en 806.
hverken mere eller mindre. Men prisen spillede ind.

du skriver det jo selv:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?

så har du jo ikke købt den i Danmark, for så kan jeg se den skulle være billigere end andre mærker.

Redigeret af xcardman - 02-Maj-2009 kl. 11:42
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:


Jeg havde valgt en denon 2808 fordi den kan det samme som en 806.
hverken mere eller mindre. Men prisen spillede ind.



Så det ville være mærket der ville være det afgørende, hvis prisen er den samme ?

Sådan har jeg det nok også, men ville i stedet vælge Onkyo .
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%


Og hvad betyder det så?



Jeg går ud fra at de mener referencelevel - altså noget højere end 1 watt
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.

Redigeret af lunddal - 02-Maj-2009 kl. 12:39
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.


Jeg er såmænd ikke fornærmet , vil bare gerne have begrundelser/facts og ikke postulater .

PS: Man fortæller heller ikke folk, deres børn er grimme selvom de måske er det .
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 13:20
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Distortion at reference - 0.02%


Og hvad betyder det så?



Jeg går ud fra at de mener referencelevel - altså noget højere end 1 watt

Det tror jeg også det er, men ud fra manualen til min gl. reference forstærker fra Pioneer kan jeg da se at det er samme værdier om det er 1 watt, 55 watt eller fuld skrue. Den har iøvrigt et THD på kun 0,003

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2009 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Hvad er det der gør folk er så meget forhippet på, at kritisere Onkyo, er det fordi de har gjort lækker surround med de nyeste features tilgængelig for selv fattigrøve som mig ?De er meget positivt modtaget i det store udland, men okay vi i Danmark ved bedre .


Hvad er det der gør at man ikke kan debattere to modeller op mod hinanden uden at ejere af den ene straks skal spille fornærmede?

Og så er "kritikken" altså heller ikke værre - personligt mener jeg ikke at jeg kritiserer den negativt. Om den yder 100 eller 120 watt er nok mindre ligegyldigt for de fleste af os, hvis den så samtidigt lyder godt med ens udstyr.



Jeg er såmænd ikke fornærmet , vil bare gerne have begrundelser/facts og ikke postulater .

PS: Man fortæller heller ikke folk, deres børn er grimme selvom de måske er det .


Nej men onkyo er alså ikke særlig køn. Men den er effektiv
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu