recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 608 til Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 608 til Netflix

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 608 til Netflix
    Sendt: 10-April-2013 kl. 10:06
Jeg har en Onkyo 608 receiver hvor jeg har forbundet hdmi kabel til og dermed kører netflix igennem.
Når man vælger BD/dvd hdmi-indgangen og ser Blu ray kører bussen jo automatisk til det rigtige og der har jeg aldrig trykket på noget.
Mit spørgsmål er hvilken indstillling jeg skal vælge når jeg ser netflix. Jeg bruger hdmi indgangen der hedder pc og på fjernbetjeningen er der en knap der hedder movie (som kan benyttes når man bruger pc hdmi indgangen men ikke bd/dvd hdmi indgangen.
Når jeg trykker på den står der all channel et eller andet. Så kommer den samme lyd ud af alle højttalere... Trykker jeg flere gange kommer der også andet... Blandt andet mono (hvilket det jo ikke skal være) og noget der hedder Neo Cinema og noget der hedder THX... Jeg mener der er 6 forskellige.

Jeg kan godt høre at der på et par af dem er surround, men hvilken er den korrekte at bruge?

Redigeret af Strange - 10-April-2013 kl. 10:09
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1600
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 12:30
Hmm. Hvorfra kommer Netflix og til hvilket TV.

MHT. lydformat, står min altid på Direct, for så er det stereo ved musik og DolbyDigital 5.1 ved iTunesfilm/Netflix(hvis det er understøttet).

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 14:39

Det kommer lige nu fra en bærbar til Onkyo 608 via et hdmi kabel og fra Onkyo overføres billede og lyd Panasonic G20.

Jeg har også lige købt et Apple TV 3, men det er endnu ikke blevet tilsluttet, men når det gør vil det erstatte den bærbare.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:20
Drop den bærebar og sæt dit apple tv til.

Du får først dolby digital lyd med atv

Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:53
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Drop den bærebar og sæt dit apple tv til.

Du får først dolby digital lyd med atv

Øh nej, win 8 app giver både dolby digital+ og surround. Hvis han ikke har win 8, så har du ret.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7255
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 17:35
Ja. Jeg glemte lige windows 8.

Men vil stadig mene at det er noget nemmere med atv,   Og den kører få minutter efter den er pakket ud af kassen.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 20:55
Det er jo også det jeg vil men ville bare høre hvilken indstlling jeg skulle bruge?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 20:56
... Hvad er dolby digital + egentlig?
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 20:57
Og hvad er forskellen på surround og +?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 21:30
Så vidt jeg husker, "Standard". Så finder recieveren selv ud af lydformatet der sendes i
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 21:43
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Det er jo også det jeg vil men ville bare høre hvilken indstlling jeg skulle bruge?

"Auto" hvis receiveren har en sådan.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu