|
Onkyo 609 vs 818 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Allan m ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Oktober-2011 Status: Offline Point: 86 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
lidt off topic ..den ny receiver fra sony , den ser da fine ud :-)
sony STR-DN1040 |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Uenig i kun at bruge 20-30 % på anlæg. Det sæt naim jeg har fået på mine audiovector, har gjort til en HELT anden højttaler.... De 30 k de havde kostet fra ny af, var godt spenderet... Højttalerne kostede vel ca 25k fra ny af... Ja jeg kunne godt ha "nøjes" men en naim 5i til 10k... Men absolut ikke mindre end det... Med enten dac til streaming eller cd løber det stadig væsentlig højere op end 2-30%
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Hvis du havde kunne nøjes med et anlæg til 10k og højttalere til 25kr, så passer pengene også:
29% på forstærker og 71% på højttalere. Dac mener jeg er en diskussion for sig, for en dac til 10k kan ikke løftet et anlæg til 10k nævneværdigt. Så her skal man også op i din prisklasse, før man kan høre forskel på en dac til 3k og 10k
|
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Jamen der er slet ikke nogen diskussion, højttalere bør prioriteres, specielt med anlæg til 10-25.000 kr vil jeg også vægte højttalerne enormt, gerne op mod 70%... Det er helt klart der man får mest lyd for pengene... Men i det konkrete tilfælde, så vil jeg gå efter en stærkere receiver, mange undervurderer muligheden i at kunne spille højt i en bio, hvor der altså samtidig er styr på højttalerne, ellers kommer det alt for hurtigt til at lyde - anstrengt ;)
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Andromeda ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2011 Status: Offline Point: 517 |
Hey you guys..
Jeg har Mentor 6LE og en Onkyo Tx-NR818. Men kunne ALDRIG finde på at sætte de to sammen. I pure-audio (2 kanals lyd) på Onkyo'en, i kombi med Mentor 6LE, bliver det uden tvivl alt alt for lyst. De DAC's i onkyo'en er skam gode, men hælder altså lidt over mod lyset.. Dårlig kombi til Mentor's diskant. Som der også nævnes, har 818 heldigvis pre-outs, hvis man vil gøre det bedre effektmæssigt, samt ændre lidt på lydkarakteristikken. Jeg selv bruger en Stello AI-500SE til Mentor, det lyder ok. ;-) efter mit hoved gør det sandelig ikke noget med noget mere end 30% til forstærker siden.. Til 2 kanals lyd vel at mærke... Mvh. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |