|
Onkyo 616 eller Yamaha 673?? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er netop sådan jeg også har det, min SR gør det ganske fint i stereo synes jeg, men andre som kan høre om det er en flues venstre eller højre balle der blafre når den slår en prut, vil løbe skrigende bort. Uanset om du vælger Yamaha eller Onkyo vil du højest sandsynligt opleve en stor forbedring i lyden, 50% af forbedringen kan tilskrives købet alene
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Du har hørt rigtigt! ![]() Personligt ville jeg vælge Yamaha'en. Den er måske knap så køn som ONKYO'en, men imo lyder den bedre og er frem for alt klippe stabil = ingen problemer. Derudover er standby-forbruget lavere ved Yamaha og den bliver heller ikke så varm som ONKYO. M.v.h.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
675 er ikke relevant, da den ikke får en startpris i nærheden af 3.000,- M.v.h.
|
|
![]() |
|
Andersss ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2011 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 579 |
Da jeg skulle have en SR for et års tid siden stod valget også imellem Onkyo,Yamaha, Denon og Pioneer. Jeg valgte Pioneer på baggrund af anmeldelser jeg læste om de forskellige SR'ere. Første og fremmest skulle Pioneer have mere reel power bag de fine tal (lige under 90W pr. kanal ved 5.1 så vidt jeg husker). De har en mere klar lyd i forhold til konkurrenterne, men det kan også være fint nok alt efter højttalerne den skal kombineres med.
Jeg er i hvert fald overordenlig glad for min 921'er som jeg købte for ny til 2000 kr. 922'eren kan købes til lidt over 2000 for tiden i elgiganten. Den ville jeg vælge hvis jeg stod i situationen. Jeg bruger min til 50/50 musik og film/tv. Har desuden et par højttalere på zone 2 og det fungerer rigtig godt.
|
|
![]() |
|
kerik ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 26 |
Omg! Jeg har lige været i Elgiganten for at kigge lidt på de forskellige. Først og fremmest kunne han oplyse at 616 og 673 kun var internetvarer, som de ikke havde i de fysiske butikker. Dernæst stod 515'eren i butikken til 4.800 kr. (616 står til 3.144 på hjemmesiden) - men hvis jeg ville have 515 kunne han da sælge mig den for 2.800 (altså et nedslag på 2.000 - relativt stor besparelse).
Tilsvarende kostede 573'eren fra Yamaha 4.100 (mod ca 3.100 på nettet) Med andre ord: giv prisen på skiltet og føl dig tørret! - men på nettet er de så til gengæld rigtig godt med. Blot lige lidt opfølgning mens jeg Googler ;-) |
|
![]() |
|
kerik ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 26 |
FYI - jeg har ikke købt 515 da jeg ikke vil så langt ned i modellerne for en besparelse på 300 kr...
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |