recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 616 eller Yamaha 673??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 616 eller Yamaha 673??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af kerik kerik skrev:

Hans J: jeg er ikke typen som sidder i sweet spot og bliver småliderlig hvis det er det du spørger om :-)
Jeg kan rigtig godt lide at sidde og lytte til min musik og kan samtidig også godt lide at have det i baggrunden andre gange - men jeg er ikke lydanmelder. Dog har jeg hørt at der er nogle surround receivere som ikke er særligt gode til stereo - så dem vil jeg selvfølgelig gerne lidt uden om...

Som jeg ser det, er der selvfølgelig en forskel fra de dyrere forstærkere (10.000+) og denne type. Jeg vil jo bare gerne finde en, hvor jeg får så meget kvalitet som muligt for pengene (ligesom alle andre?) og hvor jeg gerne skulle få lidt mere end jeg har i min gode gamle Technics.
(Eksempelvis muligheden for bi-AMP, HDMI osv...

Det er netop sådan jeg også har det, min SR gør det ganske fint i stereo synes jeg, men andre som kan høre om det er en flues venstre eller højre balle der blafre når den slår en prut, vil løbe skrigende bort.

Uanset om du vælger Yamaha eller Onkyo vil du højest sandsynligt opleve en stor forbedring i lyden, 50% af forbedringen kan tilskrives købet alene Wink, vi kan alle høre en milliard ekstra ting på vores nyindkøbte ting. man starter med en fin lille SR som spiller flot og imponerende, hver gang man skifter et eller andet få man et markant løft i lyden, efter 10 udskiftninger er man i Nirvarna eller også har det lydt ad helvede til det første man havde eller også er der cirka 50% placebo tilsat, vælg selv. Først når du begynder at tænke på at gøre noget ved rummet sker der noget for alvor.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af kerik kerik skrev:

I den forbindelse overvejer jeg følgende forstærkere:

Onkyo TX-NR616
vs. 
Yamaha RX-V673

Ifølge forskellige tests på nettet, har jeg set, at Onkyo nogle gange har problemer med ustabilitet - men er det et I andre har oplevet eller er det en and?

Mht. Yamaha'en har jeg ikke mange erfaringer, men jeg har hørt at det skulle være en rigtig god forstærker til prisen.

Du har hørt rigtigt!  Wink
Personligt ville jeg vælge Yamaha'en. Den er måske knap så køn som ONKYO'en, men imo lyder den bedre og er frem for alt klippe stabil = ingen problemer. Derudover er standby-forbruget lavere ved Yamaha og den bliver heller ikke så varm som ONKYO.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af ZABBI4000 ZABBI4000 skrev:

Hvis du vil have en Yamaha så vent til den nye er til at købe. 675 er lige på trapperne. Jeg ville tænke rigtig godt over hvad du vil have den skal, og tag så ud og lytte til dem begge. Tjeck om der er retur ret, og tag den med hjem og lyt til den.

675 er ikke relevant, da den ikke får en startpris i nærheden af 3.000,-

M.v.h.
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 17:02
Da jeg skulle have en SR for et års tid siden stod valget også imellem Onkyo,Yamaha, Denon og Pioneer. Jeg valgte Pioneer på baggrund af anmeldelser jeg læste om de forskellige SR'ere. Første og fremmest skulle Pioneer have mere reel power bag de fine tal (lige under 90W pr. kanal ved 5.1 så vidt jeg husker). De har en mere klar lyd i forhold til konkurrenterne, men det kan også være fint nok alt efter højttalerne den skal kombineres med.
Jeg er i hvert fald overordenlig glad for min 921'er som jeg købte for ny til 2000 kr. 922'eren kan købes til lidt over 2000 for tiden i elgiganten. Den ville jeg vælge hvis jeg stod i situationen. 
Jeg bruger min til 50/50 musik og film/tv. Har desuden et par højttalere på zone 2 og det fungerer rigtig godt.
Til top
kerik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:22
Omg! Jeg har lige været i Elgiganten for at kigge lidt på de forskellige. Først og fremmest kunne han oplyse at 616 og 673 kun var internetvarer, som de ikke havde i de fysiske butikker. Dernæst stod 515'eren i butikken til 4.800 kr. (616 står til 3.144 på hjemmesiden) - men hvis jeg ville have 515 kunne han da sælge mig den for 2.800 (altså et nedslag på 2.000 - relativt stor besparelse).
Tilsvarende kostede 573'eren fra Yamaha 4.100 (mod ca 3.100 på nettet)

Med andre ord: giv prisen på skiltet og føl dig tørret! - men på nettet er de så til gengæld rigtig godt med.

Blot lige lidt opfølgning mens jeg Googler ;-)
Til top
kerik Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2013 kl. 19:23
FYI - jeg har ikke købt 515 da jeg ikke vil så langt ned i modellerne for en besparelse på 300 kr...
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu