recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 616 erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo 616 erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Movergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2013
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Movergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 616 erfaringer
    Sendt: 02-Maj-2013 kl. 12:58
Hej hej 

Jeg er påvej til at købe følgende forstærker Onkyo 616 

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=772429&cks=ASS&assoc=84 476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6 

Den skal stå i væghængt møbel som måler 80 cm bred - 42 cm dyb - 40 cm høj. Der bliver 1 rundt hul toppen med en 
diameter på ca 6 cm og 2 runde huller i bunden i samme størrelse. Derudover kommer der til at være en hylde i reolen. 
Lågen bliver en almindelig låge, ikke en stof låge 

Tror i at der vil blive genereret så meget varme at forstærkeren slår fra inde i reolen? 
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:21
Jeg tror desværre at det bliver for varmt. Sourround receivere bliver temmelig varme når de bruges, og i et næsten lukket rum vil varmen akkumuleres.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Movergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:25
hvad er alternativet så?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 13:47
Du kan jo prøve o g så overvåge temperaturen. Bliver den for høj må der flere, større huller til evt med aktiv blæser. Der er ikke luft ved bagkanten? Der skal jo også en hulens masse kabler ind og ud!
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Movergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:37
nej der er ikke luft ved bagkanten. Hullet i toppen af reolen er til kablerne. Tror sku desværre jeg er nød til at lave en løsning, hvor jeg bygger det op på hylder i stedet for 

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:42
Jeg tror også det bliver lidt klemt med plads til 5 højttalkabel + kabel til sw, plus strømkabler, plus antenne, plus hvad du ellers har, med de tre små huller. Jeg havde på et tidspunkt et møbel, hvor jeg simpelthen måtte have bagkædningen af for at få plads, men det stod på gulvet så det var mindre kritisk.
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:49
Nu ved jeg godt at emnet går på varme ...

Jeg har netop købt den forstærker du omtaler (for 5-6 måneder siden). Jeg har kæmpet rigtig meget med at få den til at software opdatere, håber ikke du får samme problemer.  

Onkyo er et af de mærker som faktisk bliver varmest, der findes en tilsvarende model hos Yamaha med ca. samme feature niveau. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Movergaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 14:50
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2006
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 09:09
Dette er en super forstærker har selv købe den hos komplett , og hvad angår software ingen problemer overhovede , bare føl deres vedledning ....
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu