recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 705 - Ingen lyd uden billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 705 - Ingen lyd uden billede

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 705 - Ingen lyd uden billede
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:52
Jeg har lige samlet en lille HTPC, der skal bruges til at spille musik og film, og derfor har jeg tilsluttet den til min Onkyo 705 via HDMI.

Alt virker i skønneste orden og jeg kan sagtens spille musik og film derpå. Mit problem opstår i det øjeblik, at jeg skifter kanal eller slukker for tv'et, for så forsvinder lyden helt. Dette er naturligvis ikke optimalt, da jeg ikke gider have mit tv kørende, bare fordi jeg spiller lidt musik (som jeg styrer remote fra en netbook).

Er det muligt at fortælle min receiver, at den skal blive ved med at spille, eller er det et eller andet handshake, der umuliggør det (så jeg bliver nødt til at skifte til et optisk-kabel eller lignende)?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 22:56
Sæt HDMI kontrol på OFF
Til top
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 11:46
HDMI control var disabled, så det var ikke det. Jeg sad og flyttede rundt på indgangene på receiveren i går aftes, og pludseligt var problemet væk, hvilket undrer mig ret meget.

Desværre cutter receiveren stadigvæk lyden så snart jeg piller ved fjernsynet, dog kommer lyden tilbage kort tid efter. Det er som om den ikke kan styre to HDMI-porte på een gang.
Til top
nayze Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 13:41
Og nu gør den det så igen...
Til top

Besvar Besvar