recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 805 vs 806
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 805 vs 806

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 09:28

kan kun tilslutte mig Lightyears betragtninger......og taget i betragtning af at det er en receiver i 10K klassen, synes jeg at "kraftdelen" ( trafo + lytter) umiddelbart ser lidt "ynkelig" ud.

Og m.h.t. Mouse's betragtninger; på sin vis har du ret......en det er jo også at produktet kan blive ved med at levere det som producenten lover.....og det er fact at levetiden på en dårlig kølet forstærker er begrænset.

Mvh

Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af JesA JesA skrev:

Og m.h.t. Mouse's betragtninger; på sin vis har du ret......en det er jo også at produktet kan blive ved med at levere det som producenten lover.....og det er fact at levetiden på en dårlig kølet forstærker er begrænset.

Jeg tror ikke, at du bare kan konkludere at 806'eren er ringere pga. at man synes at køleløsningen er ringere. Som jeg ser det ser det ud til at de har skiftet teknik mht. strømforsyningen fra noget magnetisk til noget elektronisk ballast, hvilket også forklarer vægtreduktionen.

Som udgangspunkt vejer kobber rimeligt meget, så vægtreduktionen kunne nemt ligge i et skift af strømforsyning fra Magnetisk til elektronisk.

Dette betyder ikke, at det er et dårligere produkt! Tværtimod! Normalt er det en meget dyrere løsning, men så undgår man at have forskellige modeller til forskellige spændinger(lande), da den selv kan indstille sig til den korrekte spænding feks. 230V for DK. Jeg kan se på et andet indlæg her på Recordere at den også trækker væsentlig mindre strøm, hvilket må tale for min tese. Så må den også være billigere i drift!

Please correct me if i'm wrong!

Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 10:49

Please correct me if i'm wrong!

[/QUOTE]

I'll do so....- nej, Joke

Men hvis du læser mit indlæg, forholder jeg mig ikke som sådan til om 806'eren er bedre/dårligere end 805'eren, mere at til 10 k er det IKKE imponerende hvad "indmaden" byder på rent forstærkermæssigt.

Og jeg ved godt at MANGE har gjort forsøget på at ombukke fysikkens love, men højtalere kræver altså STRØM...og når forstærkere skal genere dette, afgives VARME.....og det skal afledes ( ordentligt), ellers...puufffff  ( læs; begrænset levetid)

og at den nye model har et mindre watt-forbrug er måske fint for el.regningen, men indikere samtidig at den IKKE kan genere så mange output-watt/strøm...igen; fysikkens love.....

Mvh

Redigeret af JesA - 19-December-2008 kl. 10:52
Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 11:30
Nogen der ved om blæseren på 806 køre hele tiden? Jeg vil kraftigt overveje noget andet hvis den spiller når jeg køre på laveste volume og derfor er hørbar.
Til top
* Sander * Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af Mech0z Mech0z skrev:

Nogen der ved om blæseren på 806 køre hele tiden? Jeg vil kraftigt overveje noget andet hvis den spiller når jeg køre på laveste volume og derfor er hørbar.

Den kører kun når den bliver meget varm... jeg har ikke hørt den køre selv efter en go´film med power på..

go´jul

* sander *

Til top
* Sander * Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 12:45

Nu vi snakker om 806 syntes jeg lige jeg ville kommen denne lille kommentar.

Jeg har for ca. 2 md. siden skiftet min Yamaha DSP-A1 ud med en Onkyo TX-SR 806, og jeg må så konstatere at den absolut ikke har samme kraft & bund som Yamaha, havede jeg dog bare købt Yamaha igen..... Nå men skidt med det man skal jo prøve noget nyt. 

Skal så lige for en go´ ordens skyld sige at Onkyo 806 absolut gengiver bedre SUR. end min gamle Yamaha, men som HiFi-forstærker med mine Dynaudio højtalere, falder den  helt til jorden...den har overhovedet ikke kræfter nok - men så er det rart at man kan tilslutte en ext. eff. forstærker

Mit råd hvis man skal ud at købe nyt.....få forstærkeren hjen og lyt til den før du køber - det gjorde jeg ikke - / surt...

Er nu alligevel efter inverstering af  en extern eff. forstærker blevet glad for den.

Brugt Extern eff. forstærker - 185W Pure Class A i 8 ohms per channel / vægt 30 kg.

http://www.musicalfidelity.com/products/archived/a3702.html

" Jeg har ikke selv hørt en 805 "

Go´Jul

* sander *

Redigeret af * Sander * - 19-December-2008 kl. 14:39
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 13:12

Jeg synes aldrig man har hørt om at en 805, skulle være svag.
men fed eff. forstærker. Mange vil få en overraskelse med en Extern eff. forstærker.

Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 13:41
"Nej men nogle HT kræver bare meget mere af forstærkeren end andre....4 ohm osv"

Jeg har læst at det er upskaleringen s chippen , der vil give den extreme varme som nogen oplever på deres X05, jeg køre through og oplever iike extrem varm, den bliver avrm men det gør alle forstærkere, nogen har så bedre køling ,udledning af luft end andre....

Har læst en bruger der stillede sin Onkyo,  med bageenden stikkende nogle cm ud af hans rack (5-10 cm), og der ved fik noget af varmen til at forsvinde op den vej, han skrev at det var bagerst i forstærkeren at varmen kom nemmest ud (et eller andrt i den stil.)

Redigeret af henrik-t - 19-December-2008 kl. 13:43
+100HD Film
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 13:42
Fejl