recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo android app kan ikke se forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo android app kan ikke se forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo android app kan ikke se forstærker
    Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:48
Hej

Jeg kan ikke søge efter min forstærker fra min mobil. Jeg ved der er mange andre der har haft samme problem.
Min router er WNDR 3700 med dd-wrt på. Mit trådløse kører på 192.168.2.x og forstærkeren sidder 192.168.1.x. Grunden til det er delt er pga noget IP tv og multicast, så det kan der ikke ændres ved.
Jeg kan tilgå shares på min PC på 192.168.1.x, så der skulle være hul igennem de 2 net.

Hvad kan problemet være?

Jeg kan sagtens komme med flere detaljer, hvis der kommer henvendelser i tråden

/K.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 17:51
Det kan være der kun er åbnet for de porte der er relevant for shares mellem de to net. Så kan android app'en ikke se din forstærker da den sansynligvis kører på en anden port.

BS
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 18:31
Jeg ved den kører på port 60128, men ved ikke hvordan jeg åbner det i min router. Jeg har en anden app, hvor jeg kan indtaste iP'en og port, og den virker fint.

Jeg fik hjælp i dette forum, da jeg skulle havde åbnet for alt trafik på nær multicast, mellem det trådløse og det trådet.

K.
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af kukstern kukstern skrev:

Jeg ved den kører på port 60128, men ved ikke hvordan jeg åbner det i min router. Jeg har en anden app, hvor jeg kan indtaste iP'en og port, og den virker fint.

Jeg fik hjælp i dette forum, da jeg skulle havde åbnet for alt trafik på nær multicast, mellem det trådløse og det trådet.

K.

Som det ofte er tilfældet med den type applikationer, laver app'en højst sandsynligt en broadcast for at finde din forstærker. Broadcasts holdes altid indenfor samme subnet, og i og med dit trådede og trådløse netværk er på forskellige IP-subnets får din forstærker aldrig broadcast'en. De kan derfor ikke se hinanden. Hvis du i app'en ikke kan indtaste IP adressen direkte på din forstærker, er din eneste løsning at have trådløst og trådet på samme IP-subnet.

/Mark
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2013 kl. 09:47
Man kan ikke "forwarde" en broadcast til et andet subnet?

Da jeg ikke kan få det trådløse og det trådet til at køre på samme net pga multicast fra IPTV ligger mit trådløse ned, så må jeg bare vente og se om de ændre deres app, så man kan indtaste en ip direkte i den.

/K.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu