recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo AV Receiver ERFA Tråd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo AV Receiver ERFA Tråd

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 17:19

Her er en super tråd fra avsforum.com, som faktisk har besvaret alle mine spørgsmål.

F.eks. at man altid bør køre PCM fra sine HD-DVD/BD film. Man lader således hhv. Toshibaen og PS3eren dekode...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=935808

EDIT/PS: Har dog forstået det sådan at fx DD 5.1 er bedst via bitstream, og lade så Onkyo´en decode...???!!!



Redigeret af Pede8000 - 12-Februar-2008 kl. 17:34
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Her er en super tråd fra avsforum.com, som faktisk har besvaret alle mine spørgsmål.

F.eks. at man altid bør køre PCM fra sine HD-DVD/BD film. Man lader således hhv. Toshibaen og PS3eren dekode...

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=935808

EDIT/PS: Har dog forstået det sådan at fx DD 5.1 er bedst via bitstream, og lade så Onkyo´en decode...???!!!

Det kan man jo ikke lige sige, der er pt. kun få afspillere der kan dekode DTS HD MA, det kan ps3 heller ikke endnu. Men hvis der er ukomprimeret pcm spor på blu ray (ikke hd-dvd), altså ukomprimeret, så brug det.
SVP03
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:28
Hvorfor ikke HD-DVD??
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:32

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvorfor ikke HD-DVD??

Der er ikke plads til et ukomprimeret spor på hd-dvd, det er der på blu ray. På hd-dvd er det altid komprimeret i alm DD eller DTS eller de nye hd lydformater. Så skal afspilleren kunne dekode signalet til pcm, eller du sender det over til receiveren som bitstream.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35686& KW=SVP03



Redigeret af SVP03 - 12-Februar-2008 kl. 19:33
SVP03
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvorfor ikke HD-DVD??

Der er ikke plads til et ukomprimeret spor på hd-dvd, det er der på blu ray. På hd-dvd er det altid komprimeret i alm DD eller DTS eller de nye hd lydformater. Så skal afspilleren kunne dekode signalet til pcm, eller du sender det over til receiveren som bitstream.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35686& KW=SVP03

Jamen er Dolby TrueHD ikke lossless??? Det har jeg da på masser af mine HD-DVD skiver!!

http://www.dolby.com/consumer/technology/trueHD.html



Redigeret af Pede8000 - 12-Februar-2008 kl. 19:40
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvorfor ikke HD-DVD??

Der er ikke plads til et ukomprimeret spor på hd-dvd, det er der på blu ray. På hd-dvd er det altid komprimeret i alm DD eller DTS eller de nye hd lydformater. Så skal afspilleren kunne dekode signalet til pcm, eller du sender det over til receiveren som bitstream.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35686& KW=SVP03

Jamen er Dolby TrueHD ikke lossless??? Det har jeg da på masser af mine HD-DVD skiver!!

http://www.dolby.com/consumer/technology/trueHD.html

Dit udgangspunkt var at man altid skulle køre pcm. Hvis jeg havde en ny receiver der kunne afkode de nye lydformater havde jeg valgt at køre med bitstream og lade receiveren dekode.
SVP03
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:48

Mit udgangspunkt var et spørgsmål!!

Hvorfor lade receiveren dekode, når jeg kan få afspilleren til at gøre det og få alle info/ interaktive ting sendt via PCM ??

Mit point er at bruge bitstream til DD 5.1 (receiver dekoder) og PCM (afspiller dekoder) til de "nye" formater!

Det lader til at det er det experterne anbefaler..

Hvis du mener noget andet er det da fint...

ps: hvad er det der ikke er plads til på HD-DVD skiver?? Det forstår jeg stadig ikke!



Redigeret af Pede8000 - 12-Februar-2008 kl. 19:49
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2008 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mit udgangspunkt var et spørgsmål!!

Hvorfor lade receiveren dekode, når jeg kan få afspilleren til at gøre det og få alle info/ interaktive ting sendt via PCM ??

Mit point er at bruge bitstream til DD 5.1 (receiver dekoder) og PCM (afspiller dekoder) til de "nye" formater!

Det lader til at det er det experterne anbefaler..

Hvis du mener noget andet er det da fint...

ps: hvad er det der ikke er plads til på HD-DVD skiver?? Det forstår jeg stadig ikke!

Har du ikke en hd-e1, den kan vist som jeg lige kan se det kun sende de nye hd lydformater over som bitstream, har ikke lige dens fulde data.
Generelt set ville jeg vælge et ukomprimeret pcm spor på pladen hvis der er det på den. Hvorfor skulle en 15 tkr. receiver ikke være bedre til at dekode et bitstream signal end en 3 tkr. afspiller !
Med hensyn til pcm spor på blu ray kontra hd-dvd. Når det er ukomprimeret fylder det jo meget mere end dd true hd eller dts hd ma. Da der er plads til 50 gb på blu ray og 30 gb på hd-dvd er der ikke plads til både video spor og ukomprimeret lyd spor på hd-dvd, men det er der på blu ray.
SVP03
Til top
Larxox Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1025
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 07:32

Hej!

Vil det sige at jeg skal sætte min PS3 til Bitstream sammen med min Onkyo 605?

TAK!

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Vil det sige at jeg skal sætte min PS3 til Bitstream sammen med min Onkyo 605?

TAK!

Nu talte vi om en hd-e1. I dit tilfælde kan du begge dele.
Kunne du ikke prøve om du kan hære forskel på om det lyder bedst når ps32n dekoder eller onkoy dekoder. En lille test.
SVP03
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 09:13

Her er anbefalingen fra et velrenomerret amerikansk forum:

If you own a some older series HD players, for example Blu Ray players (Ex. Playstation 3, Samsung 1200) / HD DVD player Toshiba A2, A20); those players are NOT designed to output in lossless bitstream (Hard to think those are outdated technology already but for this kind of usage they are!). If you own one of these players its decoding these HD audio formats internally (instead of sending the signal to the receiver to decode). When using these older players you should set your player to output in PCM. It will send this PCM data "predecoded" to your receiver and your receiver doesn't have to do anything but play it. Therefore, your receiver will not show True HD or DTS HD MA light up (because it’s already been predecoded inside your player already) You ARE still getting True HD even though your player decodes it you just are not having to use your receiver to do the decoding.

PS:

Gælder således både PS3 og Toshiba A2 ( HD-E1)

Jeg har postet linket tidligere i tråden!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2008 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Oprindeligt skrevet af Larxox Larxox skrev:

Hej!

Vil det sige at jeg skal sætte min PS3 til Bitstream sammen med min Onkyo 605?

TAK!

Nu talte vi om en hd-e1. I dit tilfælde kan du begge dele.
Kunne du ikke prøve om du kan hære forskel på om det lyder bedst når ps32n dekoder eller onkoy dekoder. En lille test.

Har lige testet Bourne Ultimatum HD-DVD (Dolby TrueHD) sendt via Hdmi hhv. PCM og Bitstream! PCM er klart bedst (afkodet i afspiller).

Det samme gør sig gældende ved PS3, Bladerunner Blu Ray (Dolby TrueHD) sendt via Hdmi hhv. PCM og Bitstream! PCM er klart bedst (afkodet i afspiller).

Det lyder fint med bitstream, men fantastisk, sendt i PCM. Receiveren viser i begge tilfælde PCM Multich. på display, det er dog TrueHD der kommer ud af højtalerne!

Det er bare i orden, specielt efter at jeg i går fik mig en Subwoofer!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu