|
|
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Forfatter | |||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Hmmm, så vidt jeg ved kan hverken HD-E1 eller PS3 bitstreame via HDMI ? |
|||
![]() |
|||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
||
Det har du helt ret i, kun via SPDIF. Men vælger du auto-indstilling på HD-E1 skriver den bitstream i displayet, og lydener langt mere "lukket".. Faktisk det samme med PS3. Mit point er bare: sæt afspilleren til PCM - med mindre man har en afspiller der kan sende lossless bitstream.. Men det ER altså kompliceret stof! Syns citatet (FAQ- avsforum.com) tidligere beskriver meget godt hvad de optimale indstillinger er. |
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
![]() |
|||
MJ (udmeldt) ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2917 |
![]() |
||
Jeg har oplevet, at visse film (fx. Armageddon) er ufattelig lav i volume hvis jeg kører PCM fra min PS3. Samme med en ef Ringenes Herre-filmene. Så min PS3 er sat til bitstream. |
|||
![]() |
|||
Pede8000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2006 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 2590 |
![]() |
||
Jeg prøver lige Ringenes Herre... Kan du huske hvilken?? |
|||
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Jeg har prøvet LOTR, både med bitstream og PCM. Eneste forskel hos mig var at ved bitstream kan Onkyo´en identificere DD-ex (og skriver dette i display), men lyden var fuldstændig den samme! Man får DD-ex lyd ved begge indstillinger! Måske har jeg dårlig hørelse, vend endelig tilbage hvis du oplever noget andet! Redigeret af Pede8000 - 13-Februar-2008 kl. 13:01 |
|||
|
|||
![]() |
|||
HighDef ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Maj-2006 Status: Offline Point: 131 |
![]() |
||
Tak for svaret. Nu støtter jeg gerne op om recorder.dks sponsorer, så hvis du (eller andre) kan bekræfte at nedenstående kabel fundet hos kableronline.dk er det rigtige, ville det være en stor hjælp. Component Kabel; Cortex Cables Excellence – 3 Meter Jeg har i forvejen 2 HDMI kabler. Har jeg brug for andet end disse 3 kabler? |
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
||
Med hensyn til bitstream fra ps3, mente jeg godt den kan sende dd true hd, men det kan være jeg tager fejl. Er det ikke kun dts hd og dts hd ma den ikke kan ??
|
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() |
||
Nu ved jeg ikke lige hvad du har af udgange på dine andre ting, men komponentkablet er ok, husk at lyd skal trækkes ved siden af de steder du kører komponent, ellers ingen lyd ![]() |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
||
Jamen jeg læser da med her. Jeg har også en Onkyo og en PS3, og Pede du mener så at PS3 skal stå til output PCM korrekt? Hvad hvis der ikke er PCM spor på BD vil man så få den rigtige lys ud også eller hvordan? Har ikke haft tid endnu til at prøve alle indstillinger selv. :( \René |
|||
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Du kan jo så tjekke med en bd film, vælg en med dd hd lydspor og vidersend med bitstream, hvad skriver din onkoy om hvilket lydspor det er ? |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
|||
Abolsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Status: Offline Point: 249 |
![]() |
||
Altså... hvis vi snakker HD lydspor på en PS3, så bør den stå på PCM. PS3'en kan, som sagt tidligere i tråden, IKKE sende lossless bitstream.
MEN, jeg tror I kan have fat i noget når man snakker almindelige dødelige lydformater - så er det garanteret en god idé at lade Onkyo'ens dekoder klar mosten. Redigeret af Abolsen - 13-Februar-2008 kl. 18:48 |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Det ser ud til at ps3 ikke kan bitstreame dd true hd men godt dekode og sende som pcm. |
|||
SVP03
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |