recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - onkyo brugt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

onkyo brugt?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:


Er det nødvendigt. I følge Onkyo er problemet jo kun på receiver mellem 2009 og 2012?


I følge Onkyo har problemet været løst mange gange. Indtil der dukkede nye modeller op med problemet.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:08
Hold nu op for en heksebryg - det er dagen alt for god til - går sku en tur i skoven med konen i stedet for, det er betydeligt mere vindende...!

"Over and Out"
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:14
Go ide Curious! Husk heksebryggen

Boing! 30k nået
Til top
Just Curious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 519
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Just Curious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:29
Boing Kampus get a real life
Proj: JVC DLA-X5000/ 156" AT 16:9 diy lærred/ AVR: Marantz Av7704/ BD: OPPO UDP-203/ L/C/R: JBL PRO 3252N/
Surr & Back: 6xJBL PRO 8320/ Atmos: 4xJBL Control 1/ Eff. Forstærker effekt: Ca. 2800 W
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:31
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:25
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 12:32
.

Redigeret af Henrik B. - 28-December-2015 kl. 08:25
Til top
Rosenkvist Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2011
Sted: Århus Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rosenkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 13:32
Bare lige for at starte snakken lidt igen har jeg en onkyo tx sr 308 som stadigvæk fungerer som var den ny fra butikken. Den er Ca 5-6 år gammel og jeg har egentlig kun skiftet den ud fordi jeg ville prøve 7.1 nu plads og mulighed er dertil så i min optik kan onkyo sagtens være gode. Min tanke er lidt som med biler hvis det ikke bliver vedligeholdt så holder den ikke. Og ja hvis man så sammetidig putter den i et hylde rum som lukker helt tæt der om så brænder alt jo af der skal være luft og plads til at arbejde
Hilsen Thomas

(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio   )
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Rosenkvist Rosenkvist skrev:

Bare lige for at starte snakken lidt igen har jeg en onkyo tx sr 308 som stadigvæk fungerer som var den ny fra butikken. Den er Ca 5-6 år gammel og jeg har egentlig kun skiftet den ud fordi jeg ville prøve 7.1 nu plads og mulighed er dertil så i min optik kan onkyo sagtens være gode. Min tanke er lidt som med biler hvis det ikke bliver vedligeholdt så holder den ikke. Og ja hvis man så sammetidig putter den i et hylde rum som lukker helt tæt der om så brænder alt jo af der skal være luft og plads til at arbejde

Hvor tit skifter du da oliefilter og vinterdæk på din receiver? :D
Til top
Rosenkvist Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2011
Sted: Århus Denmark
Status: Offline
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rosenkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 21:29
Ikke ret tit men jeg putter den ikke ind i en kasse hvor den sveder plus den bliver rengjort pusset og plejet jævnligt noget støv kan faktisk være strømførende og skabe kortslutning 😉
Hilsen Thomas

(Kig evt. min bio på: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=102611&title=rosenkvists-benqdalibio   )
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 21:41
Min pointe var jo netop, at en receiver ikke ligefrem kræver samme vedligeholdelse som en bil. Men ja, man skal sørge for nok luft omkring den, samt ikke lade den dække af et tykt lag støv. Det burde sige sig selv, selvom det desværre ikke er tilfældet.

Men selvom folk stadig tager alle de forbehold, så sker det stadig, at Onkyo receivere står af. De bruger konsekvent bare nogle dårlige dele, som potentielt bare kan stå af. NAD lider i øvrigt af samme problem. 
Begge yder fin service, når det så sker. Det skal de have. Men det er stadig bare noget bøvl, at man skal til at pille hele lortet fra, bruge tid på forsendelse, vente i op til flere uger, for til sidst at slå den til igen.
Køber man andre mærker, så er du mere sikret imod, at det ikke sker.
Alle mærker kan selvfølgelig få problemer, det er selvsagt. Men der er ingen tvivl om, hvilke mærker der er værst.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Rosenkvist Rosenkvist skrev:

Ikke ret tit men jeg putter den ikke ind i en kasse hvor den sveder plus den bliver rengjort pusset og plejet jævnligt noget støv kan faktisk være strømførende og skabe kortslutning 😉


Hvilket støv er det?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2015 kl. 22:30
Jeg har personligt rep. et HDMI kort, fra en herinde. At flytte Onkyoen så den får mere luft løser ikke problemet. På den model jeg kiggede på, serie 600/700 serien sidder HDMI kortet i toppen af recieveren.
Problemet er hovedsageligt at der sidder nogle små smd lytter på 4V, på en 3,3V regulator...skiftet dem ud med nogle hmt lytter på 16V, og det er ca. 1,5 år siden  
Har efterfølgende læst at problemet er opstået efter at Onkyo har valgt at bruge en anden underleverandør, som har brugt en anden regulator der oscillere mere, og dermed skal regulatoren også modificeres med en kondensator.
Så det blive spændende og se hvornår den går istykker igen, nu hvor jeg ikke har modificeret den med de kondensator på regulatoren. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu