recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo = DR netradio + Vækkeur?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo = DR netradio + Vækkeur?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kristianw Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Februar-2013
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo = DR netradio + Vækkeur?
    Sendt: 25-Februar-2013 kl. 21:52
Det er på tide at udskifte mit +15 år gamle Kenwood anlæg med noget der ikke skratter :-) 

Jeg laver selv musik og gerne vil tjekke mit mix på mine Dynadio BM15 højttalere. Derfor ville jeg egentlig foretrække en stereo receiver med så ufarvet lyd som muligt... Men der er også nogle features ved diverse prisbillige sorround receivere som jeg godt kunne tænke mig. Specifikt har jeg kig på Onkyo TX-NR414, som både har mulighed for Spotify, 6xHDMI og Burr Brown DAC... og så er den jo billig :-) Jeg foretager 99% af min "kritiske lytning" på min studiemonitors, så lydkvaliteten for receiveren er ikke så afgørende. 

I forhold til valg af receiver, er det vigtigt for mig at jeg kan få DR netradio. Jeg har prøvet at undersøge det, men jeg kan ikke finde ud af om det er muligt på TX-NR414. Nogen der kan hjælpe mig med det spørgsmål? 

Mit andet spørgsmål er om jeg kan bruge Onkyo TX-NR414 som "clockradio". Mit +15 år gamle Kenwood anlæg kan selv tænde mandag-fredag og det er ret vanedannende :-) Jeg har læst noget med at det er muligt hvis man har iOs iPad/iPhone, men det har jeg altså ikke (jeg har Android telefon). 
Til top
mkjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Maj-2012
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkjensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 07:39
Jeg bruger TuneIn Radio som vækkeur på min Android-telefon. Det er muligt at bruge DRs kanaler og mange, mange andre.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 07:52
Tak for tippet mkjensen. Jeg vil dog sige at jeg foretrækker at mit HiFi tænder. Jeg ved helt ikke om det er *et must*, men det er tæt på :-) 

På Onkyo ser det ud til at jeg kan få DR's radiokanaler via vTuner.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 11:40
Tvivler på at du kan få Onkyo'en til at tænde på en Netstation. Den kan self tænde på sidst valgte indgang, men på min skal jeg aktivt vælge hvilken station herefter. Og de kan så lægges i en memory-funktion, men skal stadig vælges med et tal.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 17:32
@Kampus: Den behøver ikke at tænde med med netstation: Hvis den bare selv kan tænde med alm. FM radio så er det også fint. Bruger du din iPhone (via netforbindelse) til at tænde Onkyo'en med, eller er "tænd-selv"-funktionen indbygget i receiveren? 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 18:15
Ingen af delene, jeg har en Pioneer SC-LX83. Men til vækning bruger jeg min Pure DAB radio, da den er på genopladelige batterier, og let kan medbringes efter behov.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 19:41
Kig i manualen for den reciever du har kig på http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/0/6/3/1/Manual_TX-NR414_En.pdf

Er i anden anledning ved at kigge på manualen for 616 & her står:
"iPod/iPhone Alarm
If you use the Alarm function on your iPod/iPhone to start playback, the AV receiver will turn on at the specified time and select your iPod/ "

Men jeg kan ikke finde noget om "start playback" med FM.....
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kristianw Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 23:11
He he. Ja, der er nok ikke nogen vej udenom manualen :-) 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu