recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo/KEF erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo/KEF erfaringer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo/KEF erfaringer
    Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:03
Overvejer at smide lidt SP efter en Onkyo 607 og et sæt KEF 2005.3 som en erstatning for min gamle Sont STR-DG510 og Jamo A102, så kunne være dejligt hvis der var nogle der havde lidt erfaring de ville dele.

Lader til at Onkyo er lidt lys i lyden hvilket KEF også skulle være.

Har også læst om et par stykker der har problemer med at subwooferen har en tendens til at gå i standby selvom den modtager signal. Om det er en defekt eller for lidt gain fra forstærkeren ved jeg dog ikke.
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Overvejer at smide lidt SP efter en Onkyo 607 og et sæt KEF 2005.3 som en erstatning for min gamle Sont STR-DG510 og Jamo A102, så kunne være dejligt hvis der var nogle der havde lidt erfaring de ville dele.

Lader til at Onkyo er lidt lys i lyden hvilket KEF også skulle være.

Har også læst om et par stykker der har problemer med at subwooferen har en tendens til at gå i standby selvom den modtager signal. Om det er en defekt eller for lidt gain fra forstærkeren ved jeg dog ikke.

Har en onkyo 805 + det kef sæt ... og det spiller maks !    kan ikke genkende det du skriver med det er lys  lyd  .. heller ikke det med at subwoofer går  ud ... i standby.    

Redigeret af bulk - 09-Juni-2009 kl. 13:10
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:18

Har en Onkyo 706 sammen med storebror KHT3005SE og det spiller fantastisk sammen. KEF højtalere skal bare have en masse effekt. Jeg er dog helt blank på, om Onkyo'en er specielt lys i lyden. Første gang, jeg hører det postulat. Det bestemmer man vel selv?

Kender ikke subben i 2005-sættet, men 3005'erens HTB2 sub er aldrig gået i standby for mig under afspilning af enten musik eller film. 

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:24
Det er bare det indtryk jeg får på avforums. Fik at vide at både Sony og Onkyo er lidt lysere i lyden end f.eks Yamaha og Denon. Men det er nok bare en smagssag.

Lidt af de sub problemer:

http://www.avforums.com/forums/subwoofers/835342-faulty-kef- kube-2-a.html

http://www.avforums.com/forums/onkyo-owners-forum/835347-onk yo-606-no-sub-sound.html

Kan selvfølgelig bare være mandags modeller

Hvordan har Onkyo det med varmen? Skal stå i et TV møbel hvor der kun er 1 eller 2 cm luft i toppen.

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:28
"
Quote:
Originally Posted by Nexer View Post
What about something like the TX-SR607? it's a bit more expensive though
Again, Onkyo receivers are on the bright side. Consider receivers by the likes of Denon and Yamaha for a warmer sound."

Var det jeg fik at vide...

Men en Onkyo 607 og 2005.3 for 888 euro er næsten ikke til at komme uden om
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:34

Hvordan har Onkyo det med varmen? Skal stå i et TV møbel hvor der kun er 1 eller 2 cm luft i toppen.

Den har det fint med varme    min er aldrig kold.   Den er vel omkring de 45-49 grader og den står helt alene på en bænk.  

Kan ikke huske hvor meget de skriver i brugsanvisningen.... 2 sek finder den lige.....   de skriver  20 cm til top.

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:38
Så må den op på toppen og stå 

Bulk kan du ikke lige flytte tættere på så jeg kan høre dit setup?

Jeg skal også have nogle billeder af dit nye 50"

Redigeret af Nexeren - 09-Juni-2009 kl. 13:39
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 13:57

Så må den op på toppen og stå 

Bulk kan du ikke lige flytte tættere på så jeg kan høre dit setup?

Jeg skal også have nogle billeder af dit nye 50"

Skal have kørt det lidt mere til, inden det får en gang med DVE 

Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:17
Onkyo 805 og kef 2005.2 + 3005 Center er min setup og rigtig glad for den dog synes jeg subben er lidt kedelig så jeg ville gerne have fingre i en HTB2
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Sted: Denmark
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 14:58

Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

Onkyo 805 og kef 2005.2 + 3005 Center er min setup og rigtig glad for den dog synes jeg subben er lidt kedelig så jeg ville gerne have fingre i en HTB2

HTB2 er en monster sub. Glæd dig.

http://www.csmusiksysteme.de/de/home/restposten/subwoofer_re stposten/kef/kef_htb2_silber_aus/index.htm?sid=10ca131f8130f 20671f395a886f930fc

444 EURO - ca. 3500 kr. inkl. fragt. Fås også i sort.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2009 kl. 23:51

Ekelund, vi har vel stadig en aftale omkring min HTB2, ikke?

Jeg har i sinde at bygge min egen, og jeg er ved at se mig omkring efter en forstærker, da det er den som er klart dyrest - så får jeg mig en sofasub = stor størrelse, og gemt helt af vejen

Til trådstarter: Ja, KEF og Onkyo spiller godt, de er dog noget sultne. Med 5005 synes jeg der mangler lidt, men jeg har heller ikke fået taget mig sammen til at indstille den ordentlig - bare en auto setup, og det er det.

Mit råd ville dog være en lidt større reciever - gerne med preout, da du så kan smide en effektforstærker på, og derved udbygge i takt med at du får mere blod på tanden (for man bliver hurtigt fanget i denne hobby)
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Point: 1426
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2009 kl. 08:20

Vil rigtig gerne købe den af dig da det er noget nemmere men nu er der jo snart gået lang tid

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Ekelund, vi har vel stadig en aftale omkring min HTB2, ikke?

Jeg har i sinde at bygge min egen, og jeg er ved at se mig omkring efter en forstærker, da det er den som er klart dyrest - så får jeg mig en sofasub = stor størrelse, og gemt helt af vejen

Til trådstarter: Ja, KEF og Onkyo spiller godt, de er dog noget sultne. Med 5005 synes jeg der mangler lidt, men jeg har heller ikke fået taget mig sammen til at indstille den ordentlig - bare en auto setup, og det er det.

Mit råd ville dog være en lidt større reciever - gerne med preout, da du så kan smide en effektforstærker på, og derved udbygge i takt med at du får mere blod på tanden (for man bliver hurtigt fanget i denne hobby)

Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu