recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo kontra Denon
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo kontra Denon

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:16
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu er det det jo hvem der har hvad, har bare haft en denon 3808(købt brugt og fik 2500 kr mere for den) og nu en 806. kan godt undvære netradio.
forskellen er ikke så stor på lyden, men prisen gør en forskel. 
Jeg købte en 806 til 5800 kr og en denon 3808 koster ca 12000 fra ny.
mange køber i udlandet, men der kan man ikke købe en denon.
Så det er nok derfor Onkyo er populære

jeg behøver dog ikke effektrin mere, efter mit skift fra denon 3808 til en 806.
 


 
Nu tror jeg ikke en 806 er lige så god som en 3808. Men hvis man ikke har behov for mere effekt end i en 806 og ikke skal bruge features og måske/sandsynligvis bedre lyd, er der ingen grund til at bruge det dobbelte. Men da du har prøvet begge 2 har du selvfølgelig hørt forskellen. Min nabo har en 3808 som er blevet til en 3808a og der er stor forskel i surround.

Redigeret af SVP03 - 10-Januar-2009 kl. 10:17
SVP03
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Nu er jeg så den type der går efter lyd og billedekvalitet og ikke alle mulige indbyggede features. Men er der jo mange meninger om.
Så selvfølgelig bedst lyd til prisen


Ja, lyd/billede skal jo være i orden. Men når jeg derudover får diverse andre features med er det da kun et yderligere plus.

Netop isf-kalibrering er jo en god ting i forhold til billedekvalitet, hvis man skal tro folk herinde .


Til top
Schjelde Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 695
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:29

Ovennævnte indlæg giver efter min mening et klart billede af at du bør undersøge holdningen på flere forums og tests end herinde alene. Som #2 nævner der mange årsager ud over deres lyd der gør mange har Onkyo herinde.

Denon og HifiKlubben er skældsord blandt mange, hvorfor anbefalingerne måske ikke er objektive i hver en forstand. Husk også at se hvad folk selv har når der anbefales.

Blot se Hans J indlæg....."Sony laver gode receiver, men Denon kun til dels".

Jeg vil ikke favorisere Denon over hverken Onkyo eller andre. Tror selv på at f.eks. en Onkyo 876 og op er fantastiske, men lyt til dem først og det kan afhænge af kabler og højttaler der sættes sammen med receiveren.

Tror det er www.avforums.com hvor der er tråde omkring Onkyo 806 som er fyldt med fejl på mange af de producerede...Hvis ejerne opdager dem

Sony AF8 65
Onkyo 676
HDFury Vertex 2
ATV4K
B&O A9
Sonos rundt i huset
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:41

Jeg har selv haft to denon og nu en 806, så jeg kender udmærket denon.
Synes bare man for mere for pengene ved køb af en Onkyo 806.
Jeg har ikke nogen problemer, men bruger heller ikke en ps3 og bluedot. 


Netop isf-kalibrering er jo en god ting i forhold til billedekvalitet, hvis man skal tro folk herinde 

ja det er da fint, men kører hdmi pass through ved blueray og min dvdafspiller direkte i tv. Reon chip sidder i en 876.
har lige fået en brugt oppo 983 dvdafspiller.





 

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 10:48
Nu tror jeg ikke en 806 er lige så god som en 3808. Men hvis man ikke har behov for mere effekt end i en 806 og ikke skal bruge features og måske/sandsynligvis bedre lyd, er der ingen grund til at bruge det dobbelte. Men da du har prøvet begge 2 har du selvfølgelig hørt forskellen. Min nabo har en 3808 som er blevet til en 3808a og der er stor forskel i surround.

jeg skriver også der ikke en stor forskel og hvis jeg skulle bruge mere power på et tidspunkt. Så er 5.1 eller 7.1 effektrin til dem begge på sin plads.

Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 11:02

Tjah

Tak for input-det er ret svært at vurdere hvor meget man skal  bruge alle de mange mange features man efterhånden kan vælge imellem :)

Jeg skal kun bruge min forstærker til at levere lyd stereo/surround til TV eftersom jeg har en lille stue kun til TV kigning mens jeg skal have et stereo til alrummet, kun til musik/radio.

Er derfor sprunget på¨fælleskøbet med squeezebox/internet fra Telia og det kører ikke for godt, og de kommer aldrig retur til en når man ringer/skriver-men det er så en anden tråd.

Til top
consulten Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2008
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 13:28
Et godt bud kunne være en Onkyo 606, der formodentligt vil dække dine behov ganske godt, idet denne også har en "Zone 2" funktion, således du kan få lyd i dit alrum uafhængigt af stuen.

Herudover leverer 606'eren en rigtig god lyd og billede i forhold til prisen.

Har selv én og er vildt tilfreds med denne.

Fås i udlandet til ca. kr. 3.000,-
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Ovennævnte indlæg giver efter min mening et klart billede af at du bør undersøge holdningen på flere forums og tests end herinde alene. Som #2 nævner der mange årsager ud over deres lyd der gør mange har Onkyo herinde.

Denon og HifiKlubben er skældsord blandt mange, hvorfor anbefalingerne måske ikke er objektive i hver en forstand. Husk også at se hvad folk selv har når der anbefales.

Blot se Hans J indlæg....."Sony laver gode receiver, men Denon kun til dels".

Jeg vil ikke favorisere Denon over hverken Onkyo eller andre. Tror selv på at f.eks. en Onkyo 876 og op er fantastiske, men lyt til dem først og det kan afhænge af kabler og højttaler der sættes sammen med receiveren.

Tror det er www.avforums.com hvor der er tråde omkring Onkyo 806 som er fyldt med fejl på mange af de producerede...Hvis ejerne opdager dem



Nu er der jo ingen anbefalinger der er objektive, det kan ikke lade sig gøre.
Det vil vel også oftest være det folk selv har de anbefaler, eftersom (går jeg ud fra) er det bedste ifølge deres oplevelser/kriterier.

At Onkyo TX-SR806 er FYLDT med fejl er vel en overdrivelse, der er tilsyneladende konstateret fejl i videokredsløbet, desværre er der ingen officiel udmelding fra Onkyo, på de område halter Onkyo desværre .

Måske der er en Onkyo forhandler som ved mere eller kan presse på hos den danske Onkyo distributør ?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Schjelde Schjelde skrev:

Ovennævnte indlæg giver efter min mening et klart billede af at du bør undersøge holdningen på flere forums og tests end herinde alene. Som #2 nævner der mange årsager ud over deres lyd der gør mange har Onkyo herinde.

Denon og HifiKlubben er skældsord blandt mange, hvorfor anbefalingerne måske ikke er objektive i hver en forstand. Husk også at se hvad folk selv har når der anbefales.

Blot se Hans J indlæg....."Sony laver gode receiver, men Denon kun til dels".

Jeg vil ikke favorisere Denon over hverken Onkyo eller andre. Tror selv på at f.eks. en Onkyo 876 og op er fantastiske, men lyt til dem først og det kan afhænge af kabler og højttaler der sættes sammen med receiveren.

Tror det er www.avforums.com hvor der er tråde omkring Onkyo 806 som er fyldt med fejl på mange af de producerede...Hvis ejerne opdager dem



Nu er der jo ingen anbefalinger der er objektive, det kan ikke lade sig gøre.
Det vil vel også oftest være det folk selv har de anbefaler, eftersom (går jeg ud fra) er det bedste ifølge deres oplevelser/kriterier.

At Onkyo TX-SR806 er FYLDT med fejl er vel en overdrivelse, der er tilsyneladende konstateret fejl i videokredsløbet, desværre er der ingen officiel udmelding fra Onkyo, på de område halter Onkyo desværre .

Måske der er en Onkyo forhandler som ved mere eller kan presse på hos den danske Onkyo distributør ?
Dem der har købt den i DK, kan jo kontakte impotøren og spørge Erik om han kender til det.
SVP03
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 22:43
Det har været nogen med fejl, men hvilket land kommer de fra?.
Jeg har ikke set en fejl endnu og jeg kan ikke tåle den mindste fejl i billedet. har både prøvet en PS3 og sony s350 pan BD50 og en oppo 983. via HDMI på min 806

videokredsløbet virker fint på min, har endnu heller hørt nogen fra DK som skulle have problemer. Selvom den kommer fra tyskland eller sverige. 

så sige den er fyldt med fejl er vist en overdrivelse. Min tidligere avr255 lavede støj i billedet.
 


Redigeret af xcardman - 10-Januar-2009 kl. 22:45
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

Det har været nogen med fejl, men hvilket land kommer de fra?.
Jeg har ikke set en fejl endnu og jeg kan ikke tåle den mindste fejl i billedet. har både prøvet en PS3 og sony s350 pan BD50 og en oppo 983. via HDMI på min 806

videokredsløbet virker fint på min, har endnu heller hørt nogen fra DK som skulle have problemer. Selvom den kommer fra tyskland eller sverige. 

så sige den er fyldt med fejl er vist en overdrivelse. Min tidligere avr255 lavede støj i billedet.
 


Holder teorien med serie-nr ?
Til top
Hjelm Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 29-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 44
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 21:37

Jeg tror den største grund til at Onkyo er blevet så populær, ud over at der rigtig gode produkter, er at man kan købe den i udlandet 25-35% under den danske pris. Der er heller ingen forretninger hvor man kan købe Onkyo - så man er tvunget til at skulle søge på nettet og hvorfor så ikke kigge i udlandet
Grunden til at jeg ikke købte en Onkyo var at den eneste model med ethernet tilslutning var 905, og det syntes jeg var for mange penge på daværende tidspunkt.

Ethernet tilslutning er ikke kun til internet radio man også til streaming af musik - men vigtigst af alt til Firmware opdateringer.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu