recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo NR616 intet subw.signal ved visse kilder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo NR616 intet subw.signal ved visse kilder.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:07
Det er meget muligt at man ikke skal det. Men der er en mærkbar forskel i lydkvalitet dels fra min gamle SR606'er, men også fra om jeg køre med samme indstillinger, som på den gamle, eller jeg bruger THX egen. Bl.a. i subbens dybde.
Jeg er ingen lydnørd. :) Jeg beretter såmænd bare hvad mine ører opfatter.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:13

Oprindeligt skrevet af betho betho skrev:

Tak. :) Jeg har fået det til at fungerer nu. Jeg lavede bl.a. en ny kalibrering med Audessy.

Det er et rimeligt udgangspunkt, men en efterfølgende manuel finindstilling er ikke af vejen, derved kan man bl.a få en bedre Crossover, og en bedre balance mellem højttalerne.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:23
Jeg tror ikke jeg forstår hvad du mener. Audessey er et rimelig udgangspunkt, men jeg må ikke finjusterer efterfølgende...? Jeg har faktisk ikke pillet i ret meget. Jeg har sat crossover til Teufels foreskrifter for det her sæt, på 80 Hz, som passer med receiverens interne THX anbefalinger. :) Er det forkert?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:32

Jeg kom også frem til 80Hz, måtte dæmpe SW volume, den var for kraftig der var for meget bulder, spillede ikke rent, ligeledes var der for meget på baghøjttalerne, så de måtte også dæmpes. Måtte også rette lidt på den indbyrdes balance, Center var heller ikke tilfredsstillende.
Tangent Ampster BT II - Technics SL 1210 MK2 - Technics SL PG 390 - Panasonic DMP-BD84EG-K - Google TV Streamer - Panasonic 55z80a - JBL Authentics 500.
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:46
Det er sjovt... For centeren har alt for lidt power, i forhold til hvad jeg synes om. Talen faldt i et med bulder og brag. Især ved livekoncerter, var sang knap hørbart.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 17:54

Ja, som jeg skrev kan Auto indstilling bruges som et udgangspunkt, men ikke som et endeligt resultat. 
Til top
betho Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér betho Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 18:00
Fuldkommen enig. :) Så er vi på bølgelængde. Hehe... :D
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2013 kl. 20:38
Som jeg skrev, så er THX blot en indstilling - et udgangspunkt - og kan ikke bruges til ret meget andet...

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu