recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo receiver - hvorfor - ejere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo receiver - hvorfor - ejere?

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af chico chico skrev:

Onkyo 605

Er der brugere her der kan fortælle om der til Onkyo 605 er dansk manual og dansk menu?

Nej, der er typisk ingen dansk manual, men mindst en engelsk, og i nogle tilfælde også en svensk. Menu´en er normalt på engelsk

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:30
Der følger den skandinaviske med, typisk på svensk eller norsk, Så anbefaler jeg den danske. Eller finde en forhandler der kender den godtnok til at de har mindre brug for manualen
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:31

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Der følger den skandinaviske med, typisk på svensk eller norsk, Så anbefaler jeg den danske. Eller finde en forhandler der kender den godtnok til at de har mindre brug for manualen

Øhhh...dansk manual Christian, sådan en har jeg aldrig set - eller har jeg misforstået dig?

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2008
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:33
Tak for svar!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9439
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Onkyo 605

Er der brugere her der kan fortælle om der til Onkyo 605 er dansk manual og dansk menu?

Nej, der er typisk ingen dansk manual, men mindst en engelsk, og i nogle tilfælde også en svensk. Menu´en er normalt på engelsk

Selvfølgelig følger der en dansk vejledning med hvis du handler i en dansk forretning. Ellers bliver du snydt
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Onkyo 605

Selvfølgelig følger der en dansk vejledning med hvis du handler i en dansk forretning. Ellers bliver du snydt

Må blankt erkende, at jeg aldrig har fundet en dansk manual, selv om jeg har handlet med en dansk forhandler

Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 10:50
Sorry jeg mente den engelske
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:14

Teksten du henviser til indeholder sætningen: "Da den danske brugsanvisning åbenbart eksisterer, må sælger udlevere den til dig uden yderligere omkostninger."

Jeg er ret sikker på at der ikke findes en dansk manual til Onkyo produkter, og der er derfor ikke nogen der har snydt nogen, ved ikke at medlevere den.

En forhandler er ikke forpligtet til at sørge for en Dansk manual, hvis en sådan ikke forefindes fra producentens side.

Og jeg tror faktisk ikke en producent er forpligtet til at medlevere en dansk manual.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9439
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:23
Kommer meget an på hvordan du læser teksten. Jeg synes nu dette er meget klart. Forretningen kan kun slippe for den dnaske vejlledning hvis de oplyser det på forhånd.

Jeg går ud fra, at du har handlet med en dansk internetvirksomhed. Er en dansk vejledning nødvendig for at kunne bruge apparatet, har du også krav på at få en fyldestgørende brugsanvisning på dansk. Man kan dog godt aftale med forhandleren, at der medfølger en brugsanvisning på et andet sprog, eller at der slet ikke er nogen, men det skal være aftalt på forhånd.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 14:33

lahan,
er altså noget jaloux på dit DVDR7310, PDP 427 XD med indbyggede skygger

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 15:52

Kommer meget an på hvordan du læser teksten. Jeg synes nu dette er meget klart. Forretningen kan kun slippe for den dnaske vejlledning hvis de oplyser det på forhånd.

Jeg går ud fra, at du har handlet med en dansk internetvirksomhed. Er en dansk vejledning nødvendig for at kunne bruge apparatet, har du også krav på at få en fyldestgørende brugsanvisning på dansk. Man kan dog godt aftale med forhandleren, at der medfølger en brugsanvisning på et andet sprog, eller at der slet ikke er nogen, men det skal være aftalt på forhånd.

Der skal følge dansk vejledning med, MEN dette kan fraviges hvis der gøres opmærksom på, der ikke eksisterer en dansk vejledning!!!

Det vil sige, bestiller man en Onkyo og IKKE bliver gjort opmærksom på der IKKE findes en dansk vejledning, er dette at betegne som en mangel og man er berretiget til at hæve handlen. Bestiller man via en internetshop er det nok for forhandler at skrive tydeligt i produktbeskrivelsen, der ikke forefindes dansk manual. Er det en fysisk handel(butik) ville det nok være smart at forhandler fik underskrift fra kunden om, at kunden acceptere manglende dansk vejledning.
Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2008 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Der skal følge dansk vejledning med, MEN dette kan fraviges hvis der gøres opmærksom på, der ikke eksisterer en dansk vejledning!!!

Det vil sige, bestiller man en Onkyo og IKKE bliver gjort opmærksom på der IKKE findes en dansk vejledning, er dette at betegne som en mangel og man er berretiget til at hæve handlen. Bestiller man via en internetshop er det nok for forhandler at skrive tydeligt i produktbeskrivelsen, der ikke forefindes dansk manual. Er det en fysisk handel(butik) ville det nok være smart at forhandler fik underskrift fra kunden om, at kunden acceptere manglende dansk vejledning.

Ok, man har altså ret til at ophæve handlen.
NU er det jo skønne Onkyo receivere vi snakker om, så dem ønsker man jo ikke lige at give slip på, når man først har fået dem.

Men vi er så enige om, at man ikke kan kræve en dansk manual (eller et af forhandleren selvkonstrueret  dokument, der på dansk fortæller, hvordan enheden fungerer), hvis en sådan ikke findes fra producentens hånd?

Det er take it or leave it.
Ikke noget med afslag i pris eller lignende.
Jeg kan ikke tro det er ulovligt at sælge elektroni i DK, hvor der ikk emedfølger en dansk manual.

Jeg må nu sige, at jeg ofte er endt med at læse den engelske manual alligevel, når jeg får et nyt stykke elektronik.
De danske manualer er ofte ret mangelfulde, og til tider direkte dårligt og feljagtigt oversat.
Men det er en anden sag.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu