|
|
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Forfatter | |||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Nej, der er typisk ingen dansk manual, men mindst en engelsk, og i nogle tilfælde også en svensk. Menu´en er normalt på engelsk |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Der følger den skandinaviske med, typisk på svensk eller norsk, Så anbefaler jeg den danske. Eller finde en forhandler der kender den godtnok til at de har mindre brug for manualen
![]() |
|||
![]() |
|||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
||
Øhhh...dansk manual Christian, sådan en har jeg aldrig set - eller har jeg misforstået dig? |
|||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|||
![]() |
|||
chico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
||
Tak for svar!
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9439 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Må blankt erkende, at jeg aldrig har fundet en dansk manual, selv om jeg har handlet med en dansk forhandler |
|||
|
|||
![]() |
|||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
||
Sorry jeg mente den engelske
![]() |
|||
![]() |
|||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
||
Teksten du henviser til indeholder sætningen: "Da den danske brugsanvisning åbenbart eksisterer, må sælger udlevere den til dig uden yderligere omkostninger." Jeg er ret sikker på at der ikke findes en dansk manual til Onkyo produkter, og der er derfor ikke nogen der har snydt nogen, ved ikke at medlevere den. En forhandler er ikke forpligtet til at sørge for en Dansk manual, hvis en sådan ikke forefindes fra producentens side. Og jeg tror faktisk ikke en producent er forpligtet til at medlevere en dansk manual. Mvh Michael |
|||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|||
![]() |
|||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9439 |
![]() |
||
Kommer meget an på hvordan du læser teksten. Jeg synes nu dette er meget klart. Forretningen kan kun slippe for den dnaske vejlledning hvis de oplyser det på forhånd.
Jeg går ud fra, at du har handlet med en dansk internetvirksomhed. Er en dansk vejledning nødvendig for at kunne bruge apparatet, har du også krav på at få en fyldestgørende brugsanvisning på dansk. Man kan dog godt aftale med forhandleren, at der medfølger en brugsanvisning på et andet sprog, eller at der slet ikke er nogen, men det skal være aftalt på forhånd. |
|||
![]() |
|||
RuneH ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1760 |
![]() |
||
lahan, |
|||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
||
Der skal følge dansk vejledning med, MEN dette kan fraviges hvis der gøres opmærksom på, der ikke eksisterer en dansk vejledning!!! Det vil sige, bestiller man en Onkyo og IKKE bliver gjort opmærksom på der IKKE findes en dansk vejledning, er dette at betegne som en mangel og man er berretiget til at hæve handlen. Bestiller man via en internetshop er det nok for forhandler at skrive tydeligt i produktbeskrivelsen, der ikke forefindes dansk manual. Er det en fysisk handel(butik) ville det nok være smart at forhandler fik underskrift fra kunden om, at kunden acceptere manglende dansk vejledning. |
|||
![]() |
|||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
||
Ok, man har altså ret til at ophæve handlen. NU er det jo skønne Onkyo receivere vi snakker om, så dem ønsker man jo ikke lige at give slip på, når man først har fået dem. ![]() Men vi er så enige om, at man ikke kan kræve en dansk manual (eller et af forhandleren selvkonstrueret dokument, der på dansk fortæller, hvordan enheden fungerer), hvis en sådan ikke findes fra producentens hånd? Det er take it or leave it. Ikke noget med afslag i pris eller lignende. Jeg kan ikke tro det er ulovligt at sælge elektroni i DK, hvor der ikk emedfølger en dansk manual. Jeg må nu sige, at jeg ofte er endt med at læse den engelske manual alligevel, når jeg får et nyt stykke elektronik. De danske manualer er ofte ret mangelfulde, og til tider direkte dårligt og feljagtigt oversat. Men det er en anden sag. Mvh Michael |
|||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |