Cookimonster skrev:
nkt1 skrev:
Forstår ikke du synes b&W lyder mudret og tung..? Hvilken model har du hørt..?
Prøv at få en demonstration i hfiklubben med en 2808 og sæt Ikon op imod b&w´s nye 600 serie, de spiller altså kanon md denonen.
Mvh
|
Hmm, husker desværre ikke model-navnet på de B&W jeg har hørt
Jamen, den test tager jeg på søndag mellem B&W 683/684 vs. Dali Ikon 6/5.
|
Endelig en fridag, så jeg har brugt en del timer på at teste lidt forskellige højtalere.
Dali Ikon-serien er definitivt ude af konkurrencen. Simpelthen for meget og skarp diskant og det er nok i denne sammenhæng jeg ukorrekt har kaldt 600-serien mudret.
B&W 684 er ganske imponerende. Ville gerne have kørt 683, men min Denon AVR 2808 vil blive forpustet ved at skulle trække den.
KEF IQ7 er blevet lyttet til og gjorde det ganske god, med en ganske stram styring af bassen. Ikke helt overbevist, men ligger lunt i svinget til surround, mindre til stereo. Skal prøves i fuld surround-opsætning.
Rega R5 blev prøvet og jeg synes den var imponerende i starten, men synes lyden blev påvirket for meget i længde og nåede faktisk at blive "træt" af den i løbet af 15 minutters lytning.
Monitor Audio RS6 er også ganske imponerende og ligger i front sammen med B&W. Dog også kun prøvet i stereo, hvor den gjorde det godt.
Blot lidt oplevelser, hvis der er nogen som har input modtages de med kyshånd. Nu er der trods alt mere at gå ud fra, hvis man skal pege mig i en retning
Cheers