recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo SR606 vs. Denon AVR 2808
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo SR606 vs. Denon AVR 2808

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KristianL Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-September-2008
Sted: Vanløse
Status: Offline
Point: 75
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 12:34

Det er ikke fordi det er det mest voldsomme anlæg, som ofte før på grund af konen/kæresten.

Jeg har et sæt goe gamle F3 lyd (Audiovector) fronthøjttalere, Dali 12 tommer sub og to Paradigm baghøjttalere.

Det eneste jeg egentligt har imod 2808'eren er antallet af hdmi-udgange. Det er lidt tyndt.

Til top
Cookimonster Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 01-September-2008
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2008 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af nkt1 nkt1 skrev:

Hej Cookimonster,

Nu har jeg så selv haft begge receivere i mit beskedne hjem de sidste 2 mdr. Købte først en Onkyo 606, som i forhold til min gamle Denon AVR 2805, var mega ringe på stereo siden, derfor skilte jeg mig af med den efter en uge. Det var mest på effektsiden, den manglede simpelthen kraft, og det kunne tydeligt høres på mine B&W, som slet ikke "performede" når de blev sat sammen med Onkyoen.

Efterfølgende har jeg fået en AVR 2808, og den spiller maks, også på stereosiden, ihvertfald i forhold til Onkyo 606.

Nu har jeg ikke sammenlignet med effektrin/monotrin + forforstærker, men det gode ved Denonen er netop at du kan køre pre-out på alle effektrinene og supplere en effektforstærker, hvis du vil have mere power på stereosiden..!!

Jeg synes ikke det er en retfærdig sammenligning af en 606 og en 2808, da der er klasse forskel. Du skal op i en 805 hos Onkyo før man kan tale om en retfærdig sammenligning, så køb du trygt den Denon, og til 6k går du ikke forkert.

Det store spørgsmål er selvfølgelig hvilke højttalere du har, og om en 606 er nok til dem..?

Mvh,

Nicolai

Lyder godt at 2808 klarer sig fint ift. Onkyo. Jeg kommer fra NAD T743 som efter sigende skulle gøre sig bedre på stereodelen i deres surround-recievere .

Denon 2808 er indkøbt og næste skridt er at få skiftet højttalerne. I første omgang Fronthøjttalerne, da de kommer til at mangle noget kraft.

Jeg har Dali hele vejen rundt og er ganske pjattet med den kontante og klare lyd ift. eksempelvis B&W som jeg finder mudret og tung i tilsvarende prisklasser. Jeg har den næstmindste Kompakt højttaler tilsvarende "Dali Concept 2". Disse har jeg overvejet at smide ned som baghøjttaler og få en Dali Ikon 6 (eller 5) som front. Enhedspris: 4000 (3400). 

Jeg skal ud og lytte til noget mere end Dali/Hifiklubben, men der er godt nok en del muligheder.

Redigeret af Cookimonster - 05-September-2008 kl. 16:21
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2008 kl. 18:59

Forstår ikke du synes b&W lyder mudret og tung..? Hvilken model har du hørt..?

Prøv at få en demonstration i hfiklubben med en 2808 og sæt Ikon op imod b&w´s nye 600 serie, de spiller altså kanon md denonen.

Mvh

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 00:39

Prøv at få en demonstration i hfiklubben med en 2808 og sæt Ikon op imod b&w´s nye 600 serie, de spiller altså kanon md denonen.

Mvh

Hmm, husker desværre ikke model-navnet på de B&W jeg har hørt

Jamen, den test tager jeg på søndag mellem B&W 683/684 vs. Dali Ikon 6/5.

Til top
oecon Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2008
Sted: Denmark
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2008 kl. 10:29

til mine dali højtalere er der rigeligt med overskud i 606, og i stereo er lyden rigtig god - helt på højde med mit ældre marantz setup, hvilket faktiskk overraskede mig en del.

jeg kan i øvrigt godt følge dig ift b&w contra dali, men jeg har så også kun haft billige b&w ift. billige dali højtalere. har aldrig haft så dyre b&w som de dali jeg har nu.

- og du kan jo få en 606 for lidt over 3k i tyskland :-)

Panasonic TH-42PX80E
Onkyo TX-SR606
Oppo DV-983H
DALI Piano Noble 5.1 (Ambient, Vocal & Forte)
DALI Silver Wave II-kabler
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2008 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Cookimonster Cookimonster skrev:

Mvh

Hmm, husker desværre ikke model-navnet på de B&W jeg har hørt

Jamen, den test tager jeg på søndag mellem B&W 683/684 vs. Dali Ikon 6/5.

Endelig en fridag, så jeg har brugt en del timer på at teste lidt forskellige højtalere.

Dali Ikon-serien er definitivt ude af konkurrencen. Simpelthen for meget og skarp diskant og det er nok i denne sammenhæng jeg ukorrekt har kaldt 600-serien mudret.

B&W 684 er ganske imponerende. Ville gerne have kørt 683, men min Denon AVR 2808 vil  blive forpustet ved at skulle trække den.

KEF IQ7 er blevet lyttet til og gjorde det ganske god, med en ganske stram styring af bassen. Ikke helt overbevist, men ligger lunt i svinget til surround, mindre til stereo. Skal prøves i fuld surround-opsætning.

Rega R5 blev prøvet og jeg synes den var imponerende i starten, men synes lyden blev påvirket for meget i længde og nåede faktisk at blive "træt" af den i løbet af 15 minutters lytning.

Monitor Audio RS6 er også ganske imponerende og ligger i front sammen med B&W. Dog også kun prøvet i stereo, hvor den gjorde det godt.

Blot lidt oplevelser, hvis der er nogen som har input modtages de med kyshånd. Nu er der trods alt mere at gå ud fra, hvis man skal pege mig i en retning

Cheers

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu