recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR616B Audyssey fail
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR616B Audyssey fail

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR616B Audyssey fail
    Sendt: 29-Marts-2013 kl. 15:25
Jeg har nu endelig fået sat mine XTZ højttalere op og sluttet dem til min spritnye Onkyo blot for at opleve at den ikke vil kalibrere med Audyssey programmet og den tilhørende mikrofon.

Alt er sluttet til efter alle kunstens regler, men uanset hvad jeg gør SLUKKER min forstærker med et PLOP! når den når til test af centerhøjttaleren, Front left, som er den første den tester, kører fint igennem men så snart den går i gang med Center højttaleren 'plopper' den og slukker (Jeg når lige at se centerhøjttaleren "blive blå" på skærmen før HDMI signalet ryger).

Jeg har prøvet med et andet kabel og sågar helt uden at tilslutte centerhøjttaleren og resultatet er det samme hver gang uanset hvilken af de to test jeg kører..

Nogen der har en ide?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 16:21
Mit umiddelbare bud er at din forstærker er brændt af.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 17:15
Du har sikret dig der ikke sidder noget og kortslutter på center-udgangen?

Selv en enkelt kobbertråd er nok, så tjek lige der ikke sidder noget imellem + og -.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 19:00
Send lortet tilbage og køb en Yamaha i stedet for.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Send lortet tilbage og køb en Yamaha i stedet for.

Så vidt jeg erindrer, havde du i en anden tråd, travlt med at klandre en for at omtale Onkyo.

Jeg er faktisk ved at være godt træt af din negative omtale af Onkyo i stort set alle tråde og din skamrosen af Yamaha.

Onkyo laver temmelig gode produkter, de har haft nogle svipsere i nogle af deres modeller, men alt i alt så er Onkyo et ganske godt mærke.

Redigeret af Hans j - 29-Marts-2013 kl. 19:38
Til top
TheeKay Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-November-2005
Sted: Denmark
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TheeKay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 19:45
Hans og Klaus, foreløbig tak for jeres feedback.

Der er altid typer som ReneJ på netfora.. Havde det været en Yamaha jeg havde købt havde der sikkert været en anden type der fortalte mig at jeg skulle købe en Onkyo. 

Jeg har kigget på mange forskellige forstærkere før mit valg faldt på denne Onkyo - inklusive Yamaha. Jeg valgte denne primært på baggrund af positive anmeldelser og dens egenskaber, såsom antallet af HDMI indgange, hvor den tilsvarende Yamaha vist havde bekymrende få ..

Jeg fræser ud og køber bananstik i morgen, så kobberet holdes bedst muligt på plads. Jeg synes ikke der er noget der kan kortslutte men det er noget tætpakket dernede med alle kablerne monteret ind fra siden. Virker det stadig ikke efter bananstikkene, ryger forstærkeren retur for en bytter.

Redigeret af TheeKay - 29-Marts-2013 kl. 19:47
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2013 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af TheeKay TheeKay skrev:

Hans og Klaus, foreløbig tak for jeres feedback.

Der er altid typer som ReneJ på netfora.. Havde det været en Yamaha jeg havde købt havde der sikkert været en anden type der fortalte mig at jeg skulle købe en Onkyo. 

Jeg har kigget på mange forskellige forstærkere før mit valg faldt på denne Onkyo - inklusive Yamaha. Jeg valgte denne primært på baggrund af positive anmeldelser og dens egenskaber, såsom antallet af HDMI indgange, hvor den tilsvarende Yamaha vist havde bekymrende få ..

Jeg fræser ud og køber bananstik i morgen, så kobberet holdes bedst muligt på plads. Jeg synes ikke der er noget der kan kortslutte men det er noget tætpakket dernede med alle kablerne monteret ind fra siden. Virker det stadig ikke efter bananstikkene, ryger forstærkeren retur for en bytter.

Jeg ved ikke lige hvor nem adgang du har til terminalerne, men jeg vil råde dig til, at tage den helt ud så du kan se om der er nogen tråd som sidder fra tidligere forsøg. Det er en underlig måde den reagere på, jeg har aldrig hørt om det.

Til top
Kasperkk83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Marts-2013
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasperkk83 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 13:56
Hvad er status nu? Fik du det til at virke?

Jeg har ikke rigtig noget forhold til Onkyo da jeg ikke kender dem som sådan.
Dog vil jeg sige at præcis den model du har købt er ekstremt fejlbehæftet og med buggysoftware. Prøv selv at google fx onkyo616 problems.
Jeg returnerede min før påske da det simpelthen ødelagde mit humør at bøvle med dens humørsvingninger. Den har mange fede features og er kraftfuld, men det virker simpelthen som om den ikke er ordentligt gennenprøvet og testet

Det skal lige siges jeg byttede den for en yamaha

Redigeret af Kasperkk83 - 31-Marts-2013 kl. 13:57
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 18:39
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mit umiddelbare bud er at din forstærker er brændt af.

Klaus
Brændt af Question 
Du bedes at komme med et mere kvaliceret bud/gæt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 19:21
Udgangstrinnet til centerhøjttaleren har været overbelastet og trækker for høj strøm, så beskyttelseskredsløbet lukker forstærkeren ned.

Klaus
Til top
Keyvan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Marts-2011
Sted: Aalborg
Point: 225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Keyvan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 19:26
Hej Klaus.

Jeg stiller følgende spørgsmål fordi jeg er nysgerrig.
Hvordan bliver et udgangs-trin overbelastet (Skrue for højt op, kort sluttning osv.)

Redigeret af Keyvan - 31-Marts-2013 kl. 19:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 20:48
Ved at der trækkes for meget strøm i forhold til, hvad trinnet kan levere.Typisk går det i stykker på grund af for stor effektafsættelse i udgangstrinnet.

Det kan være ved at man spiller for højt, eller ved en kortslutning af udgangstrinnet.

Den med en enkelt core (tråd af højttalerkablet) mellem nogle udgange kunne være meget plausibelt.

Klaus
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu