recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR646 eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR646 eller?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR646 eller?
    Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 19:43
Hej alle,

Har fået rigtig gode input omkring højttaler valg i tråden Dalu Fazon Mikro.

Ender formentlig med Dali fazon sat til front og Fazon mikro som bag. Sub bliver Dali E-12

Nu skal jeg så finde surround receiveren til sættet.

Har altid været vild med Onkyo og har kigget på modellen tx-nr646

Men er der andet i kan forslå.

Skal bruge mindst 6 hdmi input.
Prisen maks 6.000

Håber på samme gode input her
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 20:49
ALDRIG Onkyo eller NAD. De har elendige HDMI-controllere der brænder af for et godt ord. Alt andet end de to.

Til 6.000 ville jeg vælge en Yamaha eller Pioneer. Men generelt er der frit valg på alle hylder. Bare ikke Onkyo eller NAD.

Redigeret af Nagash - 19-Oktober-2015 kl. 22:40
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2015 kl. 21:51
Jeg er enig i Nagash' betragtninger.

M.v.h.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 07:16
Bare fordi Onkyo har haft problemer tidligere med HDMI er jo ikke ensbetydende med at der stadig er. Min Onkyo har ikke haft problemet og den står endda i rack med kun 1cm luft over og jeg kunne sagtens finde på at købe Onkyo igen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 09:22
Så er du bare heldig, Steen. OnkyoOnkyo har haft det problem i noget jeg kan tælle mig frem til 7 eller 8 år nu og har intet gjort ved det. Hvis du kigger bare her på siden, så er selv helt nye modeller ramt af problemet. Det samme gælder i øvrigt NAD.
Noget siger mig, at de bruger ens HDMI boards.

Det er godt du er glad for din Onkyo og ikke har problemer. Men pas nu på med at råde folk ud fra din egen erfaring alene. Det tager 2 minutter på Google, at finde ud af, at det stadig er et problem. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 09:27
PS: Er det stadig en 608 du har, eller mangler du at opdatere din signatur? For den model er netop en af dem, der har været store problemer med. Så hvis den er fejlfri, så er du ualmindelig heldig ;-)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 10:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

PS: Er det stadig en 608 du har, eller mangler du at opdatere din signatur? For den model er netop en af dem, der har været store problemer med. Så hvis den er fejlfri, så er du ualmindelig heldig ;-)
Det er stadig 608, så det er i hvert fald én, der ikke har fejlen endnu Wink
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 11:51
Hej.
Medmindre du står og vil have det sidste nye isenkram, med Atmos o.s.v 4k upscale og den slags, ville jeg satse på en lettere brugt kraftigt receiver fra Yamaha eller Pioneer som forslået.
Har erfaret man ved mindre sattelit højttalere grundet lavere pris, også vælger billigere og knap så strømstærk receiver/forstærker hvilket ofte resultere i at man ikke får den ønskede dynamik ud af systemet.
Små højttalere har ofte en merkant lavere følsomhed, så selv om de måske ikke kan levere så kraftigt et lydtryk forbedres dynamikken med en større forstærkning. Her taler jeg ikke om at skulle levere stadion lydtryk, men selv ved lavere volumen er der mere kontrol.
Til top
Klaus.S Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2010
Status: Offline
Point: 245
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 13:44
Jeg har læst en del om onkyo nu og vælger at gå andre veje. 

@Siccio, vil gerne have noget nyt. 

Har kigget på denne her, Denon AVR-X2200W og denne Pioneer VSX-930

Umildbart så vinder Denon på at den er fuld intereret til Heros, som jeg nok skifter til i stedet for mit sonos. 

Nogen der lige har lyst at knytte en kommentar til de 2?
Til top
Martin Sjøstrand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2010
Sted: Karlslunde
Status: Offline
Point: 528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin Sjøstrand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 16:22
Åh gud... jeg sidder og kigger på min, ellers dejlige, Onkyo TX-NR747, og tænker.... hvad fanden har jeg købt?

Er det helt af hest til da?
Til top
Claus W Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2015
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus W Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 16:49
Hej Klaus,

Havde en Onkyo tx-nr515 som døde i hdmi for 14 dage siden, 3 år gammel.
Og har netop købt Denon AVR-X2200, og må sige der er hørebar forskel til Denons fordel. Har 15 år gamle Sony SA-VE705 micro satellite system højttaler.

Claus
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Martin Sjøstrand Martin Sjøstrand skrev:

Åh gud... jeg sidder og kigger på min, ellers dejlige, Onkyo TX-NR747, og tænker.... hvad fanden har jeg købt?

Er det helt af hest til da?


Det er da nok ikke nogen der kan sige.

Jeg købte min Onkyo 606 i 2009, den bruger min søn stadig i dag.

I 2011 købte jeg en 807 og den virkede, da jeg solgte den sidste år.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu