recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR646 eller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR646 eller?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 18:16
Nu er der jo ingen der har påstået at alt Onkyo laver er fejlbehæftet, dog som flere brugere samt branche folk er inde på, har de bare tilsyneladende en anden kvalitets kontrol sammenlignet med f.eks Yamaha.
Folk råder bare efter bedste evne og egne erfaringer, da dette samt andre forums netop er tiltænkt råd og vejledning.
Ingen påtvinger nogen noget, altid køber selv der træffer beslutningen i sidste ende.
Ved bare jeg er blevet skræmt lidt over Onkyo fra venner familie og fra folk her og andre steder.
Dermed ikke sagt de ikke laver ting uden fejl.
Har selv Philips tv, på trods af ja søg selv her i tv forum. Mange frjlbehæftninger på Philips.
Så hvis man er tryk ved Onkyo fair nok.
Til top
ISkull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ISkull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 22:28
Ejer en Onkyo NR609 fra 2011. Har ofte læst om den dårlige kvalitet af HDMI boards, og blev desværre selv ramt i sidste uge. Ingen lyd via HDMI kilder(bruger kun HDMI kilder :S ).

Et lille + til Onkyo er at de tilbyder gratis rep. Afventer PT emballage så jeg kan sende den til rep. på deres regning. Alternativt kunne jeg vælge ca. 1000 kr. i afslag på en ny Onkyo receiver. Meeen tror ikke det bliver Onkyo næste gang. Har været ovenud glad for min 609, men det ville jeg sikkert også være for Yamaha, Pioneer el. lign. i samme prisklasse. 

I mine øjne vil det være dumt at vælge et mærke der statistisk har en noget højere fejl-rate en andre, med mindre man virkelig er brændt varm på en specifik feature el. lign.

Jeg ved ikke om de stadig døjer med problemerne på nyere modeller, men synes man hører om det af og til.

/Steffen
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2015 kl. 22:47
Som jeg skriver i en netop oprettet tråd, så er mit udskiftede HDMI Board i min TX-NR808 ved at stå af :(

Jeg skal i hvert tilfælde ikke have Onkyo igen....
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 07:09
Rimelig useriøs hvis de ikke har rettet fejlen på udskiftningsboardet, så jeg tager mine pro-Onkyo briller af Confused

Har ellers set frem til deres nye high-end model for at se om de kommer med 11 forstærkertrin igen.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 07:14
De har da ikke rettet det de sidste 8 år, så hvorfor skulle de nu, når de åbenbart stadig har kunder? Jeg tror ikke på det, før vi har set en årrække uden fejl (altså ikke flere end man vil forvente fra andre mærker).
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2015 kl. 15:49
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Rimelig useriøs hvis de ikke har rettet fejlen på udskiftningsboardet, så jeg tager mine pro-Onkyo briller af Confused

Har ellers set frem til deres nye high-end model for at se om de kommer med 11 forstærkertrin igen.

Det tyder det ikke på at de har med den fejl min er begyndt med igen... Det er helt tydelig samme mønster med udfald hvor lyden først kommer igen efter at have tændt/slukket flere gange, det hjælper ikke at skifte mellem kilder/inputs da relæ ikke "klikker" som det skal. Forstærkeren skriver godt nok at den skifter input, men der sker intet.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 22:23
Min Onkyo TX-NR616 er lige afgået ved døden , ingen lyd fra den overhovedet.  

Redigeret af Swingking - 05-November-2015 kl. 22:25
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af ISkull ISkull skrev:

Ejer en Onkyo NR609 fra 2011. Har ofte læst om den dårlige kvalitet af HDMI boards, og blev desværre selv ramt i sidste uge. Ingen lyd via HDMI kilder(bruger kun HDMI kilder :S ).

Et lille + til Onkyo er at de tilbyder gratis rep. Afventer PT emballage så jeg kan sende den til rep. på deres regning. Alternativt kunne jeg vælge ca. 1000 kr. i afslag på en ny Onkyo receiver. Meeen tror ikke det bliver Onkyo næste gang. Har været ovenud glad for min 609, men det ville jeg sikkert også være for Yamaha, Pioneer el. lign. i samme prisklasse. 

I mine øjne vil det være dumt at vælge et mærke der statistisk har en noget højere fejl-rate en andre, med mindre man virkelig er brændt varm på en specifik feature el. lign.

Jeg ved ikke om de stadig døjer med problemerne på nyere modeller, men synes man hører om det af og til.

/Steffen

Tilbyder de gratis rep på den når den er fra 2011 ?

 Jeg har nemlig også en som lige er stået af en model NR616 købt hos komplett , der er bare ingen lyd overhovedet fra den eller ikke fra FM radio på den..
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
ISkull Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Oktober-2015
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ISkull Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 22:45
Yep, sendte den afsted sidste mandag og fik den retur i går. Ganske fin service.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2015 kl. 23:07
Super min er en model 2012 mon det er samme service ?
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 00:39
Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Super min er en model 2012 mon det er samme service ?


Tjek det selv! Gå ind på nedenstående link, og indtast fejl og serienummer, så får du svar med det samme!

https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB

M.v.h.
Til top
Swingking Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 915
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Swingking Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-November-2015 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Swingking Swingking skrev:

Super min er en model 2012 mon det er samme service ?


Tjek det selv! Gå ind på nedenstående link, og indtast fejl og serienummer, så får du svar med det samme!

https://repair.onkyousa.com/eu/003_2012_eu.php?country=DNK&lang=en_GB

M.v.h.

Okay den er dækket 1120 kr. retur for den eller den kan blive repareret gratis....
Sony Bravia KD-65X8505C

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu