recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR 607, "svær" at sætte op...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR 607, "svær" at sætte op...

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR 607, "svær" at sætte op...
    Sendt: 19-Juli-2009 kl. 16:15
Hej alle,

Jeg er blevet den heldige ejer af en Onkyo TX-SR 607 og min gamle Technics/Panasonic reciever er blevet degraderet til værkstedsradio

Jeg har siddet og rodet mig igennem manual og forsøgt mig med Audyssey og jeg synes det er svært... Jeg plejer ellers ikke at være så skidt til den slags... Det er 5.1 jeg taler om.

Det jeg er i tvivl om, er om jeg har den "rigtige lyd"? Det er nemlig den jeg er interesseret i. Altså se og høre filmen tæt på den måde den var ment som... så langt mit simple setup tillader det

Jeg har mest gjort brug at "direct" men synes at der mangler noget punch og power fra subben, som det primære.
Slår jeg for eksempel over i "dts" på recieveren eller et andet valg, , ja så oplever jeg det nærmest som en god gammel loudness-funktion i flere tilfælde... Det giver noget mere power, men det lyder som om at jeg fjernet mig en del fra den "rigtige" lyd...

Jeg er interesseret i at høre det, som det er ment det skal høres, hvor jeg dog har en forkærlighed for sub og vælger tit at give den lidt mere gas lige der
Men ovenstående skrevet, er det så "direct" der er det rigtige for mig eller kan man ikke sige det sådan?

Derudover har jeg meget svært ved at gennemskue, hvor og hvordan jeg skal skille mellem højttalere og sub? Jeg har et par B&W Solid Monitor som baghøjttalere og et sæt B&W HMC-1 som fronter. Lidt info her. http://assets.bowers-wilkins.com/med/Libraries/3/Solid_Serie s_Archive_l2_w0_h0.pdf
Derudover har jeg en Dali SC-5 center og en Dali SWA-12 aktiv sub.

Der er hvad der er plads og råd til

Mine B&W´er har efterhånden tjent mig godt og jeg synes, til mit behov, at de spiller fint. HMC-1´erne synes jeg faktisk kan levere en meget flot præstation, selv uden sub og på den baggrund skal jeg høre hvor og om jeg overhovedet skal dele på dem i forhold til subben..?
De bør jo kunne stå til "full" alle sammen, kan de ikke..? De er jo ikke satelitter, som sådan..?
Audyssey satte det op til at ville dele ved 120 på fronten og 70 bag... Umiddelbart lyder det i mine ører meget bedre, ved ikke at dele..?
Derudover skruede Audyssey ned med -10 på både front, bagh. og sub...? Det syntes jeg ikke lød optimalt...

Der kommer sikkert flere spørgsmål... Dette var lige en start :o)

Ellers må I meget gerne komme med jeres anbefaling, eller en kort opsummering på jeres setup...

Mvh.
Kristian
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 21:29

Jeg har en Onkyo 606 og har dårlige erfaringer med Audyssey. Jeg brugte det til at starte med sammen med mine B&W højtaler. Efter jeg satte det op manuelt lyder det meget bedre.

Så jeg kan kun anbefale at gøre det manuelt. Det virker fint efter min mening med meter-indstillingerne i opsætningen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 21:34
Ok, tak...

Men manuelt siger du...?

Jeg kan se at Audyssey faktisk rammer rimeligt med afstandene... dog er subben enten 6 meter væk eller 1 meter alt efter hvordan jeg skruer på den....

Mener du at det er crossover du stiller manuelt samt afstande..? Jeg kan nemlig ikke se at der er andet jeg kan stille på? Crossover synes jeg nu også er ok, hvor jeg dog godt vil have at den deler lidt lidt højere, så der kommer lidt mere dybde, ved godt at det ikke er meget, men alligevel...

Jeg mener kun jeg kan slå EQ til eller fra?

Tak for din tid...

Mvh.
Kristian
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har en Onkyo 606 og har dårlige erfaringer med Audyssey. Jeg brugte det til at starte med sammen med mine B&W højtaler. Efter jeg satte det op manuelt lyder det meget bedre.

Så jeg kan kun anbefale at gøre det manuelt. Det virker fint efter min mening med meter-indstillingerne i opsætningen.

Hvordan placeret du din mikrofon ?   brugte du et stativ ?  

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:16
Audyssey laver en reference kalibrering og om man kan lide den er individuelt.

Det er det samme som når folk får kalibreret deres TV og f.eks skal vænne sig til et varmere billede fordi de er vant til hvid der nærmest er blå Det samme gør sig gældende for f.eks subwooferen og det gain den har. Nogle vil have mere og så er man over i præference istedet for reference.

Mange er også tit utilfredse med den niveau kalibrering Audyssey kommer frem til og mener at det er sat for lavt, men det er igen for at nå reference niveau på 75dB ved en given volumen på forstærkeren sammenlagt med afstanden fra din lytteposition til hver enkelt højttaler.

Forholdende skal selvfølgelig også være i orden når du kalibrerer. Som bulk er inde på skal du f.eks placere din mikrofon ordentlig. Sætter du den på en stor kasse på din lytteposition vil du uden tvivl får et andet udfald end hvis du placerede den på f.eks et kamerastativ.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:23
For the record, så er jeg ikke utilfreds... jeg er mest interesseret i at vide, hvad der er mest korrekt gengivelse af materialet...

... Det er hammersvært det med subben, da jeg egenlig har vænnet mig til en del sub. Dog var jeg i bio og se Transformers 2 og der bemærkede jeg at jeg syntes at sub i det hele taget var MEGET fraværende....

Det fik mig til at tænke på om jeg har for meget rent faktisk....

Det er egentlig det, som det hele udspringer af.... Det var i Cinema Center i Helsingør, og de mener bestemt ikke at deres udstyr fejler noget...
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:41

Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

For the record, så er jeg ikke utilfreds... jeg er mest interesseret i at vide, hvad der er mest korrekt gengivelse af materialet...

... Det er hammersvært det med subben, da jeg egenlig har vænnet mig til en del sub. Dog var jeg i bio og se Transformers 2 og der bemærkede jeg at jeg syntes at sub i det hele taget var MEGET fraværende....

Det fik mig til at tænke på om jeg har for meget rent faktisk....

Det er egentlig det, som det hele udspringer af.... Det var i Cinema Center i Helsingør, og de mener bestemt ikke at deres udstyr fejler noget...

..

Redigeret af bulk - 19-Juli-2009 kl. 22:44
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:45
Jeg brugte en tynd rispapirlampe ( 20 cm i D og 5 cm. over ørehøjde), som den kunne stå på toppen af, så hvis det kan gøre det ud for et stativ ja...

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Men nu var det jo ikke mig, som skrev ovenstående...
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:47
Jamen jeg kan sagtens følge dig i at det ikke er helt nemt

Du skal bare være klar på at når man først har sat sig ind i det, så vil man have mere og det skal helst være bedre end det man har nu. Det er en helvedes ting
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Kristian1204 Kristian1204 skrev:

Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Men nu var det jo ikke mig, som skrev ovenstående...

nej det opdagede jeg lige .. lidt for sent...  Men skyndte mig osse at rette det ..  bare ikke hurtigt nok

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:52
Jeg sidder selv pt. og er lidt irriteret over, at jeg skal helt ind i menuen på forstærkeren for at slå Dynamic EQ fra hver gang jeg starter et spil op på Xboxen. Så er ved at forhøre mig hos Logitech, om de kan tilføje en kommando til mine Harmony fjernbetjeninger ud fra nogle HEX koder jeg fik på AVforum. Det er lidt mere bekvemt med en enkelt knap til at aktivere/deaktivere skidtet.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu