recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR 607, "svær" at sætte op...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR 607, "svær" at sætte op...

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2009 kl. 22:54
DET kender jeg allerede...

Min WD TV (13 dage gl.) er allerede solgt til fordel for en Popcorn Hour... enten A-110 eller C-200.... ved bare ikke hvilken endnu..... haha.... men tror jeg ved at det er nødt til at blive C-200.... for eller skal jeg bare igennem det igen...

Jeg har lidt byttet alle mine højttalere ud, da jeg skulle have ny reciever... Jeg valgte dog at holde niveauet lavt og købe alt brugt.

Jeg fik mine B&W Solid Monitor og B&W HCM-1 for samlet 800 
Dem har jeg så malet blank-hvide (ikke front) med spray... Centeren, Dali SC-5, har jeg lånt og min Dali SWA-12 sub fik jeg for 1.400... så alt i alt, er jeg noget bedre kørende end med det gl. Jamo Sat 500 mv. samt min gamle Panasonic reciever, som var fra sidst i 90´erne...

607´eren købte jeg i Tyskland og fik leveret efter 3 dage med UPS til 3.400... Så jeg er godt tilfreds... :)

Panasonic 42" plasma fra Fælleskøbet herinde for et par år siden...

Mvh.
Kristian
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af bulk bulk skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg har en Onkyo 606 og har dårlige erfaringer med Audyssey. Jeg brugte det til at starte med sammen med mine B&W højtaler. Efter jeg satte det op manuelt lyder det meget bedre.

Så jeg kan kun anbefale at gøre det manuelt. Det virker fint efter min mening med meter-indstillingerne i opsætningen.

Hvordan placeret du din mikrofon ?   brugte du et stativ ?  

Ja, jeg brugte stativ. Alle mine højtaler var sat ned til -14 db og mine fronthøjtaler havde fået fjernet alt bassen, så det lød simpelthen ad h... til.

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 16:01
Af ren og skær interesse...

Hvilke B&W højttalere har du?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 16:25
B&W 602
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2005
Point: 142
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 21:54
Bare min mening: del baght. med 70-80 hz, måske lidt lavere hvis de kan spille så lavt. Prøv dig frem med front/center om de lyder bedre HVIS de bliver delt, nogle gange hjælper det på en lidt klein psu på receiveren. Og gå manuelt som ovenfornævnt, nogle gange bedre. Jeg satte min Onkyo 805 op manuelt og vha. "støjtonerne" og tommestok.

mvh. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Kristian1204 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-September-2005
Point: 276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2009 kl. 22:38
Ja jeg må prøve mig frem.
Jeg har lavet en ny Audyssey og det lyder ret skævt. Mine fronter er
skruet ned med -8, center med -5 og baghøjttalerne er også nede
med -5..... Alligelvel spiller baghøjttalerne meget højere end front. Jeg
skal stille fronter på 0 at få balance.
Jeg tror at jeg vil forsøge selv.

Hvad er forskellen på Audyssey EQ til og fra? Kan jeg have EQ til og
selv stille afstanden eller skal jeg vælge off??

Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2009 kl. 00:21
Grunden til at dine baghøjttalere spiller højere er højst sandsynligt fordi du har aktiveret Dynamic EQ.

Det er en lidt sjov funktion, som ikke altid har den ønskede effekt. Specielt ikke på musik og spil. Du kan slå den fra inde i menuen 3. Audio Adjust -> 4. Audyssey.

Onkyo har desværre ikke placeret en knap på fjernbetjeningen til at slå Dynamic EQ til og fra

Og igen det kan ikke anbefales at sænke crossover til noget under den værdi som Audyssey kalibreringen har fundet.

"Remember thats it's always OK to set the crossover to a frequency at a higher point, it will work just fine. But it's never OK to manualy set the crossover point to a lower frequency, that won't work because the MultEQ-filters can't boost the -3dB point of the speaker (IN room, not in a anechoic chamber...), you will end up with massive distortion and not use the subwoofer to a more optimum degree."

Men folk må så gøre op med sig selv om de vil have hele frekvensområdet med for deres højttalere og så miste effekten af det filter og rumkorrektion der er fundet af Audyssey.

Du kan godt selv ændre level dB for hver højttaler uden at det går ud over Audyssey filter osv. Du ændrer bare på den reference level på 75dB som kalibreringen har forsøgt at opnå.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu