recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR605 til evt. ny receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-SR605 til evt. ny receiver

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 887
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR605 til evt. ny receiver
    Sendt: 07-December-2013 kl. 13:11
Hej,

Jeg har netop fået nyt TV, og ville i den forbindelse lave en forbindelse mellem TV og min Onkyo TX-SR605. Det er kun muligt via S/PDIF, og da jeg pt. kun har et S/PDIF kabel som går mellem min 'HTPC' (mest bare en PC, jeg også bruger til at se film fra), tænkte jeg, at jeg ville kunne bruge HDMI mellem nogle af enhederne.
Nu har jeg så nogle problemer:
- Jeg har tidligere forsøgt mig med at få lyden fra PC'en til Onkyoen via HDMI, men aldrig fået det til at virke
- Mit TV kan sende lyden til min Onkyo via HDMI, men kun via ARC, som Onkyoen ikke har
- Jeg kunne selvfølgelig overføre lyden fra både TV og PC via S/PDIF, men nu hvor jeg har købt en Receiver der rent faktisk kan outputte lossless lyd, er det da lidt ærgerligt, at skulle bruge en inferiør kvalitet

Jeg har derfor, mere eller mindre, konkluderet, at min Onkyo bare ikke har de standarder, som er nødvendige i dag, eller bare er umulig at sætte op ordentligt. Så derfor overvejer jeg kraftigt en ny receiver.
Jeg lavede en hurtig google søgning, og faldt over Sony STR-DN1040 AV Receiver.

Jeg aner intet om receivere, og det kan være jeg bare er en klovn, men hvad er jeres råd til mig?
Skal jeg gå efter en ny receiver, eller gør jeg noget forkert i opsætningen af receiveren?
Hvis jeg skal have ny, hvad bør jeg så gå efter, hvis jeg helst ikke vil betale en bunke penge?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 13:20
Hvad er det for et tv? Det er svært at svare uden at vide det.

Venlig hilsen
KB
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 13:33
Hov, sorry.

Det er et panasonic tx p50gt60
- kan det i øvrigt lave passthrough af lyd til en Receiver der har ARM??
Så jeg ville overføre både lyd og billede via HDMI fra PC til TV, og videreføre lyden til en receiver der har ARM. Ville det kunne give mig lossless lyd til receiver, eller går der noget tabt i TV'et

Mit setup lige nu er:
Grafikkort: AMD Radeon HD 6800 Series
Bundkort: ASUS P8H77-M PRO (jeg mener det er den der sidder i, men jeg ved med sikkerhed, at det er et P8H77)
TV: Panasonic 50GT60
Receiver: Onkyo TX-SR605

Setuppet for lyd er pt.:
PC -> S/PDIF -> Onkyo
TV (afspiller lyden fra mit antennekabel - det vil jeg gerne have flyttet - tidligere brugte jeg digitalt Coax mellem DVB-C receiver og Onkyo, men nu vil jeg hellere bruge TV'ets DVB-C, da den er bedre)

Billede:
PC -> DVI til HDMI kabel -> TV (jeg kan nu bruge HDMI ud, men jeg har problemer med at få lyden med gennem det)
TV (antennekabel)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 14:13
Er du sikker på at du ikke bare mangler en lyd-driver til grafikkortet for at få lyd med ud af HDMI?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 14:35
Jeg har prøvet næsten alt - og når jeg vælger HDMI ud i lyd, kan jeg da også se, at de der grønne lydstreger der går op og ned, for at indikere lydstyrken da også er der ved mit HDMI output - men min onkyo bruger ca. 20 sekunders HDMI søgning, når jeg slår over på PC input (som jeg har indstillet til HDMI), og så slår den over på PCM, uden at outputte noget lyd.

Jeg har prøvet fra både grafikkort og bundkort via HDMI, men ingen af delene giver lyd i Onkyo'en - kun optisk TOSLINK virker.

Jeg har dog ikke prøvet at smide både billede og lyd ud via HDMI til TV - det kunne være jeg skulle prøve det, bare for at se om lyden kommer dertil.

Redigeret af tosa - 07-December-2013 kl. 14:43
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:04
Kan måske være fordi du vælger at køre den opslitning mellem lyd og billede at den ikke kan finde ud af det. 

Men angående lossless lyd så vil du ikke få glæde af det fra dit TV. TV kanalerne sender vist i bedste fald kun almindeligt DolbyDigital 5.1. 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:06
Du skal ind i menuen på Onkyo og fortælle den hvilken lydprofil den skal modtage på den exakte HDMI indgang
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Kan måske være fordi du vælger at køre den opslitning mellem lyd og billede at den ikke kan finde ud af det. 

Men angående lossless lyd så vil du ikke få glæde af det fra dit TV. TV kanalerne sender vist i bedste fald kun almindeligt DolbyDigital 5.1. 

Nej, jeg ved godt mht. lossless - fra kabeltv vil jeg bare gerne have det ud i den bedst mulige format der bliver leveret, og ud i mit surround system, i stedet for TV'et - men fra computeren vil jeg gerne have lyden ud i lossless, hvis det er muligt, og derfor har jeg brug for at få lyden ud gennem HDMI.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Du skal ind i menuen på Onkyo og fortælle den hvilken lydprofil den skal modtage på den exakte HDMI indgang

Det hra jeg gjort - ellers ville den ikke prøve at undersøge HDMI signalet, som den jo står og gør.

Redigeret af tosa - 07-December-2013 kl. 16:29
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 16:54
Jeg har nu fået testet med lyd til TV, og det virker. Jeg prøver lige igen til Onkyo, uden at have forbindelse til TV
Til top
tosa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2013 kl. 18:01
Og det virker ikke med min Onkyo.

Enheden AMD HDMI Output under sound -> Playback -> devises er grået ud, og utilgængelig, når jeg plugger den til PC'en via HDMI.

Og efter at have skiftet tilbage til TV'et, er der ingen problemer. Er der noget galt med min Onkyo, eller fungerer den bare ikke godt nok, og bør jeg købe en ny? - evt. den Sony jeg nævner i mit første indlæg?

Redigeret af tosa - 07-December-2013 kl. 18:33
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu