recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR605 vs. Denon AVR-2308
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR605 vs. Denon AVR-2308

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

[QUOTE=bulk]
MEN, der er stadig ingen fidus i at sammenligne 2807 med 2308, da 2308 INTET kan som er værd at skrive hjem om. Opskalering, meget muligt, men den er "dårlig"... Tilgengæld for du en bedre dimensioneret forstærker, hele vejen igennem, ved at vælge 2807 fremfor 2308.

Præcis, en 2807 lyder meget bedre.

Vælger du en ONKYO så tag for guds skyld 805'eren.

Anmeldelsen her på siden af 606 er foretaget med et B&W M1 satellit system og dine højttalere stiller altså nogle andre krav end de gør.

Vi behøver endnu at diskutere effektmålinger, men i Homecinemachoice's anmeldelse måler de en 605 til 5*30 watt og en 805 til 5*146 watt. Folk kan sige hvad de vil om effektmålinger, men FOR MIG så beviser dette med al tydelighed, at en 805 er væsentlig kraftigere, og alt andet lige har jeg aldrig oplevet, at lyden er blevet dårligere ved, at man har mere rå power til rådighed.

Jamen jamen - og et andet sted er Onkyo 605 målt til 5 X 90 w. I bund og grund er det alt sammen lidt "vrøvlet", for hvad er målingerne taget ud fra.

Jeg kan næsten med garanti udtale, at min 606 ikke kun "udsender" 5X30 w. Det er en ret så kraftig forstærker, også bortset fra, at jeg altså "kun" har B&W M-1. Og det jeg skriver her er så også "vrøvlet" for jeg har intet målbart belæg for den udmelding - andet end at 606 spiller bragende højt og flot, og kan "vælte" alt andet i den prisklasse - iflg mine ører, og det er vel i sidste ende det som det drejer sig om

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Twingoen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 08-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

[QUOTE=bulk]
MEN, der er stadig ingen fidus i at sammenligne 2807 med 2308, da 2308 INTET kan som er værd at skrive hjem om. Opskalering, meget muligt, men den er "dårlig"... Tilgengæld for du en bedre dimensioneret forstærker, hele vejen igennem, ved at vælge 2807 fremfor 2308.

Præcis, en 2807 lyder meget bedre.

Vælger du en ONKYO så tag for guds skyld 805'eren.

Anmeldelsen her på siden af 606 er foretaget med et B&W M1 satellit system og dine højttalere stiller altså nogle andre krav end de gør.

Vi behøver endnu at diskutere effektmålinger, men i Homecinemachoice's anmeldelse måler de en 605 til 5*30 watt og en 805 til 5*146 watt. Folk kan sige hvad de vil om effektmålinger, men FOR MIG så beviser dette med al tydelighed, at en 805 er væsentlig kraftigere, og alt andet lige har jeg aldrig oplevet, at lyden er blevet dårligere ved, at man har mere rå power til rådighed.

Jamen jamen - og et andet sted er Onkyo 605 målt til 5 X 90 w. I bund og grund er det alt sammen lidt "vrøvlet", for hvad er målingerne taget ud fra.

Jeg kan næsten med garanti udtale, at min 606 ikke kun "udsender" 5X30 w. Det er en ret så kraftig forstærker, også bortset fra, at jeg altså "kun" har B&W M-1. Og det jeg skriver her er så også "vrøvlet" for jeg har intet målbart belæg for den udmelding - andet end at 606 spiller bragende højt og flot, og kan "vælte" alt andet i den prisklasse - iflg mine ører, og det er vel i sidste ende det som det drejer sig om

Så du er lykkelig med din 606'er? Ikke nogen ting du mener mangler i forhold til en anden receiver? 606'eren eller 605'eren var det første bud, men nu må vi se hvor langt tegnebogen rækker, ellers er det hvert fald kandidaten.

Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:51

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

I bund og grund er det alt sammen lidt "vrøvlet", for hvad er målingerne taget ud fra.

Jeg kan sagtens følge dit argument, og vi har jo også tidligere diskuteret, hvad der er en korrekt målemetode.

HCC måler dog trods alt alle de maskiner som de tester på samme måde, hvilket de har gjort i noget lignende 10 år, og jeg mener derfor at det rimeligt, at antage strømforsyningen er svag, når man ser et sådant resultat. Jeg synes derfor heller ikke det rimeligt, at sige at den er kraftig. Når jeg tænker på, at en receiver er kraftigt, så er det i forhold til konkurrenterne.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg kan næsten med garanti udtale, at min 606 ikke kun "udsender" 5X30 w. Det er en ret så kraftig forstærker, også bortset fra, at jeg altså "kun" har B&W M-1. Og det jeg skriver her er så også "vrøvlet" for jeg har intet målbart belæg for den udmelding - andet end at 606 spiller bragende højt og flot, og kan "vælte" alt andet i den prisklasse - iflg mine ører, og det er vel i sidste ende det som det drejer sig om

Det er vigtigste er selvfølgelig at man synes det lyder godt, men om en receiver er kraftig eller ej, det er overordenligt svært at afgøre med et sæt M1'ere.



Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 11:51
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 11:51
Ja sørme er jeg super tilfreds med min 606, den kan det hele, og lidt til. Nej til mit behov mangler jeg intet (22m2+B&W M-1) film og musik - bare super 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:03

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej til mit behov mangler jeg intet (22m2+B&W M-1) film og musik - bare super 

Det er meget muligt, men derfor er det stadigt umuligt at svare på om receiveren generelt er kraftig.

En M1 kan for det første ikke spille dybbass, den ruller af ved 80Hz og receiveren slipper derfor for, at skulle levere strøm til dette strømkrævende område. Enheden er lille og let at kontrollere. Derudover er en M1 rimelig stabil B&W med en minimums impedans på 5 ohm.

Manden her bruger nogle noget større højttalere med 2*8" i hvert front. Omend de er en rimelig belastning, så stiller det altså nogle andre krav til receiveren, hvis man vil fx vil fyre en koncert af, hvor der er knald på alle højttalere i 2 timer.

Man kan fx tage en B&W 683. Den langt fra stabil og går fra 3 ohm til peaks på 30 ohm. Jeg har set både surround receivere og stereo produkter hoppe direkte i "protection mode" når man skruer op for sådan en højttaler.

Hvis man så ovenikøbet har en tilhørende center + baghøjttalere som også er krævende og gerne vil fyre en AC/DC koncert af fra Blu-ray i 5.1, så vil det vise sig om man har en kraftig receiver.

Det giver selvfølgelig heller ikke meget mening, at smide en krævende high-end højttaler på en lille receiver, men det er svært at vurdere, hvor kraftig en receiver er med et sæt M1.



Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 12:04
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej til mit behov mangler jeg intet (22m2+B&W M-1) film og musik - bare super 

Det er meget muligt, men derfor er det stadigt umuligt at svare på om receiveren generelt er kraftig.

En M1 kan for det første ikke spille dybbass, den ruller af ved 80Hz og receiveren slipper derfor for, at skulle levere strøm til dette strømkrævende område. Enheden er lille og let at kontrollere. Derudover er en M1 rimelig stabil B&W med en minimums impedans på 5 ohm.

Manden her bruger nogle noget større højttalere med 2*8" i hvert front. Omend de er en rimelig belastning, så stiller det altså nogle andre krav til receiveren, hvis man vil fx vil fyre en koncert af, hvor der er knald på alle højttalere i 2 timer.

Man kan fx tage en B&W 683. Den langt fra stabil og går fra 3 ohm til peaks på 30 ohm. Jeg har set både surround receivere og stereo produkter hoppe direkte i "protection mode" når man skruer op for sådan en højttaler.

Hvis man så ovenikøbet har en tilhørende center + baghøjttalere som også er krævende og gerne vil fyre en AC/DC koncert af fra Blu-ray i 5.1, så vil det vise sig om man har en kraftig receiver.

Det giver selvfølgelig heller ikke meget mening, at smide en krævende high-end højttaler på en lille receiver, men det er svært at vurdere, hvor kraftig en receiver er med et sæt M1.

Jamen vi er ikke uenige - bare super træt af at hører om den lave "målte udgangseffekt" som ingen i realiteten ved noget om - bortset fra at lytte og så hører om den er god nok

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1451
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 12:21

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jamen vi er ikke uenige - bare super træt af at hører om den lave "målte udgangseffekt" som ingen i realiteten ved noget om - bortset fra at lytte og så hører om den er god nok

Du har så evigt ret, alt efter hvilket udstyr man kører med, så er det ikke sikkert, at man opdager nogen problemer.

Et praktisk eksempel er fx en Denon PMA-1500 en ren stereo forstærker på 15kg som er opgivet til 2*70, 8 ohm, 20-20.000Hz. Det spiller rigtig godt sammen med rigtig meget udstyr, og mange vil sikkert synes den er både kraftig og vellydende.

Bare for, at blive ved mit tidligere eksempel 683, så brækker en PMA-1500 sig med det samme med sådan en højttaler. Enten går den i protection eller risikerer man simpelthen at den brænder af.

En lille NAD 325 på 8kg og 2*50 den klarer højttaleren i timevis uden det mindste brok.

Godt var dette lidt off-topic, men alligevel et eksempel på, at man ikke altid umiddelbart, kan udtale sig om, hvad der "kraftigt". Omvendt så en PMA-1500 stadig en væsentlig mere vedlydene forstærker end en 325, i hvert fald i mine ører.



Redigeret af Iron Man - 09-Juni-2008 kl. 12:23
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nej til mit behov mangler jeg intet (22m2+B&W M-1) film og musik - bare super 

Det er meget muligt, men derfor er det stadigt umuligt at svare på om receiveren generelt er kraftig.

En M1 kan for det første ikke spille dybbass, den ruller af ved 80Hz og receiveren slipper derfor for, at skulle levere strøm til dette strømkrævende område. Enheden er lille og let at kontrollere. Derudover er en M1 rimelig stabil B&W med en minimums impedans på 5 ohm.

Manden her bruger nogle noget større højttalere med 2*8" i hvert front. Omend de er en rimelig belastning, så stiller det altså nogle andre krav til receiveren, hvis man vil fx vil fyre en koncert af, hvor der er knald på alle højttalere i 2 timer.

Man kan fx tage en B&W 683. Den langt fra stabil og går fra 3 ohm til peaks på 30 ohm. Jeg har set både surround receivere og stereo produkter hoppe direkte i "protection mode" når man skruer op for sådan en højttaler.

Hvis man så ovenikøbet har en tilhørende center + baghøjttalere som også er krævende og gerne vil fyre en AC/DC koncert af fra Blu-ray i 5.1, så vil det vise sig om man har en kraftig receiver.

Det giver selvfølgelig heller ikke meget mening, at smide en krævende high-end højttaler på en lille receiver, men det er svært at vurdere, hvor kraftig en receiver er med et sæt M1.

Jeg har Onkyo 605, som i ydelse er ens med 606. Og mine højttalere er altså nogle krævende 8" basser med 8" slavebasser, som kører lineært ned til 20-24 Hz. Min tidligere 3000 krs Pioneer kunne _ikke_ styre disse vanskelige størrelser, men det _kan_ Onkyoen.  

Til top
chico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 14:34

Hej!

Højttalernes driftseffekt betyder vel også noget for, hvor meget lyd man får ud af receiveren - jeg mener at kunne huske nogle Cervin Vega med meget lav driftseffekt der kunne spille meget højt.

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-September-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 14:36
Jo da, nogle er lette at drive (F.eks. mener jeg at Dali og Audiovector er lette), mens andre kræver mere effekt (f.eks. B&W, GamuT)...
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables






Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 15:29
Ved at mine højttalere står opgivet til at de som min._skal_ have en forstærker, som kan yde 100watt i 8 ohm for at de yder toppræstation. Og der ligger Onkyo 605/6 så lige på grænsen med 90 watt i 8 ohm med to kanaler i 20-20.000 hz.

Redigeret af Kampus - 09-Juni-2008 kl. 15:36
Til top
Yesper82 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2008 kl. 16:08

Hva med Yamaha RX-V863. Ny model fra 4/2008, den klarer alle HD-formaterne, har opskalering til 1080P og 2 sub out. koster ca. 8K

Har også hørt at Onkyo 706 kommer til juli/august

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu