recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - onkyo TX-SR606   USA
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketonkyo TX-SR606 USA

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Emne: onkyo TX-SR606 USA
    Sendt: 24-Februar-2009 kl. 22:46

Hej ! Jeg skal til at ha en ny hjemmebio . Men har dog lige et par spørgsmål. Jeg har en kammerat som snart skal hjem fra et længere ophold i USA. Kan jeg bruge en  Onkyo tx-sr 606 fra USA, skal ikke bruge tuner delen i forstærkeren ,da jeg har en Genus-DAB som skal kobles til, har desuden tænkt mig at købe en Logitech Harmony 895, men den blir købt i DK. Synes det er ret fristende at købe forstærkeren da, den kun koster omkring 2300 kr. Hvad med Harmony 895, kører den på disse frekvenser ? Men kan det overhovedet lave sig gøre ? Håber der er nogle der kan hjælpe mig    VH  Michael

 

Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 07:28

Dit spørgsmål har været oppe at vende før her på sitet - brug "søg" funktionen og du vil sikkert finde flere tråde med us import

Derudover er der problemer med strømstyrken US = 110v DK = 230v

 

Til top
broeman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 07:48
Problemer:
* Din ven kan blive snuppet i tolden for at transportere den til Danmark (det samme sker med garanti ved forsendelse).
* Du skal have en strømstik-converter eller klippe kablet, idet 606 ikke har plug-in kabel som de større modeller.
* 120/240 kan være et problem hvis du får en model der ikke har en switch som min tyske model (jeg tror dog netop at US-modellen har den, og nogle skulle have det i følge min instruktionsbog).

Jeg ved ikke med den Harmony-model, men min Harmony One virker 100%

Men som Benny skriver er den en god ting at bruge søgefunktionen, selvom det kan tage lidt tid at komme igennem den (jeg bliver f.eks. logget ud hver gang jeg skal bruge den ).
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109
Sony Playstation 3/40, 250GB
Triax HD409VA (m/Boxer)
XMBCUbuntu HTPC
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 07:56

Told er vel ikke et problem i dette tilfælde.. ! Reglerne er lavet om fornyligt så man må have for ca 3000 kr med + din vens rejsegods må vel være at betragte som indbo..

+ Jeg har selv en US TX-SR606. Det enenste du skal bruge er en step down converter da der IKKE er en switch til dette på den amrikanske model..(og PSU kører kun 110 V)

Udover dette virker den uden problemer her i landet.. (Jeg bruger dog ikke tuner delen til noget)

Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 18:04

 

 



Redigeret af mdande - 25-Februar-2009 kl. 18:11
Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 18:09
Tusind tak for hjælpen allesammen.....Men Niepe sådan en step down converter, er det en omformer fra 110-220V. ?
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 19:27

Oprindeligt skrevet af mdande mdande skrev:

Tusind tak for hjælpen allesammen.....Men Niepe sådan en step down converter, er det en omformer fra 110-220V. ?

Yep 110 -> 230 V.. Gav vist 250 kr. for min hos coolshop men de kan fåes mange steder. De skulle vist være billige i USA, men hvad er ikke pt. det ...

Til top
mdande Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 131
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2009 kl. 21:22
Klasse   .Sådan en 606`er sammen med et sæt Focal Sib og Cub 2. Kan det spille min stue op ? min stue er på ca 50 m2. Det skulle du vel ikke kunne svare mig på ,vel.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu