|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Alucard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-April-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() Sendt: 25-Juli-2009 kl. 21:36 |
Hej
![]() Jeg er første gangs køber af hjemmebio surround, så jeg vil lige høre jeres mening inden jeg bestiller. Mit valg af receiver er faldet på Onkyo TX-SR607, som jeg har læst meget godt om og passer godt til mine behov. Men højtalerne er det jeg er mest i tvivl om, jeg har kigget på Jamo A 102HCS5 ( http://nbradio.dk/shop/jamo-a-102-hcs5-3477p.html ). Mit spørgsmål er om receiver og højtalerer vil "fungerer" godt sammen? Jeg tager gerne imod andre højtaler forslag inde for samme prisklasse (maks. 3000), de skal være i et rum på ca. 15 kvadratmeter. Redigeret af Alucard - 25-Juli-2009 kl. 21:38 |
|
![]() |
|
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Jamo'ene du nevner er vel ikke verdens mest lettdrevne (6 Ohm og 86dB følsomhet). Kanskje du vil få bedre lyd ved å velge noe mer lettdrevne høyttalere...noe i 8 Ohm med litt høyere følsomhet ?
Just my 2cents... ...Ghia... |
|
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|
![]() |
|
Alucard ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-April-2009 Status: Offline Point: 6 |
![]() |
Du skulle vel ikke have et eksempel i tankerne?
![]() |
|
![]() |
|
Ghia ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2005 Sted: Norway Status: Offline Point: 150 |
![]() |
Tja...det fins mange produsenter som har surround-pakker, f.eks. JBL, Infinity, Polk med flere.
På et relativt begrenset budsjett ville jeg vel personlig heller kikket litt mot bruktmarkedet og forsøkt å få litt "mere" for pengene. Din nye receiver fortjener da høyttalere som ikke bare gir lyd, men også lyd du kan gledes ved, ikke sant ? ![]() |
|
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60 | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables | |
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
![]() |
Jeg har selv haft de Jamo højttalere på en Sony STR-DG510 og jeg var ret imponeret over de små kasser. Man får virkelig meget for pengene.
Hvis de kan spille tilfredsstillende på en billig Sony forstærker, så tror jeg uden tvivl at en Onkyo 607 kan klare dem. |
|
![]() |
|
![]() |
Så tror jeg at jeg holder mig til Jamo'erne, har ikke rigtig lyst til at bevæge mig ud på brugt markedet.
Tak for svarene begge to ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |