recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR607 + Jamo A 102HCS5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR607 + Jamo A 102HCS5

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Alucard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 13-April-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR607 + Jamo A 102HCS5
    Sendt: 25-Juli-2009 kl. 21:36
Hej

Jeg er første gangs køber af hjemmebio surround, så jeg vil lige høre jeres mening inden jeg bestiller.

Mit valg af receiver er faldet på Onkyo TX-SR607, som jeg har læst meget godt om og passer godt til mine behov. Men højtalerne er det jeg er mest i tvivl om, jeg har kigget på Jamo A 102HCS5 ( http://nbradio.dk/shop/jamo-a-102-hcs5-3477p.html ).
Mit spørgsmål er om receiver og højtalerer vil "fungerer" godt sammen?

Jeg tager gerne imod andre højtaler forslag inde for samme prisklasse (maks. 3000), de skal være i et rum på ca. 15 kvadratmeter.

Redigeret af Alucard - 25-Juli-2009 kl. 21:38
Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 21:35
Jamo'ene du nevner er vel ikke verdens mest lettdrevne (6 Ohm og 86dB følsomhet). Kanskje du vil få bedre lyd ved å velge noe mer lettdrevne høyttalere...noe i 8 Ohm med litt høyere følsomhet ?

Just my 2cents...

...Ghia...
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
Alucard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 22:22
Du skulle vel ikke have et eksempel i tankerne?
Til top
Ghia Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-November-2005
Sted: Norway
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2009 kl. 23:41
Tja...det fins mange produsenter som har surround-pakker, f.eks. JBL, Infinity, Polk med flere.

På et relativt begrenset budsjett ville jeg vel personlig heller kikket litt mot bruktmarkedet og forsøkt å få litt "mere" for pengene. Din nye receiver fortjener da høyttalere som ikke bare gir lyd, men også lyd du kan gledes ved, ikke sant ?
| Panasonic TX-P50V10E | Onkyo TX-NR807B | Panasonic DMP-BD60   | DLS R-series |
| Nordost/BlueJeans/Monster cables |
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 01:55
Jeg har selv haft de Jamo højttalere på en Sony STR-DG510 og jeg var ret imponeret over de små kasser. Man får virkelig meget for pengene.

Hvis de kan spille tilfredsstillende på en billig Sony forstærker, så tror jeg uden tvivl at en Onkyo 607 kan klare dem.
Til top
Alucard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2009 kl. 15:10
Så tror jeg at jeg holder mig til Jamo'erne, har ikke rigtig lyst til at bevæge mig ud på brugt markedet.

Tak for svarene begge to
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu