recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR-607
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-SR-607

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MisHa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-SR-607
    Sendt: 18-December-2013 kl. 20:40
Hej Forum!

Har sådan en ældre en herhjemme og har normalt haft 5.1 men, nu har jeg sat yderligerer 2 højtalere til så systemet har 7.1. De 2 ekstra højtalere er sat til som Surround back speaker men, kan ikke se på recieveren at der står 7.1 i display men derimod følgende:

5.1 DTS-ES  eller 5.1 Dolby EX eller 5.1 DTS-ES Matrix.

Så vidt jeg kan finde frem til er det noget med 7.1 men, mener dog godt recieveren kan vises 7.1 i display eller tager jeg helt fejl ?
Er der nogen der kan forklare mig ovenstående?

På forhånd tak
Vh
Jacob

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2013 kl. 21:03
Nu har du inde i indstillinger husket at tilkoble de to bagerste højttalere? 
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MisHa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 14:19
Når nu man kalibrerer højtalerne bliver de så ikke aktiveret auto? Har læst manuel forfra og bagfra men, kan ikke lige se hvordan man aktivere de 2 ekstra højtalere :-/..
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 14:37
Det burde de jo..
Til top
karula Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 849
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér karula Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 15:28
måske skal du afspille en film med 7.1 lydspor, for at det vises.
Med venlig hilsen

Karula
PDP Pioneer 427xd / Marantz SR 7007/Panasonic BDP 35 / Sat Canal Digial HDPVR 5720-SX / lyd Quadral Cromium style 50- 5.1
Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MisHa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 17:50
måske........ det er en rippet blueray jeg forsøger med hvor intet er taget fra. Alt er med i rippet og overført til min Tvix som connecter min reciever. Lyden er sat til passthrough så reciveren skulle ikke convetere lyden.
Reciveren skulle kunne vise 7.1 iflg. av-connection...
Skal lige låne en blueray afspiller hvor jeg kan teste det. Har kun en siddende i pc :-/
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 18:00
Du er sikker på filmen har 7.1? En del blu-ray film har desværre kun 5.1
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
MisHa Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MisHa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2013 kl. 18:31
jeps det er jeg...
Hvis recieveren står som 5.1 DTS-ES  eller 5.1 Dolby EX eller 5.1 DTS-ES Matrix skulle det jo også være  6/7.1 som jeg har læst mig frem til.... ved ikke hvad der er galt hvis der er noget galt men, det håber vil vise sig når jeg låner en BR-afspiller her i juelferien...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu