recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-SR805
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo TX-SR805

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
ARTISTEN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:42

Hej

Jeg har en Onkyo 805, Jeg valgte den fordi den blev rost her på siden og fik en fantastisk test i det norske blad Lyd og Bild.

Mine erfaringer med den, er gode, jeg købte i Tyskland til 3500 kr under det jeg skulle give i DK, så for mig var valget let.

Den spiller i et 50 KVM stort rum , køkken og stue ud i et. Og den kan spille så man kan få en øreskade hvis man tør.

Hvis der skal siges noget negativt, er det at den ikke findes med en disideret dansk brugsanvisning. Men Reciveren er tilgendgæld meget nem at bruge selvom man ikke er vanvitig god til engelsk. Den har en nem meny

Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 11:13

Hej,

Jeg tror jeg skal have en bestilt, selvom der er nye modeller på trapperne, jeg tror heller ikke de falder ret meget mere i pris end de ca 6000kr man kan købe dem for idag i Tyskland.

De nye modeller kommer jo nok også til at koste en del mere end de EUR 799 man kan få 805éren for idag.

Mvh,

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:

www.csmusiksysteme.de

Deres priser er fornuftige og så er de også autoriserede forhandlere

jeg regner med at bestille fra dem imorgen, hvor lang tid tager det med fragt til københavn

når du siger "autoriserede forhandler" hvilken glæde har man så af det ?

cheers



Det at de er autoriserede betyder overordnet set, at de får deres receivere fra onkyo i Tyskland, og ikke et eller andet skummelt sted fra øst europa.
Dette betyder bla. at receiveren har den nyeste firmware, samt at en evt. reperation/reklamtionssag tager mindre tid, da de jo bare kan sende produktet direkte til onkyo i tyskland.

Mht. fragt overførte jeg pengene fredag og de kunne se pengene mandag/tirsdag, hvor de så sendte receiveren tirsdag. Efterfølgende havde jeg receiveren fredag, hvilket vel er ok. Fragtfirmaet er DHL.

Håber det gav svar på nogle af dine sprøgsmål, ellers må du endelig sige til

Du skal ikke bekymre dig om forhandleren - flere bruger herinde (og mig selv) har kun haft gode erfaringer med dem.
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 11:44
@nkt1: Jeg står selv i samme situation og skal til at købe Onkyo receiver, men står og skal vælge mellem SR805/SR875, men da jeg ved at der snart skulle komme nye modeller, har jeg skrevet til henholdsvis medianess og hifinesse som også skulle være autoriseret forhandlere og hørt hvornår de skulle komme og om det var til samme priser som nuværende modeller, da jeg selv vil ærgre mig, hvis det kommer til at koste det samme, men får bedre funktionalitet.
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 12:16

Bjur,

Det er selvfølgelig rigtigt, det kunne være fint hvis du lige ville skrive om det er samme pris de nye modeller kommer til at ligge på, men jeg tror desværre at nyhedsværdien er stor og den udnytter de jo nok til at presse prisen..?

Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:29

 går også og tænker lidt over at skifte til 805 eller 806 så giv lyd -bjur --hvis du får svar 

til artisten:

hvad er det får en sparefunktion den har ved kun radiolytning du beskriver andet sted?  

Philips 42 PF9731d/Humax XRHD Pana BDT 310 WD tv
Marantz SR6004,5.0 setup DLS M66, M60, R50
Marantz CD5001 - Panasonic MR-EH65 - Projekt debut III
Squeezebox duet/Radio og IPAD
NAS Synology 211
Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:59

Hej,

Tjekkede lige nettet, og fandt følgende,

The TX-SR806 Upgrades will include, 5 HDMI inputs, Audyssey Dynamic EQ system, THX Select 2 Plus certification (which includes THX Loudness Plus).

Synes måske ikke det er de vilde forbedringer i forhold til 805. har ikke brug for flere HDMI inputs end de 3, så tror faktisk jeg hopper på en 805 med den pris den har pt, men igen Bjur, så må du da gerne lige skrive når du har hørt fra dine Tyske venner omkring prisen

Mvh

Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 16:18
Så rullede der svar ind fra hifinesse:

the new models will arrive in  August or September. The prices are not know at the moment.
 
Hmm. Har så skrevet og spurgt på specs. Skriver når der er nyt.

Til top
BUGz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-April-2008
Status: Offline
Point: 290
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 00:03

Oprindeligt skrevet af A_Nielsen A_Nielsen skrev:


Det at de er autoriserede betyder overordnet set, at de får deres receivere fra onkyo i Tyskland, og ikke et eller andet skummelt sted fra øst europa.
Dette betyder bla. at receiveren har den nyeste firmware, samt at en evt. reperation/reklamtionssag tager mindre tid, da de jo bare kan sende produktet direkte til onkyo i tyskland.

Mht. fragt overførte jeg pengene fredag og de kunne se pengene mandag/tirsdag, hvor de så sendte receiveren tirsdag. Efterfølgende havde jeg receiveren fredag, hvilket vel er ok. Fragtfirmaet er DHL.

Håber det gav svar på nogle af dine sprøgsmål, ellers må du endelig sige til

Du skal ikke bekymre dig om forhandleren - flere bruger herinde (og mig selv) har kun haft gode erfaringer med dem.

 

ok har nu overført 7500.- for en Pioneer VSX LX60 Reciver så håber jeg på levering fredag

takker

 

BTW. hvad siger i til.. Pioneer VSX-LX60 Vs. Onkyo TX-SR805



Redigeret af BUGz - 01-Juli-2008 kl. 00:03
Pioneer PDP-LX5090


Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 11:17

Hej Bugz,

Efter at have været inde og læse lidt om Pioneer VSX-LX60, så må jeg sige den ser spændende ud, og får rigtige gode anmeldelser i forbindelse med alm. stereo lytning.Kan du ikke smide et par kommetarer når du får den hjem, så vi kan høre lidt om dens performance.

Mvh,

 

 

Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 164
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 11:54

Den Pioneer er godt nok pæn  men tror mest jeg hælder til 805 stadig pga vægten (som normalt er en god ting) og pga. THX2 Ultra selvom det ikke siger så meget.

Plus at 805 er 1500kr billigere

Til top
nkt1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 474
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 12:42

Den Pioneer er for fed, men det er jo også en ordentlig kleppert, som chassis mæssigt er på størrelse med Onkyoen..

Men ja, Onkyoen er sgu billig lige nu, måske pga nye modeller i August, man skal bare sikre sig det er en firmware opdateret version man bestiller - men de fleste tyske online shops er til at snakke med, og snakker Engelsk også, så det er bare at ringe til dem hvis man har nogle spørgsmål.

Og helt ærligt, hvilken forskel gør det om man skal betale EUR 20 for at sende sin receiver retur til Tyskland for at få den repareret (Hvis den går i stykker), end at skulle aflevere den hos en forhandler i Danmark.?? Du har jo sparet 3-40000kr i forvejen..!! Så kan det godt være du skal vente en uges tid længere på at få den igen, men garantien er sgu da den samme. Desuden henter de fleste kurerer (DHL/UPS osv) hjemme hos dig, så du er fri for at skulle ud og køre for at aflevere den, det er sgu da nemt og forholdsvis billigt..!

Blot min mening..

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu