recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo vs Integra
    Sendt: 07-August-2011 kl. 10:19
På opfordring fra en anden tråd. Er der forskel på disse to mærker, og hvilke?
Jeg er ret så sikker på at der er forskel, det er bare ikke på lyssiden. At der er prisforskel ligger nødvendigvis ikke i komponenterne. Det har vi set mange andre eksempler på. Jeg ville selv vælge Integra frem for Onkyo - men det er mere psykologisk.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:34
Når der ikke er nogle egentlige meldinger fra onkho eller i integra om forskellene, andet end rygter på diverse fora, så har jeg svært ved at retfærdiggøre merprisen. Især når man så mange andre steder i branchen ser fænomenet med, at to identiske produkter markedsføres til to forskellige segmenter til forskellige priser.

Producenterne ved jo udemærket hvordan hifi-folk tænker. I den omtalte tråd, nævner ejeren også at blærerøvseffekten er bedre med integra. Men det eneste blærerøvseffekten er baseret på, er højere pris og rygter på nettet. Og det ved onkyo/integra.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:42
er også gået i tænke boks
har solgt min pio lx83 igen, den var ikke lige mig

bruger et par fede høretelefoner med ægte 5.1 lyd
http://www.trittonusa.com/index.php/products/gaming_audio_technology/ax-pro/
nok den bedste mulighed for super lyd til "billig" penge

var også super tilfreds med min Onkyo 806
så vil nok vælge en af deres top modeller næste gang

har overvejet dette
onkyo pa mc5500 og en PR sc5508 eller 9


 


Redigeret af xcardman - 07-August-2011 kl. 10:47
Til top
Ghump Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-August-2010
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:54
Er der forskel på betjeningen af de 2 mærker?
Er der forskel på opsætningen? På hvor meget man kan pille i?
 
Hvad med supporten? Er de lige hurtige til at komme med opdateringer? Eller bruger man f.eks. Onkyo som udviklingsplatform, til at teste patches for HDMI sync problemer, dekodningsfejl og lignende - for så først at lave en fejlfri Integra? Jeg ved det ikke, men hvis det forholder sig sådan kunne jeg også fristes af den dyrere model. Der ER bare ikke noget mere irriterende end at have lagt alle spareskillingerne, og så leve det næste halve år med hakkende lyd og billeder der falder ud.
 
Men det er jo nok kun en importør eller lignende der overhovedet kan svare på det?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 10:58
Da jeg lavede en audyssey Pro kalibrering på min onkyo, stod der faktisk integra i alle menupunkterne i programmet :)

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige mht support. Det er der jeg tror forskellen ligger. Men tror de eneste der kan give et reelt svar, er ingeniørene hos onkyo/integra. Ved ikke hvor meget jeg ville stole på et svar inportøren kommer med. De vil jo tale pænest om den dyreste.
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 11:07
Er pris forskellen, mellem integra og onkyo i USA, lige så stor som herhjemme?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Men det eneste blærerøvseffekten er baseret på, er højere pris og rygter på nettet. Og det ved onkyo/integra.
Nu var min udtalelse om "Blærerøvseffekten" efterfulgt af et LOL
 
Og sådan skulle du nok have forstået min indlægWink
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 12:01
Det kunne være sjovt at få en kommentar fra CSN Christian. Han har været forhandler af begge mærker, og han skriver åbenlyst at der er forskel på kvaliteten i komponenterne på han hjemmeside...
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 12:10
jeg har virkelig svært ved at forestille mig at der skulle være forskel i kvaliteten/kontrollen på de enkelte dele - hvis det er samme dele, der bliver benyttet. Det er ikke som nogen prøver at sige, at man til Integra kun vælger de dele der er gennemtestet.
Elektronik er jo som de fleste ved, at enten virker det eller også gør det ikke.

Naturligvis kan der være forskel i kvalitetskontrollen på de færdige receivere, men ellers ikke.

Hvis (ja ved ikke om det er tilfældet) alle komponenter og software ellers er ens på de 2 produkter, så kan forskellen ligge i supporten og eventuel fremtidig udvikling af software til produkterne.

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 12:13

Her er en tråd om problemer med Onkyo, som lykkelig ejer af en Onkyo TX-SR 876, er det ikke noget jeg er glad for at læse Unhappy.

Sjovt nok lader det til, at Integra har de same problemer, hmmmmmm.
 
Håber ikke man ser disse problemer eller andre i x9 modellerne. Heldigvis har jeg ikke travlt med at skifte, jeg kan nå at læse om problemmer med modellerne inden.
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 412
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 12:25
Lyder Onkyo og Integra ens? Jeg har kun hørt Onkyo for nogle år tilbage, og det var kun for tyndt til min smag. Måske de har ændret sig en kende siden.
Men nu kan vi eks. ta Denon og Marantz, som også er et søsterselskab - der er i den grad forskel i lyden. Denon lyder meget tyndere end Marantz.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Lyder Onkyo og Integra ens? Jeg har kun hørt Onkyo for nogle år tilbage, og det var kun for tyndt til min smag. Måske de har ændret sig en kende siden.

Men nu kan vi eks. ta Denon og Marantz, som også er et søsterselskab - der er i den grad forskel i lyden. Denon lyder meget tyndere end Marantz.


Jeg hørte en Integra for nogle år siden, og det var lidt det samme som du beskriver. Der blev spillet på M&K s150.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu