recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 14:23

Det er tilsyneladende sådan at hvis men er nørd kan det godt forsvares at bruge dobbelt op, uden nævnbar/målbar/beskrivelsesbar/bevisbar effekt, men hvis man er designfreak, og vælger B&O er man en idiot Wink

Ja valget er jo frit, så det er nok spørgsmålet om hvor man føler sig MINDST snydt.
 
I sidste ende er det altid dyrt at være nørdet, uanset om vi snakker cykler, biler, HiFi eller surround, men hvis man ikke kan se eller høre forskellen, ja så står jeg sgu af.
 
 
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 14:53
Det med komponenterne misforstås i allerhøjeste grad og bruges tit som manipulation af kunderne. Typisk vælges nogle dyrere komponenter til de samme kredsløb, men hvor der er mindre tolerence på værdierne (fx. en modstand kan være 10kOhm +- 5-10%). Det man sikrer sig er IKKE bedre lyd som sådan, men at man er mere sikker på at det fysiske produkt opfører sig mere som det teoretiske, altså det perfekte. Man kan ved delefiltre til højttalere opleve dette som at man har designet delefilteret til at dele ved fx. 80 hz, men pga. tolerencerne kan det faktisk være ved 82 hz eller fx. 77 hz (groft set).

Så selvom CSN skriver at Integraen er bedre kan det teoretisk set sagtens være at der er enkelte Onkyo som performer lige så godt eller bedre end Integraen.

Som jeg selv ser det, så ER Onkyo testplatformen for Integra. Man må leve med firmwares som fikser lidt og måske endda ødelægger anden funktionalitet/performance, men man er får opdateringerne først. Ved Integra må man vente til at det hele er fejlfrit (hvis sådan noget findes). Om man er til det ene eller det andet er op til en selv, men jeg har selv svært ved at se hvorfor Integra er så meget dyrere. Designet på de nye Onkyo er IMO ret pænt og kan sagtens stå i mål med Integra.

Med det sagt, så forstår jeg ikke hvorfor man går så meget op i hvor meget output en receiver kan spytte ud. Efter min mening er der en magisk grænse omkring 10.000-15.000 kroner hvor man bør overveje kraftigt om man ikke istedet skulle supplere med en effektforstærker.  Det er en meget bed løsning. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Integra frem for Onkyo - men det er mere psykologisk.


Min VW Golf er byget på samme stumper som en tilsvarrende størrelse Audi, Skoda og Seat.

Hvis man har prøvet en tur i alle 4 kender man forskellene, på 4 biler bygget af næsten ens komponenter, men med forskelligt ydre.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 16:17
Uden at ha kigget hele brugermanualen igennem på Onkyo og Integra, så ligger der en forskel ved opsæstningen. F.eks. så har Integra'en (DTR 40.3 - 80.2) mulighed for, at ændre på 15 forskellige frekvenser i dens Equalizer del. Mens man kun har 7 på Onkyo'en. (NR1009), så mon ikke at der er også er andre punkter hvor der er forskel, men som ikke lige ses.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

 
bruger et par fede høretelefoner med ægte 5.1 lyd
http://www.trittonusa.com/index.php/products/gaming_audio_technology/ax-pro/
nok den bedste mulighed for super lyd til "billig" penge
Hey der er noget jeg er kommet i tvivl om med dette headset.

Hvis man nu ikke har optisk i sin computer eller bærbar, kan man så overfører lyden via usb eller skal det ske analog.?, hvor du så også undlader surround sound. for dette ville så ikke være så godt for mig.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Integra frem for Onkyo - men det er mere psykologisk.


Min VW Golf er byget på samme stumper som en tilsvarrende størrelse Audi, Skoda og Seat.

Hvis man har prøvet en tur i alle 4 kender man forskellene, på 4 biler bygget af næsten ens komponenter, men med forskelligt ydre.


Klaus


Ja de er næsten samlet af de samme dele. Men er camber vinkel , hårdhed på støjdæmpere etc det samme? Det er trods alt det som gør en forskel.

Hvis jeg stod og skulle handle integra eller Onkyo, ville jeg tage den som jeg syntes spillede bedst. Hvis de spillede ens, og der ikke er nogle opsætnings messige forskel, ville jeg tage den billigste - trods alt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:


Ja de er næsten samlet af de samme dele. Men er camber vinkel , hårdhed på støjdæmpere etc det samme?


Camber er fuldstændigt det samme, fjedre og støddæmpere monteres efter, hvordan den enkelte bil skal opleves. Ganske givet på samme måde som der er små forskelle på de nævnte forstærkere.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:28
Hvad er er prisforskellen mellem onkyo og integra. Jvf ktradio koster onkyo 20.000 åg jvf hothers tråd koster intrgra 24.000. Denne prisforskel er ikke signifikant.
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:54
Jeg har selv stået i samme situation som mange af jer andre. Jeg har solgt pokkers mange Onkyo receivere, så fik vi Installere mulighed for at sælge Integra. Jeg var selv meget i tvivl, hvorfor skulle mine kunder så betale ca. 25% mere for en Integra når den kommer fra "samme firma" Det er vel lidt ligesom Toyota og Lexus, VW og Golf (jeg har selv en Skoda, og der er sku forskel på den og en AudiWink
Integra bruger 1. klasses komponenter med de laveste tolerancer, resten ryger i Onkyo.
Der er flere indstillings muligheder på Integra og et mere seriøst multirums setup. Det er jo de ting jeg bruger i min hverdag når jeg laver installationer, der bruger jeg både zone 2+3 ret tit.

Da jeg gik over til Integra testede jeg modellerne med de samme spec. den ´m der burde være ens, der lød Integra som en tilsvarende større model i Onkyo. Integraen spillede bare bedre og mere detaljeret. De er en del af mine kunder der har udskiftet deres Onkyo med en tilsvarende Integra og er blevet overrasket over den bedre lyd. Bevares den koster jo også lidt mere.

Så kommer detnoget af det vigtigste for mig som Installer. Jeg skal have det godt med mine leverandører og den service jeg får, det kommer altid mine kunder til gode.
Da jeg har solgt meget Onkyo er der selvfølgelig også nogle enheder der gik i stykker og skulle laves. Der kunne gå op til 2-3 måneder før de blev lavet, de skiftede værksted og det hjalp ikke så meget. Lange rep. tider og kunderne skulle vente. 

Integra kan også gå i stykker, jeg havde en kunde som købte en DTR 9.9 han havde den stående i ca. 15 måneder inden jeg kunne installere den grundet en hus ombygning der tog overhånd.
HDMI boardet var defekt og det havde det nok været fra starten. Jeg mailede til Integra, de sendte UPS på deres regning, tog den til rep. Kunden fik en helt ny DTR 80.2 uden beregning, den var så steget 3.500 kr. i mellemtiden, det kalder jeg pokkers god service.

Det samme har jeg oplevet med andre kunder, også når der går mere end et år. De bytter lynhurtigt receiveren til det tilsvarende produkt de nu har på lager uden bøvl, hvis de ikke kan lave det A.S.A.P.
Det kalder jeg pokkers god service, det er en god ting som forhandler at have den super service, det kommer mine kunder til gode.

Det er ikke nok kun at se på prislappen, det kan godt være at Integra er lidt dyrere men der følger også en helt anden service med produktet også mht. kalibrering, opsætning og de muligheder som produktet tilbyder. Der er ikke en eneste af mine kunder der har købt en Integra der ville gå tilbage til Onkyo efter at have prøvet kræfter med dem.

PT. har jeg endnu ikke haft en DTR XX.1 eller XX.2 receiver eller processor til rep. det er 2 generationer af produkter. sådan havde jeg det ikke da jeg solgte Onkyo. Det er lidt sjovere nu.Wink
Ikke sagt det ikke kan ske, men så ved jeg også der bliver taget hånd om dem nede hos dem.

Jeg har ikke stødt på nogen anmeldelser af Onkyo der sammenligner dem med Integra eller omvendt.

Integra er de Amerikanske Custom Installers fortrukne mærke, de er meget nemme at styre via multifjernbetjeninger.

Der er også flest Integra der er Audyssey Installer ready, så vi kan lave en Pro kalibrering hvilket hjælper pokkers meget på lyden, målingen bliver ikke ligeså god med den medfølgende 5 kroners målemikrofon, samt at der er en PC til at hjælpe til med udregningerne.
 
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

 
bruger et par fede høretelefoner med ægte 5.1 lyd
http://www.trittonusa.com/index.php/products/gaming_audio_technology/ax-pro/
nok den bedste mulighed for super lyd til "billig" penge
Hey der er noget jeg er kommet i tvivl om med dette headset.

Hvis man nu ikke har optisk i sin computer eller bærbar, kan man så overfører lyden via usb eller skal det ske analog.?, hvor du så også undlader surround sound. for dette ville så ikke være så godt for mig.

du kan få 5.1 analog fra en pc, men ikke noget jeg har prøvet
bruger kun optisk
usb er kun hvis du bruger dens mic, den kan man tale i ved online spil eller skype
men du kan jo købe et usb lydkort med optisk udgang, koster under 500 kroner

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Der er flere indstillings muligheder på Integra og et mere seriøst multirums setup. Det er jo de ting jeg bruger i min hverdag når jeg laver installationer, der bruger jeg både zone 2+3 ret tit.


Hvad mener du med et mere "seriøst" multirums setup?

hvis du skal have lyd i flere rum via den samme forstærker
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 552
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2011 kl. 20:57
Tak, xcardman, men han skrev "mere seriøst". En Onkyo kan også give lyd til tre rum/zoner; kan en Integra mere end det?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu