recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo vs Integra
    Sendt: 02-Juli-2013 kl. 17:33
Jeg har for nyligt solgt min Onkyo TX-NR5010, fordi jeg på sigt vil have en processor eller Onkyos nye topmodel når den kommer. Som midlertidig receiver skulle jeg bare have den billigste receiver med preout til min effektforstærker.

Valget faldt på Onkyo TX-NR717 til 3200 med forsendelse og 2 års garanti fra Tyskland. Ansporet af vurderingstråd, vil jeg finde ud af om der eksisterer en Integra Pendant. Efter lidt Google kommer jeg frem til Integra DTR 40.4 ligner mistænkeligt meget.

Læs specsheets her:
Onkyo TX-NR717

Integra DTR 40.4

Rear Integra 40.4



Rear Onkyo 717


Ligheden og specs er slående identiske. Der er dog små forskelle. Gad vide hvad integraen koster? Jeg kan ikke finde prisen nogle steder?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 17:51
En 1 måned gammel Integra 40.4 er til salg på dba.dk for 6.900
Venlig hilsen
KB
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 18:34
Jeg ville personligt, til enhver tid hellere bruge pengene på en størrere Onkyo, end hvad en given Integra nu koster (alternativt spare pengene naturligvis).
Til top
nybym Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 720
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nybym Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 18:38
Hvis du skal have en pris på integra.. så kontakt csn-teknik.. Super god service... meget behagelig man at snakke med..
Panasonic 42PX80
Panasonic DMP-BD100
Samsung SMT-H3126
Integra DTR-50.2

Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 18:46
Lige et spørgsmål.
Er den bedste investering egentligt ikke at gøre netop noget i den stil. Effektforstærker, også en billig receiver.
Netop grundet nye formater og hdmi standarder?
Syntes alt går så stærkt, men god effekt er stadigvæk god om 3-5 eller 7 år?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 19:24
Forforstærkeren (eller i dit eksempel surroundreceiveren) har rigtigt meget at sige for lydkvaliteten, så sparer du for meget så får du (meget groft sagt) noget der spiller højt men skidt.

Men jo en god effektforstærker kan genbruges, så er spørgsmålet bare om der stadig bygges noget med den forventning at det skal holde i 7år...
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 19:54
@ Sejrsen
 
Der har flere gange været Onkyo vs Integra tråde her på forum. CSN har også deltaget i en af dem. Det påstås at Integra er bedre bygget og har bedre komponenter og derfor retfærdigvis koster mere. Jeg har set det argument fremført en del gange. Både her og på udenlandske fora, men det der -altid- mangler i den forbindelse er hvad det helt konkret er der er bedre, hvilke komponenter der er bedre osv. Det spørgsmål bliver aldrig besvaret og det står derfor stadig som en tom udefineret påstand fra dem der gerne vil sælge Integra. Personligt tror jeg ikke på det eftersom jeg ikke kan se noget der peger i den retning i de service manualer jeg har liggende.
 
Hvis du ikke vil betale mere end højest nødvendigt for dine varer så lad være med at handle med forretninger der ikke er åbne omkring deres priser. De konkurrerer ikke på prisen og har intet ønske om at gøre det.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:40
Jeg er 100% enig med dig.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:45
De to nævnte receivere er 100% identisk opbygget - basta!
 
Dog har Integra'en et par fjernbetjeningsstik, til styring af andet (Integra?) grej, ligesom der er et par ekstra menu-punkter i forbindelse med installer funktion.
Det er op til dig, om du vil betale ekstra for det.
 
M.v.h.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De to nævnte receivere er 100% identisk opbygget - basta!
 
Dog har Integra'en et par fjernbetjeningsstik, til styring af andet (Integra?) grej, ligesom der er et par ekstra menu-punkter i forbindelse med installer funktion.
Det er op til dig, om du vil betale ekstra for det.
 
M.v.h.
Og en langt bedre service end den typiske forhandler tilbyder, og det betaler jeg hjertens gerne lidt forWink
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De to nævnte receivere er 100% identisk opbygget - basta!
 
Dog har Integra'en et par fjernbetjeningsstik, til styring af andet (Integra?) grej, ligesom der er et par ekstra menu-punkter i forbindelse med installer funktion.
Det er op til dig, om du vil betale ekstra for det.
 
M.v.h.
Og en langt bedre service end den typiske forhandler tilbyder, og det betaler jeg hjertens gerne lidt forWink

 
Det er muligvis sandt, eller muligvis ikke sandt. Det er heller ikke pointen. Pointen er at det flere gange er set, at det påstås at apparatet, ikke servicen, er bedre.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De to nævnte receivere er 100% identisk opbygget - basta!
 
Dog har Integra'en et par fjernbetjeningsstik, til styring af andet (Integra?) grej, ligesom der er et par ekstra menu-punkter i forbindelse med installer funktion.
Det er op til dig, om du vil betale ekstra for det.
 
M.v.h.
Og en langt bedre service end den typiske forhandler tilbyder, og det betaler jeg hjertens gerne lidt forWink

 
Det er muligvis sandt, eller muligvis ikke sandt. Det er heller ikke pointen. Pointen er at det flere gange er set, at det påstås at apparatet, ikke servicen, er bedre.
Jeg skal ikke gøre mig til forsvarer af Integra i den forstand, bortset fra at jeg har en super receiver, og som kan spille stereo som ingen anden receiver jeg har hørt, incl. den matchende Onkyo. Hvordan Onkyo klare stereo i dag, det ved jeg ikke.

Desuden kan man ved Integra få gennemført en Pro-kalibrering, som jeg selv vægter meget højt.

Jo - jeg ved såmænd godt hvad jeg ville vælge igen, skulle dette blive aktueltSmile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu