recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 07:08
Dpdk: helt ærligt, de fleste af os herinde, regner ikke lige med at der er prof. Installere ligesom csn er, med udstyr og hele moletjavsen... Det jo på ingen måde ondt ment af Hother, og jeg er sikker på at han sagtens ved du (måske?) besidder samme egenskaber hvis du skrev det, men det er jo ikke normen, og det Hother jo reelt set mener med det er, at det gør 99% af befolkningen heller ikke. Uanset hvor meget amatør bionørd man er, så må man alligvel formode at CSN har nogle tricks oppe i ærmet... Måske endda fået uddannelse hos integra eller lign? Hvad ved jeg... Der må jo være en grund til de har så meget positiv feedback rundt omkring...

Det samme gælder jo for billedoptimering af F.eks Otto, de kan åbenbart nogle fede tricks som den almindelige ikke kan...

Det i så kører i ring om nu, er jo reelt set om den såkaldte installer service er med fordi det er et integra produkt eller om det bare er CSN holdning til alt hvad han sælger? Jeg aner det ikke, men tør da godt gisne om, at et produkt han tjener godt på, gider/har han mere lyst, til at gøre sig umage med at levere... Sådan er det i de fleste brancher...
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 

Men igen ja, Onkyo kunne leveres på samme måde, jeg har bare ikke kendskab til at Onkyo gør det.

Nu er det jo heller ikke Onkyo, men forhandleren der leverer produktet og servicen.

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
 Hvis du går tilbage i tråden vil du kunne se, at der er nogle features som Integra indeholder, men som Onkyo ikke gør.

Jeg synes vi bør få tråden tilbage på sporet. Kritikken af Integra handler for mig at se ikke om hvorvidt der er en reel forskel i service og custom-install muligheder eller ej. Derfor er det formålsløst at bruge dét som angreb eller forsvar af prisforskellen, det er ikke dér kritikken som udgangspunkt ligger. Der er ingen tvivl om at CSN leverer et højere service niveau end de fleste. De der sætter spørgsmålstegn ved dét, har næppe beskæftiget sig med ham. Når det er sagt, så er det naturligvis naivt at tro at sådan et service niveau kan leveres uden en vis indtjening på produkterne. Og for at kalde en spade for en spade, så har Integra en højere avance, for at give råd til denne service (oveni en højere pris der dækker de ekstra install-features). Og her tænker jeg på service ud over pro-kalibrering, som koster penge blandt andet fordi Audyssey Pro kræver en licens der skal tilkøbes for hver kalibrering. Jeg kan ikke huske hvem der skrev det, men det klinger så lidt hult at sige at man ikke ønsker at handle hos en forhandler der bare peger på det produkt med den højeste avance, når man så i stedet vælger at handle hos en forhandler der på forhånd har valgt lav-avance produkter fra... Ikke fordi der er noget galt i at vælge service frem for priskonkurrence, tværtimod da. Argumentet for at gøre det er bare lidt tamt.

Jeg giver til gengæld ikke så meget for den ekstra service ud over den normale 2 års garanti. Integra giver 3 års garanti i USA, det har de så valgt ikke at gøre i Europa. Det giver jo et vist "frirum" til at levere den service, som i mine øjne burde have været den samme 3 års garanti som i USA.

Og mht selve fejlraten, hvor flere fremhæver at "alle andre" også har fejl - så er det ganske enkelt ikke rigtigt. Vi har solgt Yamaha receivere i 20 år, og aldrig oplevet en fejlrate der bare minder om dét der eksisterer på Onkyo, og som er den direkte årsag til at vi for nyligt har valgt at stoppe forhandlingen af Onkyo. Der er ingen sværm af døde HDMI boards eller andre generelle fejl på Yamaha receivere. Og hvis man køber Aventage produkter får man iøvrigt 3 års garanti hvis man registrerer produktet hos Yamaha.

MEN - og det er dét jeg mener er essensen i tråden, også selv om den principielt bare er startet som et spørgsmål om hvad en Integra 40.4 koster (hvilket der stadig ikke er svaret på, men som en forespørgsel til en forhandler burde kunne opklare, hvorfor jeg antager at formålet i virkeligheden har været lidt dybere), er at nogle forhandlere (og købere, som naturligvis har argumentet fra forhandlerne) har argumenteret for at Integra versionerne har bedre komponenter end tilsvarende Onkyo, og deraf følgende bedre lyd. Dette uden på noget tidspunkt at udspecificere så meget som ét eksempel på en bedre komponent. Dette gælder vel at mærke ikke kun i Danmark, men også internationalt.

Jeg mener personligt at de forskellige argumenter for Integra frem for Onkyo sagtens kunne forsvare prisforskellen, men det generer mig at der bruges argumenter omkring lydkvaliteten af produkterne som jeg mener ganske enkelt ikke er rigtige. Bemærk at Onkyo/Integra ikke selv noget sted angiver en forskel i lydkvalitet eller forskel i komponent-kvalitet, eller sortering for den sags skyld, i salgs-materialet for Integra. Hvis der var en reel forskel, ville man så ikke fremhæve det i salgsmaterialet? Heldigvis behøver jeg ikke at gætte, for MIN kilde til at Integra ikke indeholder lydmæssigt bedre komponenter end Onkyo, men "kun" bedre install-muligheder, kan ikke blive mere troværdig: Det er hvad jeg fik oplyst da jeg forespurgte den europæiske distributør af Integra, da jeg sammen med en tidligere arbejdsgiver overvejede at gå efter agenturet i Danmark på et tidspunkt hvor det var ledigt (hvilket vi på baggrund af dét svar valgte at lade være med).

Jeg har været tilbageholdende med at fremføre dét argument, fordi det kan ses som et angreb på Integra forhandlere, og det ønsker jeg egentlig ikke. Men jeg mener at det forholder sig omvendt, nemlig at det er Integra forhandlerne der (muligvis i god tro, det ved jeg ikke noget om) med fejlagtige argumenter angriber mine produkter, for at være ringere end de reelt er, i sammenligning med Integra. Jeg ønsker ikke at angribe Integra eller forhandlerne af det, jeg ønsker bare at konkurrencen er fair og ærlig. Og jeg er helt ærligt ved at være træt af konstant at skulle forsvare mine produkter overfor urigtige oplysninger.

Derfor vil jeg fremover tage bladet fra munden, og sige det som det er - indtil nogen måtte påvise at jeg tager fejl: Onkyo og Integra bruger lydmæssigt identiske komponenter, men Integra indeholder nogle ekstra install-muligheder samt en distributions-struktur der giver forhandleren flere penge til at yde bedre service (hvilket man så selvsagt skal forlange at få).

Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:45
Tak for et fint indlæg!

Interesting...og lidt i kontrast til hvad CSN tidligere skrev mht komponent kvaliteten.

Men jeg er helt med på at Integra skal koste lidt mere, pga. de ekstra features på installer-siden.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 10:45
@Otto - Glimrende indlæg som man kan være enig i - eller uenig i på visse områder.

Jeg kan bestemt ikke afvise som Christian er inde på, at Integraens S/W er forskellig fra den tilsvarende Onkyo, hvilket i givet fald bestemt kan give nogle ændringer som kommer til udtryk i f.eks. et bedre lydbillede.

På tale om tilbage på sporet, hvordan kom dine produkter så ind i tråden? Jeg tror da med ret stor sikkerhed, at de fleste af os godt ved at du er forhandlerConfused

For lige at sikre mig mod et udfald - dette indlæg er ikke provokerende mentWinkWink


Redigeret af Hother - 08-Juli-2013 kl. 11:03
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:




@Otto - Glimrende indlæg som man kan være enig i - eller uenig i på visse områder.

Jeg kan bestemt ikke afvise som Christian er inde på, at Integraens S/W er forskellig fra den tilsvarende Onkyo, hvilket i givet fald bestemt kan give nogle ændringer som kommer til udtryk i f.eks. et bedre lydbillede.

På tale om tilbage på sporet, hvordan kom dine produkter så ind i tråden? Jeg tror da med ret stor sikkerhed, at de fleste af os godt ved at du er forhandlerConfused


For lige at sikre mig mod et udfald - dette indlæg er ikke provokerende mentWinkWink



det blev tidligere skrevet i tråden at ALLE har HDMI fejl. Det har Yamaha ikke. tror også at Christian ville have reageret , hvis der blev sagt noget usandt om hans produkter...eller lydspecialisten , AV connection etc...
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg tror da med ret stor sikkerhed, at de fleste af os godt ved at du er forhandlerConfused


Tror de fleste går mindre op i det end du gør...
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:09
Hother - beklager men jeg forstår ikke hvad du mener, jeg skriver jo netop som værende forhandler af Onkyo (selv om jeg ikke er det meget længere)
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



---------

Det i så kører i ring om nu, er jo reelt set om den såkaldte installer service er med fordi det er et integra produkt eller om det bare er CSN holdning til alt hvad han sælger? Jeg aner det ikke, men tør da godt gisne om, at et produkt han tjener godt på, gider/har han mere lyst, til at gøre sig umage med at levere... Sådan er det i de fleste brancher...

 
Ja bort set fra at installer servicen ikke "er med". Det er et tilkøb, som dermed ikke rigtig kan bruges til at retfærdiggøre en højere pris på hardwaren. Kald det bare at køre i ring, men jeg kommenterede det netop fordi man i denne tråd kunne få det indtryk at dén service "hører med". Det er ikke tilfældet.

Hvis du læser mine indlæg i denne tråd vil du se, at det jeg er utilfreds med er at der bliver skrevet nogle ting som jeg ganske enkelt ikke mener er rigtige. Allerede fra side 1 har jeg påpeget, at jeg ikke tror på at hardwaren er bedre end den tilsvarende Onkyo. Jeg har konfronteret CSN direkte med dét på side 7, uden at det har givet anledning til et svar. Jeg har linket til en servicemanual der i meget høj grad ser ud til at bekræfte min formodning. Stadig uden svar. Det jeg så oplever er at målstolperne bliver flyttet, i den forstand at der ikke svares på det med hardwaren, men fokus flyttes over på at firmwaren "er bedre"/"lyder bedre" og at servicen er bedre. Derfor syntes jeg det var relevant at kommentere på at servicen nok er bedre hos en installatør end den er hos discount.av.udstyr.dk. Men træerne vokser jo ikke ind i himlen, ved det at noget af den ekstra service er noget man køber ved siden af.


Redigeret af dpdk - 08-Juli-2013 kl. 13:24
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:40
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 
Jeg kan bestemt ikke afvise som Christian er inde på, at Integraens S/W er forskellig fra den tilsvarende Onkyo, hvilket i givet fald bestemt kan give nogle ændringer som kommer til udtryk i f.eks. et bedre lydbillede.


Nu er jeg sikker på at du bliver provokeret - men ovenstående udsagn synes jeg lugter meget af at prøve at retfærdiggøre over for dig selv, at du har smidt x antal tusinde mere ud på en Integra!

Du skrev selv tidligere at du valgte Integra ud fra "out of the box"-oplevelsen af Integra kontra Onkyo, så du ved ikke om Onkyo'en med de ritgie indstillinger kunne have leveret den samme oplevelse.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:43
Jamen dpdk tror bestemt du har ret. Personligt tror jeg også det er identiske hardware opsætninger, og det at man ikke rigtig modargumentere det gør det jo bare mere sandsynligt.

Også godt indlæg fra Otto...

;)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:46
Men helt seriøst, det er et sidespring, men er der stadig så mange HDMI fejl osv på onkyo? Nu har vi haft 5 forskellige onkyo maskiner i vores familie, 4 af dem er der endnu, ingen af dem har der været fejl på den sidste er dog solgt videre... Alle modeller fra x09 serie og frem?

Eller er det bare skrønen fra de gamle dage med ild osv? Der stadig florere?

Otto - i øvrigt er det også super fedt at Yamaha har et godt ry for at holde osv, men det hjælper jo ikke hvis man ikke kan lide produktet hehe... (Tænker ikke på mig selv men mere generelt) ;-)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2013 kl. 13:55
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men helt seriøst, det er et sidespring, men er der stadig så mange HDMI fejl osv på onkyo?

Jeg fik for ca. 3 uger siden min 808'er tilbage fra rep. efter problemer med HDMI-boardet, så det er ikke bare en skrøne. Vi var 2 på det Europæiske forum med samme fejl, på samme tid - den anden var franskmand.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 14151617>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu