recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:14
Ville gerne se sådan et par tvillinger uden tøj på.
 
Gerne med detalje billeder, så man kan få tjekket om der er brugt andre komponenter med mindre tolerance i Integra.
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ville gerne se sådan et par tvillinger uden tøj på.
 
Gerne med detalje billeder, så man kan få tjekket om der er brugt andre komponenter med mindre tolerance i Integra.
 
Jeg ville gerne kunne svare dig på det, men kan desværre ikke. Men jeg er ret sikker på at hovedparten af komponenterne er identiske mellem det to fabrikater. Men den med stereo, den har jeg aldrig kunnet begribe. Og jo - det var i mit setup, men ligger jo nu nogle år tilbageSmile
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ville gerne se sådan et par tvillinger uden tøj på.
 
Gerne med detalje billeder, så man kan få tjekket om der er brugt andre komponenter med mindre tolerance i Integra.
 
Jeg ville gerne kunne svare dig på det, men kan desværre ikke. Men jeg er ret sikker på at hovedparten af komponenterne er identiske mellem det to fabrikater. Men den med stereo, den har jeg aldrig kunnet begribe. Og jo - det var i mit setup, men ligger jo nu nogle år tilbageSmile
 
To ting kan være årsag:
Placebo
 
DSP (selvom de siger det er puredirect eller andre fornemme termer), jeg er ret sikker på de forskellige fabrikanter tuner deres SR til en lyd som de mener er bedst ligesom bilfabrikanter gør med biler.
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:28
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ville gerne se sådan et par tvillinger uden tøj på.
 
Gerne med detalje billeder, så man kan få tjekket om der er brugt andre komponenter med mindre tolerance i Integra.
 
Jeg ville gerne kunne svare dig på det, men kan desværre ikke. Men jeg er ret sikker på at hovedparten af komponenterne er identiske mellem det to fabrikater. Men den med stereo, den har jeg aldrig kunnet begribe. Og jo - det var i mit setup, men ligger jo nu nogle år tilbageSmile
 
To ting kan være årsag:
Placebo
 
DSP (selvom de siger det er puredirect eller andre fornemme termer), jeg er ret sikker på de forskellige fabrikanter tuner deres SR til en lyd som de mener er bedst ligesom bilfabrikanter gør med biler.
 
Placebo er det ikke, for vi sad tre og lyttede kritisk.

Bortset fra det, så giver jeg ikke længere fem flade øre for ens specifikationer. Den lærte jeg i den grad, da jeg skiftede min Elac højtalere - samme specifikationer, vidt forskellig lydSmile
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:



--------

Desuden kan man ved Integra få gennemført en Pro-kalibrering, som jeg selv vægter meget højt.


 
Det kan man også med Onkyo:
 
http://www.audyssey.com/products?installable[]=1&pid=56&ptype=5
 
Det er også kun Integras dyreste modeller der kan. Ligesom hos Onkyo:
 
http://www.audyssey.com/products?installable[]=1&pid=120&ptype=5



Redigeret af dpdk - 02-Juli-2013 kl. 22:00
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

De to nævnte receivere er 100% identisk opbygget - basta!
 
Dog har Integra'en et par fjernbetjeningsstik, til styring af andet (Integra?) grej, ligesom der er et par ekstra menu-punkter i forbindelse med installer funktion.
Det er op til dig, om du vil betale ekstra for det.
 
M.v.h.

Var også min oplevelse, skal indrømme at jeg kun har hørt Integra 80.3 mod Onkyo 5009 - Der var absolut ingen forskel at høre, uanset hvad der blev afspillet. Desværre kunne vi ikke få lov til at sammenligne dem med låget af, da Integraen kun var til låns.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 23:42
Er vi ikke henne i den samme ting med bilerne de kære trillinger Toyota Aygo, Peugeot 107 samt Citroën C1 totalt ens, bortset fra design detaljer fra de forskellige bilfabrikanter. Så er. Det op til køber at vurdere hvilket design der ønskes?
Har aldrig hørt en Integra skal dog tilføjes, men kender til Onkyo. Det samme med bilerne, kun kørt Aygo
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 00:05
Jeg må indrømme at jeg IKKE har det store opdaterede kendskab til hhv. Onkyo og Integra, men med det jeg har læst og set debatteret, så ville det IKKE komme bag på mig hvis de i bund og grund var identiske, og hvad vi så hver især oplever med det grej vi selv har investeret i, kan nok ikke tage for gode varer. Jeg selv har jo ændret mit setup radikalt (Fra Plasma til LED TV) og her VED jeg der findes bedre TV rent billede-teknisk MEN MIN konklusion er at JEG ikke savner min plasma, uanset hvad man måtte kunne måle sig frem til, og med dette mener jeg også vi i forhold til ONKYO/ INTEGRA skal vælge den der dækker ens personlige behov og ikke den det "hedder det rigtige".

Uden at jeg ønsker at træde nogle over tæerne, så synes jeg personligt at der en nogle der nærmest pr. definition udråber bestemte mærker (fra samme leverandør) som værende det bedste hvilket jeg personligt finder usandsynligt og det får det til at ligne promotion.
Dog vil jeg meget gerne anerkende at der er leverandører der gør et rigtigt godt stykke arbejde (ulig mange andre leverandører), således at man får det optimale ud af sin investering.
Vi så for nogle tid siden en Lexicon BD-afspiller blive strippet, blot for at afsløre en OPPO ideni. Ikke at en OPPO er en dårlig afspiller (den bedste JEG har ejet til dato), men igen en let måde at øge omsætningen (og i mine øjne svindel).
Om en Integra er en Onkyo i ulveklæder skal jeg ikke gøre mig klog på, men det ville bestemt IKKE komme bag på mig.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 06:36
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Uden at jeg ønsker at træde nogle over tæerne, så synes jeg personligt at der en nogle der nærmest pr. definition udråber bestemte mærker (fra samme leverandør) som værende det bedste hvilket jeg personligt finder usandsynligt og det får det til at ligne promotion.
Dog vil jeg meget gerne anerkende at der er leverandører der gør et rigtigt godt stykke arbejde (ulig mange andre leverandører), således at man får det optimale ud af sin investering.

Godt og rigtigt skrevet. En tendens der bliver mere og mere udbredt herinde og, i mine øjne, er med til at degradere et (tidligere) godt forum til nærmest en ubrugelig dikussionsklub :-(

BS
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 07:23
det blev dækket for et par år siden i et amerikansk forum. De er komponentmessigt 100% ens. Om servicen er bedre på Integra vs Onkyo , KAN i høj grad komme an på forhandleren. Jeg har dog ladet mig fortælle at eks opdateringer og lign , skulle Integra være lidt mere på forkant med end Onkyo.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:



Uden at jeg ønsker at træde nogle over tæerne, så synes jeg personligt at der en nogle der nærmest pr. definition udråber bestemte mærker (fra samme leverandør) som værende det bedste hvilket jeg personligt finder usandsynligt og det får det til at ligne promotion.
Dog vil jeg meget gerne anerkende at der er leverandører der gør et rigtigt godt stykke arbejde (ulig mange andre leverandører), således at man får det optimale ud af sin investering.
Vi så for nogle tid siden en Lexicon BD-afspiller blive strippet, blot for at afsløre en OPPO ideni. Ikke at en OPPO er en dårlig afspiller (den bedste JEG har ejet til dato), men igen en let måde at øge omsætningen (og i mine øjne svindel).
Om en Integra er en Onkyo i ulveklæder skal jeg ikke gøre mig klog på, men det ville bestemt IKKE komme bag på mig.
Nu ved jeg ikke om det er mig du ikke ønsker at træde over tæerne Henrik. Men jeg har nu ikke udråbt Integra til at være det bedste, ej heller Elac.

Da jeg ovenover skrev om specifikationer  og henviste til højtalere var det et skift fra Elac - til ja ElacWink
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 07:41
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 

Bortset fra det, så giver jeg ikke længere fem flade øre for ens specifikationer. Den lærte jeg i den grad, da jeg skiftede min Elac højtalere - samme specifikationer, vidt forskellig lydSmile

Identiske specifikationer er ikke det samme som identiske komponenter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu