recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <12345 17>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Er vi ikke henne i den samme ting med bilerne de kære trillinger Toyota Aygo, Peugeot 107 samt Citroën C1 totalt ens, bortset fra design detaljer fra de forskellige bilfabrikanter. Så er. Det op til køber at vurdere hvilket design der ønskes? 

Med den forskel at de tre biler koster tilnærmelsesvist det samme.
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 07:52
Nu har jeg aldrig selv ejet en integra, kun onkyo 809 som jeg var utrolig godt tilfreds med. Kunne man forestille sig, at produkterne var "tunet" lidt forskelligt, selvom de måske har 100% ens komponenter? Kan det lade sig gøre? Det kunne jo godt være at man fra integra/onkyos side synes at det folk vil give lidt mere, gør at udover man forkæler dem med bedre service og bedre opdateringer måske havde lagt en anelse mere sjæl i produktet?

Uanset hvad er det jo set i mange andre industrier, fødevarer, biler, maskiner, tøj osv... Så hvorfor skulle det ikke også eksistere i denne branche?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 08:05
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

 

Bortset fra det, så giver jeg ikke længere fem flade øre for ens specifikationer. Den lærte jeg i den grad, da jeg skiftede min Elac højtalere - samme specifikationer, vidt forskellig lydSmile

Identiske specifikationer er ikke det samme som identiske komponenter.
Præcis
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:02
Hvad mener du med "præcis"? Min pointe er at din Elac erfaring ikke er relevant.
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Identiske specifikationer er ikke det samme som identiske komponenter.
 
Så lad mig spørge direkte.
 
Tror du, Otto, at komponenterne er forskellige i tilsvarende Onkyo og Integra modeller?
 
Det lader jo til at diverse servicemanualer fortæller at der er tale om ens komponenter.
 
Jeg har også svært ved at forstille mig, at man i produktionen af to, på det ydre, så ens produkter, skulle bruge forskellige komponenter indeni. De bliver jo nok produceret på samme linie.
 
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Hvad mener du med "præcis"? Min pointe er at din Elac erfaring ikke er relevant.
Jeg mener, at for Elac 247 er de tekniske specifikationer på papiret lig Elac 407 - men komponenterne i 407 er nogle andreSmile
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:11
Rasmus: Den "sjæl" opstår jo ikke ud af det blå. Det er rigtigt at der er masser af eksempler på produkter der ligner hinanden meget, men hvor der er kælet for den ene. Men så kan du jo pege på de konkrete komponenter der er forbedret - bedre strømforsyning, komponenter med finere tolerancer, hånd-selekterede komponenter, afskærmning af kredsløb osv. Marantz har f.eks gjort dette med SE og KI modeller gennem årene. Det er der ikke noget hokus pokus i. Forskellen er at Integra ikke er Onkyo's afdeling for finere hifi, det er Onkyo's afdeling for Custom Install. "Fintuningen" ligger ikke i lyden, men i integrations-features, såsom trigger-tilslutninger, pre-out på alle modeller osv. På et tidspunkt var der Audyssey Pro i nogle Integra men ikke i de tilsvarende Onkyo. Det er der mig bekendt lavet om på igen.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:11
Sejrsen: se svar ovenfor.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af siccio siccio skrev:

Er vi ikke henne i den samme ting med bilerne de kære trillinger Toyota Aygo, Peugeot 107 samt Citroën C1 totalt ens, bortset fra design detaljer fra de forskellige bilfabrikanter. Så er. Det op til køber at vurdere hvilket design der ønskes? 

Med den forskel at de tre biler koster tilnærmelsesvist det samme.

De to der er nævnt her, Onkyo TX-NR717 og Integra DTR 40.4, hvad koster de så?

Det nærmeste jeg kan komme det ved at google, er at Onkyo koster fra 3500-6000, og Integra fra 10.000-20.000. Men der er stort set ingen der opgiver priser på Integra.
Venlig hilsen
KB
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Rasmus: Den "sjæl" opstår jo ikke ud af det blå. Det er rigtigt at der er masser af eksempler på produkter der ligner hinanden meget, men hvor der er kælet for den ene. Men så kan du jo pege på de konkrete komponenter der er forbedret - bedre strømforsyning, komponenter med finere tolerancer, hånd-selekterede komponenter, afskærmning af kredsløb osv. Marantz har f.eks gjort dette med SE og KI modeller gennem årene. Det er der ikke noget hokus pokus i. Forskellen er at Integra ikke er Onkyo's afdeling for finere hifi, det er Onkyo's afdeling for Custom Install. "Fintuningen" ligger ikke i lyden, men i integrations-features, såsom trigger-tilslutninger, pre-out på alle modeller osv. På et tidspunkt var der Audyssey Pro i nogle Integra men ikke i de tilsvarende Onkyo. Det er der mig bekendt lavet om på igen.
 
Du har en god pointe, i det sidste du skriver.
 
Jeg kan se at de nyere Integra har preout på alle modeller, også de mindste. Hvorimod onkyo går væk fra preouts på de mindre modeller. Udover det er de identiske. Begge med indbygget Wifi og Bluetooth.
 
Min Onkyo 717 har preouts, hvorimod den nye 727 IKKE har preout. Tilsvarende Integra 40.5 HAR preout. Det er i mine øjne en væsentlig forskel for den lidt mere krævende forbruger. Det gør Integra mere installer venlig. Men mon ikke at komponenterne og ydelsen stadig en ens.


Redigeret af Sejrsen - 03-Juli-2013 kl. 09:33
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


De to der er nævnt her, Onkyo TX-NR717 og Integra DTR 40.4, hvad koster de så?


Jeg har ikke Integras priser, så det kan jeg ikke svare dig på.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2013 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg mener, at for Elac 247 er de tekniske specifikationer på papiret lig Elac 407 - men komponenterne i 407 er nogle andreSmile


Men komponenterne er mig bekendt netop ikke nogle andre i Integra vs Onkyo, derfor er det en anden situation. Vi er helt enige om at bare fordi specifikationerne er ens behøver komponenterne ikke at være det, det er bare ikke det der er situationen her.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu