|
Onkyo vs Integra |
Besvar | Side <12345 17> |
Forfatter | ||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Med den forskel at de tre biler koster tilnærmelsesvist det samme.
|
||
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu har jeg aldrig selv ejet en integra, kun onkyo 809 som jeg var utrolig godt tilfreds med. Kunne man forestille sig, at produkterne var "tunet" lidt forskelligt, selvom de måske har 100% ens komponenter? Kan det lade sig gøre? Det kunne jo godt være at man fra integra/onkyos side synes at det folk vil give lidt mere, gør at udover man forkæler dem med bedre service og bedre opdateringer måske havde lagt en anelse mere sjæl i produktet?
Uanset hvad er det jo set i mange andre industrier, fødevarer, biler, maskiner, tøj osv... Så hvorfor skulle det ikke også eksistere i denne branche? |
||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Præcis
|
||
Otto J
Platin medlem Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvad mener du med "præcis"? Min pointe er at din Elac erfaring ikke er relevant.
|
||
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Så lad mig spørge direkte. Tror du, Otto, at komponenterne er forskellige i tilsvarende Onkyo og Integra modeller? Det lader jo til at diverse servicemanualer fortæller at der er tale om ens komponenter. Jeg har også svært ved at forstille mig, at man i produktionen af to, på det ydre, så ens produkter, skulle bruge forskellige komponenter indeni. De bliver jo nok produceret på samme linie. |
||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener, at for Elac 247 er de tekniske specifikationer på papiret lig Elac 407 - men komponenterne i 407 er nogle andre
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Rasmus: Den "sjæl" opstår jo ikke ud af det blå. Det er rigtigt at der er masser af eksempler på produkter der ligner hinanden meget, men hvor der er kælet for den ene. Men så kan du jo pege på de konkrete komponenter der er forbedret - bedre strømforsyning, komponenter med finere tolerancer, hånd-selekterede komponenter, afskærmning af kredsløb osv. Marantz har f.eks gjort dette med SE og KI modeller gennem årene. Det er der ikke noget hokus pokus i. Forskellen er at Integra ikke er Onkyo's afdeling for finere hifi, det er Onkyo's afdeling for Custom Install. "Fintuningen" ligger ikke i lyden, men i integrations-features, såsom trigger-tilslutninger, pre-out på alle modeller osv. På et tidspunkt var der Audyssey Pro i nogle Integra men ikke i de tilsvarende Onkyo. Det er der mig bekendt lavet om på igen.
|
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Sejrsen: se svar ovenfor.
|
||
Brixen
Guld medlem Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6673 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
De to der er nævnt her, Onkyo TX-NR717 og Integra DTR 40.4, hvad koster de så? Det nærmeste jeg kan komme det ved at google, er at Onkyo koster fra 3500-6000, og Integra fra 10.000-20.000. Men der er stort set ingen der opgiver priser på Integra.
|
||
Venlig hilsen
KB |
||
Sejrsen
Guld medlem Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Du har en god pointe, i det sidste du skriver. Jeg kan se at de nyere Integra har preout på alle modeller, også de mindste. Hvorimod onkyo går væk fra preouts på de mindre modeller. Udover det er de identiske. Begge med indbygget Wifi og Bluetooth. Min Onkyo 717 har preouts, hvorimod den nye 727 IKKE har preout. Tilsvarende Integra 40.5 HAR preout. Det er i mine øjne en væsentlig forskel for den lidt mere krævende forbruger. Det gør Integra mere installer venlig. Men mon ikke at komponenterne og ydelsen stadig en ens.
Redigeret af Sejrsen - 03-Juli-2013 kl. 09:33 |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har ikke Integras priser, så det kan jeg ikke svare dig på. |
||
Otto J
Funktioner
Tak(0)
|
|
Men komponenterne er mig bekendt netop ikke nogle andre i Integra vs Onkyo, derfor er det en anden situation. Vi er helt enige om at bare fordi specifikationerne er ens behøver komponenterne ikke at være det, det er bare ikke det der er situationen her. |
||
Besvar | Side <12345 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |