recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo Vs Yamaha
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo Vs Yamaha

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo Vs Yamaha
    Sendt: 19-Marts-2020 kl. 23:02
Jeg står overfor at skulle have en ny forstærker til stuen og har to bud som jeg er interesseret i. Overordnet stiller mit tv møbel krav til dybden, så jeg kan ikke komme over 40, hvilket jo begrænser Det lidt.

Yamaha a880
Jeg har en Yamaha a840 nu og er egentlig godt tilfreds, men mangler dolby vision via Apple tv og vil også gerne have Chromecast indbygget. 

Onkyo rz740
Kan de ting jeg mangler i min Yamaha, men jeg kender ikke kvaliteten i denne i forhold til Yamaha. Dog har jeg en onkyo stereo med Chromecast indbygget og det fungerer slet ikke. Langsom opstart og hakker. 

Er der nogen der har hørt de pågældende forstærkere og kan komme med lidt input?
Til top
AndreasP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AndreasP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 11:52
Jeg har haft både en Onkyo RZ840 og har nu en Yamaha A2080.

Jeg købte netop også Onkyo'en pga. chromecast built in - men den var uhyggelig langsom til at komme i gang (selv med en kablet forbindelse). Den faldt også relativt tit ud. Det svarer vel lidt til din oplevelse, som du beskriver den.

Hvis jeg brugte Chromecast som multiroom, ville jeg til enhver tid foretrække at smide en Chromecast i en af HDMI-portene på min receiver og groupe den med de andre enheder. Det var også det jeg endte med at gøre med Onkyoen i sin tid - selvom den havde det "built in".

Lyden på Onkyo'en var dog fremragende. Det er den dog også på Yamaha.

Der hvor Yamaha'en vandt - i min optik - var på betjeningen. Yamaha har en fremragende app i deres AV-controller. Ubetinget den bedste app jeg har brugt på tværs af både Onkyo, Marantz og Sony.

Hvis du skal have den bag en låge eller i et tv-møbel, der kan være svært at komme til, ville jeg klart vælge A880'eren, kun pga. betjeningen.

Herudover kan jeg også bedre lide Yamaha's rumkorrektion end Onkyo'ens men det er vidst mere en smagssag.


Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2020 kl. 20:44
Tak for svar.

Jeg endte faktisk med at købe en brugt a870 som jeg fandt ret billigt. Det fungerer glimrende og er mht betjening det samme som tidligere, hvilket de andre i husstanden er ret glade for.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu