|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Hvorfor ikke lave en recorder-gruppe, hvor man kan leje plads på en andens NAS? - kunne det ikke være en løsning? - hvis jeg har 8TB at gøre godt med, og jeg kun bruger de 2, så vil jeg da meget gerne fremleje min plads. Sådan må andre da også have det, og vi kan da gøre det til en bedre pris end de foreslåede. 3 kr/gb er efter min mening meget dyrt. Hvis jeg så lejede 1TB ud ville jeg jo få i omegnen af 2500-3000 kroner /mnd. med dé priser.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Husk dertil en øget strømregning, indkøb af udstyr, samt en ordentlig basse af en uploadhastighed, så man kan hente sine filer hjem med en anstændig hastighed. Det koster alt sammen.
![]() Men en anden mulighed kunne være at lave en tråd, hvor man kunne "bytte" plads hos hinanden. Bruger A lægger sin backup hos bruger B - og omvendt.
![]() M.v.h.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
..jeg har i årevis lavet backup fra min hjemme-nas til en usb-disk (250 GB musik) - som jeg så har flyttet til en anden adresse (sommerhus) og brugt til at opdatere en nas dér! jeg bruger programmet handy-backup - nogen der kender andre gode backup-programmer? efter 4 år med handy ku' jeg godt tænke mig at prøvet noget nyt...
/kris
PS: Fandt lige dette gratis backup-program - virker tilsyneladende godt (i hvert fald lynhurtigt at sætte op til min brug!): http://www.cobiansoft.com/cobianbackup.htm Redigeret af kris - 21-April-2010 kl. 23:28 |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
wiggumdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2009 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Tror da de færreste ville bryde sig om at lagre alle deres data hos en fremmed privatperson. Dels vil du som "udlejer" have adgang til disse data som formentlig vil indeholde private og meget personlige ting og dels så er der ingen garanti for at det er en langtidsholdbar løsning. |
|
Apple & Sonos entusiast
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du krypterer dine backup data inden de forlader din computer. Så kan "folk" (eller PET/CIA/Al Queda) snage alt det som de har lyst til. Jeg kunne ikke drømme om at placere mine data "i skyen" uden at de er klient-side krypteret med en krypteringsnøgle som jeg, og kun jeg, har kontrol over. Jeg bryder mig ikke om de proprietære backupprogrammer, hvor jeg ikke kan se om mine data krypteres, og slet ikke om jeg er den eneste som har adgang til nøglen. Der kan være alle mulige bagdøre. Ideen om at swappe offsite backup plads er bestemt meget god. I stedet for at jeg betaler 16 dollars per måned for 20 GB hos rsync.net, kunne jeg lave en aftale med en pålidelige makker om at swappe X GB plads til backup. Min home server kører alligevel 24/7. Vi skal selvfølgelig være enige om hvordan der skal gives adgang (FTP, SFTP, eller..?). Problemet er at finde nogle folk som er tilstrækkeligt pålidelige server admins, så jeg tør erstatte rsync.net med dem.. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
chrek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 66 |
![]() |
Jeg har en synology 207+ herhjemme og en 107 stående ved min svoger, hvor jeg så laver en online backup af.
Den har jeg sat til kun og tag de nye filer og føre over, på den måde skal den ikke overføre flere gb hver uge./dag. jeg er super glad for den løsning.
|
|
Sonos 1 X ZP90
Sonos 1 x ZP100 Sonos 1 X Connect Sonos 1 x Playbar 2 x Sonos Play 5 synology ds411 WD TV Live plus |
|
![]() |
|
Theilo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Marts-2010 Sted: Horsens,Danmark Status: Offline Point: 1226 |
![]() |
Jeg har 2 usb diske ,den ene ligger altid i bankboksen (årligt 300kr) Når jeg har brug for ny backup bliver den lagt på den disk jeg har herhjemme og tager i banken og bytter med den der liggger i bankboksen
Theilo
|
|
![]() |
|
Ras_K ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 77 |
![]() |
Vi bruger Idrive online backup. Det er ikke så dyrt, hvis pladsbehovet er begrænset. 2 GB er gratis. 150 GB koster 50$ om året.
Man burde kunne køre Idrive på sin PC og inkludere filer fra NAS'en i backuppen ("mapped drives").
Test af online backuptjenester ved forbrugerstyrelsen: http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Tests/Test-backup
Ras_K
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Min backup sker ganske automatisk og "gratis". Når man installerer Norton 360, følger der automatisk online-backup med. Det skal ikke engang sættes op, men fungerer efter installation af programmet. (Man kan dog tilpasse efter behov).
M.v.h.
|
|
![]() |
|
birddog ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 344 |
![]() |
[/QUOTE] Kig evt. på Jungledisk (som benytter Amazon S3 ) Virker fint her mod en 209'er. Betaler pt. 17 kroner for ca. 16 GB om måneden. mvh Kristoffer [/QUOTE] Syntes da slet ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside til den pris.
|
|
![]() |
|
kmoller ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juli-2006 Status: Offline Point: 45 |
![]() |
De benytter Amazon S3 (bla.) som storage : StorageAmazon S3 EU – only $0.15 per GB-Month of storage usedFirst 5 GB Storage FREE Data TransferFREE data uploaded until June 30, 2010! $0.10 per GB of data uploaded thereafter$0.15 per GB of data downloaded Data Request$0.01 per 1000 upload requests$0.01 per 10,000 download requests Desuden skal der betales for programmet. Da jeg købte var det et engang beløb. Nu ser det ud til at der skal betales lidt hver måned. Søg evt. efter andre produkter der benytter amazon s3. De nyeste QNAPs kan feks. bruge S3 direkte. mvh Kristoffer |
|
![]() |
|
Charmerdeluxe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Juli-2005 Status: Offline Point: 95 |
![]() |
Bruger også Idrive med en HP Mediasmart server, med max på 150 GB. Det fungerer rigtig godt.
|
|
Best Regards
Frederik |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |