recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Online backup fra NAS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnline backup fra NAS?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 22:54
Hvorfor ikke lave en recorder-gruppe, hvor man kan leje plads på en andens NAS? - kunne det ikke være en løsning? - hvis jeg har 8TB at gøre godt med, og jeg kun bruger de 2, så vil jeg da meget gerne fremleje min plads. Sådan må andre da også have det, og vi kan da gøre det til en bedre pris end de foreslåede. 3 kr/gb er efter min mening meget dyrt. Hvis jeg så lejede 1TB ud ville jeg jo få i omegnen af 2500-3000 kroner /mnd. med dé priser.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 22:57
Husk dertil en øget strømregning, indkøb af udstyr, samt en ordentlig basse af en uploadhastighed, så man kan hente sine filer hjem med en anstændig hastighed. Det koster alt sammen. Wink

Men en anden mulighed kunne være at lave en tråd, hvor man kunne "bytte" plads hos hinanden. Bruger A lægger sin backup hos bruger B - og omvendt.  Tongue

M.v.h.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 23:00
..jeg har i årevis lavet backup fra min hjemme-nas til en usb-disk (250 GB musik) - som jeg så har flyttet til en anden adresse (sommerhus) og brugt til at opdatere en nas dér! jeg bruger programmet handy-backup - nogen der kender andre gode backup-programmer? efter 4 år med handy ku' jeg godt tænke mig at prøvet noget nyt...

/kris

PS: Fandt lige dette gratis backup-program - virker tilsyneladende godt (i hvert fald lynhurtigt at sætte op til min brug!): http://www.cobiansoft.com/cobianbackup.htm

Redigeret af kris - 21-April-2010 kl. 23:28
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Marts-2009
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Hvorfor ikke lave en recorder-gruppe, hvor man kan leje plads på en andens NAS? - kunne det ikke være en løsning? - hvis jeg har 8TB at gøre godt med, og jeg kun bruger de 2, så vil jeg da meget gerne fremleje min plads. Sådan må andre da også have det, og vi kan da gøre det til en bedre pris end de foreslåede. 3 kr/gb er efter min mening meget dyrt. Hvis jeg så lejede 1TB ud ville jeg jo få i omegnen af 2500-3000 kroner /mnd. med dé priser.

Tror da de færreste ville bryde sig om at lagre alle deres data hos en fremmed privatperson. Dels vil du som "udlejer" have adgang til disse data som formentlig vil indeholde private og meget personlige ting og dels så er der ingen garanti for at det er en langtidsholdbar løsning.
Apple & Sonos entusiast
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 01:39
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Tror da de færreste ville bryde sig om at lagre alle deres data hos en fremmed privatperson. Dels vil du som "udlejer" have adgang til disse data som formentlig vil indeholde private og meget personlige ting og dels så er der ingen garanti for at det er en langtidsholdbar løsning.

Du krypterer dine backup data inden de forlader din computer. Så kan "folk" (eller PET/CIA/Al Queda) snage alt det som de har lyst til.

Jeg kunne ikke drømme om at placere mine data "i skyen" uden at de er klient-side krypteret med en krypteringsnøgle som jeg, og kun jeg, har kontrol over. Jeg bryder mig ikke om de proprietære backupprogrammer, hvor jeg ikke kan se om mine data krypteres, og slet ikke om jeg er den eneste som har adgang til nøglen. Der kan være alle mulige bagdøre.

Ideen om at swappe offsite backup plads er bestemt meget god. I stedet for at jeg betaler 16 dollars per måned for 20 GB hos rsync.net, kunne jeg lave en aftale med en pålidelige makker om at swappe X GB plads til backup. Min home server kører alligevel 24/7. Vi skal selvfølgelig være enige om hvordan der skal gives adgang (FTP, SFTP, eller..?).

Problemet er at finde nogle folk som er tilstrækkeligt pålidelige server admins, så jeg tør erstatte rsync.net med dem..Wink
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
chrek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Point: 66
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:05
Jeg har en synology 207+  herhjemme  og en 107 stående ved min svoger, hvor jeg så laver en online backup af.
Den har jeg sat til kun og tag de nye filer og føre over, på den måde skal den ikke overføre flere gb hver uge./dag. jeg er super glad for den løsning. 
Sonos 1 X ZP90

Sonos 1 x ZP100

Sonos 1 X Connect

Sonos 1 x Playbar

2 x Sonos Play 5

synology ds411

WD TV Live plus
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Point: 1226
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 21:18

Jeg har 2 usb diske ,den ene ligger altid i bankboksen (årligt 300kr)

Når jeg har brug for ny backup bliver den lagt på den disk jeg har herhjemme og tager i banken og bytter med den der liggger i bankboksen

Theilo
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 77
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:22
Vi bruger Idrive online backup. Det er ikke så dyrt, hvis pladsbehovet er begrænset. 2 GB er gratis. 150 GB koster 50$ om året.

Man burde kunne køre Idrive på sin PC og inkludere filer fra NAS'en i backuppen ("mapped drives").

Test af online backuptjenester ved forbrugerstyrelsen: http://www.forbrugerstyrelsen.dk/Tests/Test-backup

Ras_K
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 22:27
Min backup sker ganske automatisk og "gratis". Når man installerer Norton 360, følger der automatisk online-backup med. Det skal ikke engang sættes op, men fungerer efter installation af programmet. (Man kan dog tilpasse efter behov).

M.v.h.
Til top
birddog Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-November-2006
Point: 344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 12:54

[/QUOTE]

Kig evt. på Jungledisk (som benytter Amazon S3 )
Virker fint her mod en 209'er.

Betaler pt. 17 kroner for ca. 16 GB om måneden.

mvh
Kristoffer
[/QUOTE]

Syntes da slet ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside til den pris.
Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af birddog birddog skrev:

Syntes da slet ikke jeg kan finde noget på deres hjemmeside til den pris.

De benytter Amazon S3 (bla.) som storage :
Storage
Amazon S3 EU – only $0.15 per GB-Month of storage used
First 5 GB Storage FREE

Data Transfer
FREE data uploaded until June 30, 2010! $0.10 per GB of data uploaded thereafter
$0.15 per GB of data downloaded

Data Request
$0.01 per 1000 upload requests
$0.01 per 10,000 download requests

Desuden skal der betales for programmet. Da jeg købte var det et engang beløb. Nu ser det ud til at der skal betales lidt hver måned.

Søg evt. efter andre produkter der benytter amazon s3. De nyeste QNAPs kan feks. bruge S3 direkte.

mvh
Kristoffer
Til top
Charmerdeluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juli-2005
Point: 95
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 14:16
Bruger også Idrive med en HP Mediasmart server, med max på 150 GB. Det fungerer rigtig godt.
Best Regards
Frederik
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu