recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OnLive (Alle Gamers skal se dette)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnLive (Alle Gamers skal se dette)

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2009 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af Darknezs Darknezs skrev:

Det tror jeg på. lige så meget som på Stein Bagger

Nogle heftige servere de skal have


Så urealistisk er det altså ikke!

Som jeg skriver har jeg leget med det på LAN, og der fungerer det - så med de rigtige hastigheder på din internet forbindelse, kan det altså lade sig gøre.

Så vidt jeg har hørt, satser de altså heller ikke på first person shooters, eller andre spil der kræver umiddelbar meget lave responstider ved input - men mmorpgs kunne man sagtens forestille sig...


En lille men god artikel på hvorfor ideen nok ikke er realistik:


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 01:13
Vis man ser frem til dette skulle man sgu næsten skamme sig!

Onlive = ingen hjemmelavet mods, maps og så videre. Det skulle gerne være mere end nok til få de flest PC gamer til give op allerede nu.
Samme tid mister man jo ALT kontrol over et spil, save games ligger på deres severe og ingen offline spil.
Så en dag med internet nede = nul gaming. Jeg sidder mig tit til at spille, vis nettet eller tv er nede og jeg er hjemme.

Lige nævne konsol spiller også. Der er så mange konsoller spiller der ren faktisk NYDER at spill offline(Især RPG´s og andre historie drevet spil der ligeglad med online). Eller Wii som enlig sælger på "sofahygge" med familien. Kan kun forstil mig at sætte noget flere spiller halløj op vil blive bøvl, da det skal kører over server.

Altid sagt jeg også er imod ren download af spil for de stor spil(Små spil som kommer på xbox live arcade eller PSN er nu fint nok). Dette tager jo bare næste skrift og gør det værre.....

Og personlig rør jeg heller ikke wifi vis der skal games online. KUN kabel her, hvorfor fanden skulle jeg så nu vælge få den lag fra deres service....


Dette for mig er 10 skridt tilbage i udvikling af gaming! Ideen er god, men har bare for mange problemmer og ulemper. Fremskridt skal ALDRIG ske ved at smide god ting væk!
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 07:36

Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Vis man ser frem til dette skulle man sgu næsten skamme sig!

Onlive = ingen hjemmelavet mods, maps og så videre. Det skulle gerne være mere end nok til få de flest PC gamer til give op allerede nu.
Samme tid mister man jo ALT kontrol over et spil, save games ligger på deres severe og ingen offline spil.
Så en dag med internet nede = nul gaming. Jeg sidder mig tit til at spille, vis nettet eller tv er nede og jeg er hjemme.

Lige nævne konsol spiller også. Der er så mange konsoller spiller der ren faktisk NYDER at spill offline(Især RPG´s og andre historie drevet spil der ligeglad med online). Eller Wii som enlig sælger på "sofahygge" med familien. Kan kun forstil mig at sætte noget flere spiller halløj op vil blive bøvl, da det skal kører over server.

Altid sagt jeg også er imod ren download af spil for de stor spil(Små spil som kommer på xbox live arcade eller PSN er nu fint nok). Dette tager jo bare næste skrift og gør det værre.....

Og personlig rør jeg heller ikke wifi vis der skal games online. KUN kabel her, hvorfor fanden skulle jeg så nu vælge få den lag fra deres service....


Dette for mig er 10 skridt tilbage i udvikling af gaming! Ideen er god, men har bare for mange problemmer og ulemper. Fremskridt skal ALDRIG ske ved at smide god ting væk!

Er du helt sikker på alt dette?

Jeg kan godt se problemerne men med alle de problemer almindelig mennesker kan stille bare på et forum, så håber jeg da at udviklerne har tænkt sig bare lidt om

Til top
Tech2010 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 728
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

Vis man ser frem til dette skulle man sgu næsten skamme sig!

Onlive = ingen hjemmelavet mods, maps og så videre. Det skulle gerne være mere end nok til få de flest PC gamer til give op allerede nu.
Samme tid mister man jo ALT kontrol over et spil, save games ligger på deres severe og ingen offline spil.
Så en dag med internet nede = nul gaming. Jeg sidder mig tit til at spille, vis nettet eller tv er nede og jeg er hjemme.

Lige nævne konsol spiller også. Der er så mange konsoller spiller der ren faktisk NYDER at spill offline(Især RPG´s og andre historie drevet spil der ligeglad med online). Eller Wii som enlig sælger på "sofahygge" med familien. Kan kun forstil mig at sætte noget flere spiller halløj op vil blive bøvl, da det skal kører over server.

Altid sagt jeg også er imod ren download af spil for de stor spil(Små spil som kommer på xbox live arcade eller PSN er nu fint nok). Dette tager jo bare næste skrift og gør det værre.....

Og personlig rør jeg heller ikke wifi vis der skal games online. KUN kabel her, hvorfor fanden skulle jeg så nu vælge få den lag fra deres service....


Dette for mig er 10 skridt tilbage i udvikling af gaming! Ideen er god, men har bare for mange problemmer og ulemper. Fremskridt skal ALDRIG ske ved at smide god ting væk!

Er du helt sikker på alt dette?

Jeg kan godt se problemerne men med alle de problemer almindelig mennesker kan stille bare på et forum, så håber jeg da at udviklerne har tænkt sig bare lidt om

Ja, udviklerne har nok tænkt sig om, for ellers ville de nok ikke havde annonceret det til en så tidlig udgivelse. Men lad os se hvad tiden viser, for alt kan jo ske, både godt og skidt.

Indtil videre har vi stadig ikke fået nogen reaktion fra Sony eller Microsoft omkring dette, hvilket undre mig lidt, men de er garanteret begge i gang med at forbedrede et eller andet, som en slags forsvar eller godt argument til, at OnLive ikke kommer til at være fremtiden.

Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Er du helt sikker på alt dette?

Jeg kan godt se problemerne men med alle de problemer almindelig mennesker kan stille bare på et forum, så håber jeg da at udviklerne har tænkt sig bare lidt om



intet er sikker :p

Men problemmet er jo du ikke ejer spillet overhovedt og ikke har den på din maskine.  Jo de kan vel oprette service så man kan lave mods på samme måde med de streamer video af hvad man laver. MEN du kan jo så ikke upload diverse filer du selv har lavet(måske en smule texture også vdere) og del de mods/maps ud bliver jo et helvede da ligger på en fremmed maskine.
Beta test mods/maps bliver sindsyg svært.

Eneste grund til spilleudviklere støtter det er fordi de vil have ramt på brugt spil og udlejnings market.

Læste en god kommentar igår. Vis man ser dette mere som en slags kabel tv, så virker ide jo rigtig fint. (kabel tv opgiver man jo også en helveds del fordel væk for at se mere)

Men kan bare ikke lide ide om betale et månedlig gebyr for OnLive også en pris for spillene, så du kun ender med at købe "rettighed til at spille". Men ejer dem ikke mere.


Redigeret af nuaa - 30-Marts-2009 kl. 13:30
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2009 kl. 16:33

http://www.gamespot.com/hardware/blogs/hardware-insider/9091 85655/26831417/onlives-ceo-answers-a-few-questions.html?tag= siteblogs;title;4

Her er lige et klip fra det.

Hvis det kommer til at virke så ser det sku alligevel fedt ud, men der bliver ikke svaret på nogen af de mest relevante spørgsmål.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu