recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ONTV.dk's epg data som fil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ONTV.dk's epg data som fil

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:31
Hvad gør dette program bedre end den automatiske funktion jeg bruger i MediaPortal til at hente min ONTV fil 7 dage frem??

Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Hvad gør dette program bedre end den automatiske funktion jeg bruger i MediaPortal til at hente min ONTV fil 7 dage frem??

Måske du lige skulle læse starten af tråden Wink
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Point: 584
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorgHammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:41
Damn sorry, rullede for hurtig over PPS.... Big smile
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Damn sorry, rullede for hurtig over PPS.... Big smile
  :-)

Jeg har lavet programmet, fordi jeg har "udvidet" Mediaportal med ForTheRecord, og derfor fik brug for at hente EPG'en direkte derind.

Jeg kan ikke bare nøjes med at føre EPG'en videre fra Mediaportal, idet jeg også henter nogle tv signaler fra DVBLink direkte ind i Argus til ForTheRecord.

Muligvis kan det lade sig gøre at hente det hele via MP alligevel, men på daværende tidspunkt var planen helt at droppe MP Server og udelukkende bruge Argus som tuner til alt. Det droppede jeg dog igen.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Oktober-2008
Sted: Aalborg
Point: 76
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørn G. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 15:19
Hvis du bare vil hente filen fra webstedet, hvorfor så ikke bare bruge wget (http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/wget.htm)?

Kører det selv i script med flg. parametre:
wget -a c:\log.txt -nv -t 10 -T120 http://ontv.dk/xmltv/<feed id>

Redigeret af Jørn G. - 02-Marts-2011 kl. 15:19
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Jørn G. Jørn G. skrev:

Hvis du bare vil hente filen fra webstedet, hvorfor så ikke bare bruge wget (http://gnuwin32.sourceforge.net/packages/wget.htm)?

Kører det selv i script med flg. parametre:
wget -a c:\log.txt -nv -t 10 -T120 http://ontv.dk/xmltv/<feed id>

Det vil være en fordel for de fleste at skifte log.txt ud med log.xml eller måske tvguide.xml - så giver navnet mere mening.
-------

@alle
I langt de fleste programmer kan man indtaste ens internet sti direkte, når man vælger "åben fil" og den vej pege på ens ontv xmltv fil.
Man taster (kopiere) bare hele stien sådan : http://ontv.dk/xmltv/c81e728d9d4c2f636f067f89cc14862c + .xml
(for god ordens skyld så er ovenstående ontvs egen test feed!)
Prøv en gang at gøre det i notepad Wink

Problemet er så at 4TR ikke kan fortælles at åben en fil/internet link direkte, den overvåger istedet en mappe hvor den forventer at brugeren (eller et automatisk program) ligger en XMLTV fil ned i.
Når den ser en ny/opdateret fil så bliver den data behandlet sådan kort fortalt.

Her er det smart med en lille program, som confused har lavet til at udføre denne opgave.
Super god idé at dele det med andre Smile

Redigeret af Notfast - 02-Marts-2011 kl. 16:09
.....
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørn G. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Det vil være en fordel for de fleste at skifte log.txt ud med log.xml eller måske tvguide.xml - så giver navnet mere mening
Nix, for log.txt hentyder ikke ikke til XML-filen som hentes, men derimod til en log over hvordan det gik med hentningen. God at have hvis man skal fejlsøge i tilfælde af filen ikke hentes. Hvis man ikke gider den mulighed kan "-a c:\log.txt" blot udelades.

Min pointe var dog også bare: Hvorfor lave et program når der allerede findes et som både er gratis, fleksibelt, stabilt og fylder næsten ingenting?
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 20:14

Det vil være en fordel for de fleste at skifte log.txt ud med log.xml eller måske tvguide.xml - så giver navnet mere mening
Nix, for log.txt hentyder ikke ikke til XML-filen som hentes, men derimod til en log over hvordan det gik med hentningen. God at have hvis man skal fejlsøge i tilfælde af filen ikke hentes. Hvis man ikke gider den mulighed kan "-a c:\log.txt" blot udelades.

Min pointe var dog også bare: Hvorfor lave et program når der allerede findes et som både er gratis, fleksibelt, stabilt og fylder næsten ingenting?
Det er en pointe, og det nye program opfylder også de ting...... LOL
.....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 23:19

Nix, for log.txt hentyder ikke ikke til XML-filen som hentes, men derimod til en log over hvordan det gik med hentningen.

Gad vide hvordan systemet så finder ud af hvad filen skal hedde ???
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 23:22

Det er en pointe, og det nye program opfylder også de ting...... LOL

Jep Big smile

Mit bedste argument for selv at lave et program (kald det hellere for en stump kode), var at jeg ikke kendte til andre løsninger på det tidspunkt ;-)

wget kan så vidt jeg ved, en hel masse mere, og det er da sikkert også fint, men til dette specifikke formål er der jo ingen grund til at køre rundt i en Audi, da mange af delene er de samme i Skoda'en - he he.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2011 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

der jo ingen grund til at køre rundt i en Audi, da mange af delene er de samme i Skoda'en - he he.
Men i en VW kan du få DYNAUDIO Clap
.....
Til top
Jørn G. Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørn G. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2011 kl. 07:42

Mit bedste argument for selv at lave et program (kald det hellere for en stump kode), var at jeg ikke kendte til andre løsninger på det tidspunkt ;-)
Klart nok, omvendt har jeg ikke din fordel ved at kunne lave programmer selv, så jeg må ty til hvad der allerede findes Smile
Citér wget kan så vidt jeg ved, en hel masse mere, og det er da sikkert også fint, men til dette specifikke formål er der jo ingen grund til at køre rundt i en Audi, da mange af delene er de samme i Skoda'en - he he.
wget kan hente filer fra Internettet, end of story. Man kan angive retries, timeouts, recursive handlinger osv. som enhver anden copy-kommando, men det gør den nu næppe til nogen AUDI. Og med sine 159Kb størrelse er det ialt fald ikke for størrelsens skyld man bør skrive sin egen.

Gad vide hvordan systemet så finder ud af hvad filen skal hedde ???
Du kan sætte -o=xmttv.xml option på, så kommer filen til at hedde det - ellers hedder filen det den hedder hos ONTV.dk, dvs. dit feed ID.

Jeg kører den i et batch script, hvor jeg kalder wget, tjekker om filen kom ned, og hvis den gjorde så omdøber jeg den til xmltv.xml. Fejlede overførslen så beholdes den eksisterende xmltx.xml., nogenlunde således:
SET log=R:\Log\UpdateEPG.log
SET URL=http://ontv.dk/xmltv/
SET feed=ba8bab8ba8ba999ab8a9b
SET newXML=xmltv.xml
wget -a %log% -nv -t 10 -T 120 %url%%feed%
IF NOT EXIST %feed% EXIT 0
REN %feed% %newXML%
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu