Jeg har tilsluttet min gl. Pioneer DVD 575A til mit Samsung C7705 plasma via component indgangen ( ingen hdmi på Pioneer.), med et forfærdeligt billed til følge. Især underteksterne er utrolig "sav-takkede" - hvad er der galt ?
Jeg har selv en fornemmelse af at der "sker noget" under scalerings-processen. Umiddelbart er det eneste parameter jeg kan justere på Pioneer'en, om hvorvidt jeg vil sende signalet Progresivt el. interlaced, jeg kan ikke justere oplysningen = låst til 576 (720X576-50HZ)
På Samsung'en får jeg også "bekræftet" denne opløsning, omend jeg har sat opløsning på Tv til 1080P - altså må TV'et nedscalere, eller ?.....og er det i denne proces det går galt med billedet ?
- i såfald burde jeg vel kunne sætte Tv'ets opløsning til 576.....men kan ikke finde denne mulighed på TV'ets opsætnings-menuer....
Jeg har ligeledes prøvet at afspille DVD på min Blu-Ray ( Sony BDP-S363 ), som er forbundet til TV via HDMI, også her er billedet/resultatet det samme, især tekster er vanvittig "sav-takkede"
- på Blu-Ray'en kan jeg dog vælge forskellige opløsninger; 576/720/1080/auto.....men lige meget hvilke opløsninger jeg vælger, er billedet med de "sav-takkede" tekster lige forfærdelige.
HVAD GØR JEG GALT ?.....eller HVAD er der galt ?..........( på mit gl. Pioneer HD-ready TV stod DVD-billedet kniv-skarpt)
MVH