recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Op-/nedscalering Sam.50PSC7705 - DVD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOp-/nedscalering Sam.50PSC7705 - DVD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Emne: Op-/nedscalering Sam.50PSC7705 - DVD
    Sendt: 13-Februar-2011 kl. 10:39
Jeg har tilsluttet min gl. Pioneer DVD 575A til mit Samsung C7705 plasma via component indgangen ( ingen hdmi på Pioneer.), med et forfærdeligt billed til følge. Især underteksterne er utrolig "sav-takkede" - hvad er der galt ?

Jeg har selv en fornemmelse af at der "sker noget" under scalerings-processen. Umiddelbart er det eneste parameter jeg kan justere på Pioneer'en, om hvorvidt jeg vil sende signalet Progresivt el. interlaced, jeg kan ikke justere oplysningen = låst til 576 (720X576-50HZ)

På Samsung'en får jeg også "bekræftet" denne opløsning, omend jeg har sat opløsning på Tv til 1080P - altså må TV'et nedscalere, eller ?.....og er det i denne proces det går galt med billedet ?
- i såfald burde jeg vel kunne sætte Tv'ets opløsning til 576.....men kan ikke finde denne mulighed på TV'ets opsætnings-menuer....

Jeg har ligeledes prøvet at afspille DVD på min Blu-Ray ( Sony BDP-S363 ), som er forbundet til TV via HDMI, også her er billedet/resultatet det samme, især tekster er vanvittig "sav-takkede"
- på Blu-Ray'en kan jeg dog vælge forskellige opløsninger; 576/720/1080/auto.....men lige meget hvilke opløsninger jeg vælger, er billedet med de "sav-takkede" tekster lige forfærdelige.

HVAD GØR JEG GALT ?.....eller HVAD er der galt ?..........( på mit gl. Pioneer HD-ready TV stod DVD-billedet kniv-skarpt)

MVH
Til top
JesA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Sjælland
Point: 697
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 18:49
æv.....slet ingen som kan hjælpe?????????????
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 19:31

Hvis DVD afspiller er stillet til 576p, og BD afspiller er på Auto, så vil de sende det rigtige signal ud. TVet vil (kan ikke andet) automatisk vise i den opløsning som panelet har, det kan der ikke stilles på. Det du kan stille på, er hvad der nu er af justeringer i billed menuen på TVet. (støjreduktion, farvestyring m.v.)
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu