|
Opbevaring af cd/dvd |
Besvar |
Forfatter | |
kattekylling
Ny bruger Oprettet: 29-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15 |
Emne: Opbevaring af cd/dvd Sendt: 21-November-2006 kl. 09:37 |
Der er sikkert andre derude der har stået i samme situation som mig, nemlig konflikten mellem at kunne opbevare/fremvise sin dc/dvd samling i stuen uden at det "forstyrre" fruen... Jeg vil gerne kunne "browse" når jeg får lyst til at se film eller høre musik, det kræver at jeg kan se alle (ca. 300 af hver cd/dvd) og så vælge... Det harmonerer slet ikke med mine kære kone der helst så dem gemt væk på loftet... Er der en eller flere der har fundet en løsning der tilgodeser begge ønsker (gerne med billed) så vil i kunne spare mig for mange diskussioner, på forhånd tak.
|
|
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Sendt: 21-November-2006 kl. 10:22 |
Hvad med at forsøge sig med lidt italiensk design: http://www.vismara.it/home_uk.htm Rent bortset fra det, kunne det måske være en løsning med en ordentlig HTPC-løsning, hvor alle cd-er ligger på harddisk komplet med cover og meta-data.... Tilsvarende kunne gælde for DVD, men vil kræve ret meget diskplads, hvis de skal være online, men organiseringen kunne godt være online... Altså med komplet beskrivelse til "browse" efter.... Fysisk kunne DVD-er så ligge i en skuffe eller skab. Denne HTPC kan stå fremme eller være gemt af vejen.... Udfordingen består så i at have interessante playlister og præsentsationer på skærmen...
Opbevarer selv alle typer cd/DVD (også data-cd-er) i blot nummerorden, tildelt ved anskaffelse/oprettelse... Der anvendes klare slim-line juvel-casetter (så man kan se tildelt nr.). Det hele er anbragt i et skab. Via en database opslag kan man så finde det man ønsker...
Redigeret af avh - 21-November-2006 kl. 10:59 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
MortenBby
Guld medlem Oprettet: 13-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 779 |
Sendt: 21-November-2006 kl. 10:31 |
Jeg stod faktisk lidt i samme situation som dig så da de fleste af mine film (ca. 150 stk.) er hjemmebrændte valgte jeg at købe cd kasetter og sætte labels på. De vil altid kunne ses men fylder ikke så meget som de store DVDkasetter.
Redigeret af MortenBby - 21-November-2006 kl. 10:31 |
|
Morten LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221 |
|
JesperLund
Guld medlem Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Sendt: 21-November-2006 kl. 11:33 |
Det er absolut et rimeligt krav at man kan se alle sine film, hvadenten man har 300 eller 3000. Dette vitrineskab (Bertby fra Ikea) kan indeholde 140 DVD film (uden at det proppes), og afhængig af smag og behag, kan det vel se ganske nydeligt ud i stuen....
|
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
Thorvald
Guld medlem Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7883 |
Sendt: 21-November-2006 kl. 11:59 |
Den italienske side er i hvert fald inspirerende!
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |