|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() Sendt: 02-September-2009 kl. 12:48 |
Så har jeg fået købt et Pana v10 50" Dette efter en fejl på mit nu retunerede g10 og et fejlkøb af et led tv. Men nu mangler jeg noget lyd, lyden skal passe til et SU budget. Som basis aner jeg intet om lyd. Dog skal designet været i top. Men jeg har været ud og lytte lidt, blandt andet til: B&W CM7, B&W m-1, scandyna smallpod og minipod samt lidt dali. Desuden har jeg været rundt om noget audiovector. Her blev scandyna højtalerne sorteret fra. Jeg kigger lidt på focal Chorus 714 V er der nogen som ved hvor de kan høres nær Aalborg? Ved forstærkere er jeg blank indtil nu. Dog kigger jeg lidt på harman kardon og pioneer. Det skal måske lige nævnes, at jeg som udgangspunkt er klar til at købe i etaper, så jeg kan starte med en reciever og noget stereo lyd, for derefter at udbygge. Hvad med kabler, intet viden herfra. Hvad er et godt valg til et lavt budget, men med en små kræsen forbruger. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
Du skal først og fremmest være klar over om du er til lys eller mørk lyd. Pioneer er efter min mening i den lyse ende, og HK mener jeg er mørkere. Og B&W HT er vist også mørke i lyden. Nu kender jeg kun mine egne udgåede modeller, og de er langt fra mørke. Min søns HK sammen med Audiovector er et godt mix, der giver en meget detaljeret lyd. Men når det kommer til Power/dynamik, så slår min kombination med Pioneer og B&W hans med flere længder. |
|
![]() |
|
Christ_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 59 |
![]() |
Du må nok definere hvad et SU budget er, så folk kan komme med nogle mere præcise bud på en receiver / kabler
![]() Vh Christian |
|
Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71 Playstation 3 - Slim Linux HTPC Front - Dali Grand Diva Center - Dali Grand Vocal Sub - Dali SWA 12 Bag - Dali Suite R0.7 |
|
![]() |
|
baekgaard ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() |
ja hvad er et SU budget. Det handler vel entlig om at få mest muligt ud af ingen penge. Blandt andet derfor kan jeg godt lide B&W m-1 som jeg faktisk syntes gør det rigtigt fint. Med andre ord, så er der ikke penge til at smide 10-11k for for en pio lx71. Men en Haman kardon avr 355 til ca. 6-7k kunne måske godt gå, hvis ikke højtalerne er for dyre. Men jeg vil sige, max 15k for reciever og 2 højtalere, helst med en sub. |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg vil anbefale dig at kigge ind til Sub-Audio i aalborg.
Ligger 500m fra hifiklubben cirka. Utrolig kyndig vejledning, og priser jeg ikke så andre matche på lydkvalitet. (Selvfølgelig en smags sag, men her er der virkelig ingen tvivl). Vil anbefale dig at lytte til Acoustic Energy. http://www.sunaudio.dk/ |
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
Har selv været inde hos Sun-audio, og det er farligt at have dankort med derind...
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |