recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - opbygning af hjemmebio.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketopbygning af hjemmebio.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Emne: opbygning af hjemmebio.
    Sendt: 02-September-2009 kl. 12:48

Så har jeg fået købt et Pana v10 50" Dette efter en fejl på mit nu retunerede g10 og et fejlkøb af et led tv.

Men nu mangler jeg noget lyd, lyden skal passe til et SU budget. Som basis aner jeg intet om lyd. Dog skal designet været i top. Men jeg har været ud og lytte lidt, blandt andet til:

B&W CM7, B&W m-1, scandyna smallpod og minipod samt lidt dali. Desuden har jeg været rundt om noget audiovector. Her blev scandyna højtalerne sorteret fra.

Jeg kigger lidt på focal Chorus 714 V er der nogen som ved hvor de kan høres nær Aalborg?

Ved forstærkere er jeg blank indtil nu. Dog kigger jeg lidt på harman kardon og pioneer.

Det skal måske lige nævnes, at jeg som udgangspunkt er klar til at købe i etaper, så jeg kan starte med en reciever og noget stereo lyd, for derefter at udbygge.

Hvad med kabler, intet viden herfra. Hvad er et godt valg til et lavt budget, men med en små kræsen forbruger.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 14:42

Du skal først og fremmest være klar over om du er til lys eller mørk lyd. Pioneer er efter min mening i den lyse ende, og HK mener jeg er mørkere.

Og B&W HT er vist også mørke i lyden. Nu kender jeg kun mine egne udgåede modeller, og de er langt fra mørke.

Min søns HK sammen med Audiovector er et godt mix, der giver en meget detaljeret lyd. Men når det kommer til Power/dynamik, så slår min kombination med Pioneer og B&W hans med flere længder.

Til top
Christ_dk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-August-2009
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 14:54
Du må nok definere hvad et SU budget er, så folk kan komme med nogle mere præcise bud på en receiver / kabler 

Vh

Christian

Samsung LE52M87
Pioneer SC-LX71
Playstation 3 - Slim
Linux HTPC
Front - Dali Grand Diva
Center - Dali Grand Vocal
Sub - Dali SWA 12
Bag - Dali Suite R0.7
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2009
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 18:36

ja hvad er et SU budget. Det handler vel entlig om at få mest muligt ud af ingen penge. Blandt andet derfor kan jeg godt lide B&W m-1 som jeg faktisk syntes gør det rigtigt fint.

Med andre ord, så er der ikke penge til at smide 10-11k for for en pio lx71. Men en Haman kardon avr 355 til ca. 6-7k kunne måske godt gå, hvis ikke højtalerne er for dyre. Men jeg vil sige, max 15k for reciever og 2 højtalere, helst med en sub. 

Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:46
Jeg vil anbefale dig at kigge ind til Sub-Audio i aalborg.
Ligger 500m fra hifiklubben cirka.

Utrolig kyndig vejledning, og priser jeg ikke så andre
matche på lydkvalitet. (Selvfølgelig en smags sag, men her
er der virkelig ingen tvivl).
Vil anbefale dig at lytte til Acoustic Energy.

http://www.sunaudio.dk/
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 21:53
Har selv været inde hos Sun-audio, og det er farligt at have dankort med derind...

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu