recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opbygning af netværk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpbygning af netværk

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
samanda Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: Opbygning af netværk
    Sendt: 08-Marts-2010 kl. 09:55
Hej allesammen,
Et kort spørgsmål.

Jeg overvejer at skifte til yousee bredbånd - alene for at få deres webtv løsning. Jeg har Viasat via parabol og syntes det er en dyr løsning med bokse og kortafgifter til alle rum.

Jeg vil gerne have to tv/computerskærme - et på hvert af mine pigers værelser og de skal så have lov til at se tv via yousee webtv.  De skal helst kunne se forskellige kanaler på hvert værelse.

Kan jeg lave  en fælles computer eller lign. hvor de streamer fra? og hvordan fanger den musen når der skal skiftes kanal?

Hvordan laver jeg den meste optimale løsning?

Ps.: idag har jeg fiberløsning via sydfynsel meed 20/20 men de har ikke en lign. løsning.

På forhånd tak.


Til top
mm-bob Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-Marts-2010
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 20:05
YouSee har jo begyndt at sende laaangt de fleste kanaler ukrypteret. Både analog og digital.
 
Så den mest enkle løsning er helt klart at børnene får hver deres tv. Og skal de kunne se fx ramashang, så skal det også være med MPEG4 tuner.
Næsten alle kanaler sendes ukrypteret, iht den størrelse abonnement du vælger. Dog ikke filmkanaler. Du skal dermed ikke bruge kort eller settop box, og har derfor heller ikke nogen gebyrer og abonnementer på dette. Så man kan jo bare koble det ene tv på efter det andet. Uden det koster ekstra...
 
Kan godt se webTV er smart. Men den båndbredde du kan få på YouSee "Bredbånd" kan slet ikke matche din fiber løsning. Med fiber kan du nemt få  100/100 men hvis du vælger 20Mb løsning ved YouSee får du kun 2Mb upload Og det vildeste de kan præstere er 4Mb... + den måde de måler hastighed på er inkl IP header data. Det er det typisk ikke ved fiber selskaberne. Det er virkelig noget man skal overveje synes jeg. Selvom det tit mest er download man har brug for er det stadig noget man lige skal have med i overvejelserne.
Jeg har hjemme-arbejdsplads, og min netværksstatistik siger næsten lige meget upload som download....
 
Anyway - hver deres tv til børnene - vil kræve mindst mulig teknisk snilde fra børnene...


Redigeret af mm-bob - 08-Marts-2010 kl. 20:09
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu