YouSee har jo begyndt at sende laaangt de fleste kanaler ukrypteret. Både analog og digital.
Så den mest enkle løsning er helt klart at børnene får hver deres tv. Og skal de kunne se fx ramashang, så skal det også være med MPEG4 tuner.
Næsten alle kanaler sendes ukrypteret, iht den størrelse abonnement du vælger. Dog ikke filmkanaler. Du skal dermed ikke bruge kort eller settop box, og har derfor heller ikke nogen gebyrer og abonnementer på dette. Så man kan jo bare koble det ene tv på efter det andet. Uden det koster ekstra...
Kan godt se webTV er smart. Men den båndbredde du kan få på YouSee "Bredbånd" kan slet ikke matche din fiber løsning. Med fiber kan du nemt få 100/100 men hvis du vælger 20Mb løsning ved YouSee får du kun 2Mb upload
Og det vildeste de kan præstere er 4Mb...
+ den måde de måler hastighed på er inkl IP header data. Det er det typisk ikke ved fiber selskaberne. Det er virkelig noget man skal overveje synes jeg. Selvom det tit mest er download man har brug for er det stadig noget man lige skal have med i overvejelserne.
Jeg har hjemme-arbejdsplads, og min netværksstatistik siger næsten lige meget upload som download....
Anyway - hver deres tv til børnene - vil kræve mindst mulig teknisk snilde fra børnene...
Redigeret af mm-bob - 08-Marts-2010 kl. 20:09