recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdater bundkort?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdater bundkort?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 12:46
I stedet for at sidde og "kloge" jer, hvor nemt det er, så skulle i måske udvise lidt forståelse for, at Jake måske ikke har lige så let ved tingene, som i andre har!

Jake. Jeg skal gerne hjælpe dig, men jeg er først hjemme sent i morgen aften.

M.v.h.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2014 kl. 13:35
Mht. de Intel baserede chips der er på kortet, så kan du med fordel anvende Intels side til at opdatere disse. Det er forholdsvis nemt.

http://www.intel.com/p/en_US/support/detect

Den burde selv fange hvad kortet inkludere og foreslå opdateringer.

Ellers ville jeg opdatere:

Bios (Hvis du føler det er nødvendigt? Hvad er forbedringen. Sikkerhed? Stabilitet eller blot nye funktioner?)
Audio (kun hvis du anvender onboard lydkort og ikke har et andet siddende i. Jeg anvender selv et lydkort fra Creative og henter derfor driverne fra creatives hjemmeside).
VGA (Igen, kun hvis du ikke har et dedikeret grafik kort. Har du et dedikeret, så hent driver fra enten Nvidia eller AMD's hjemmeside!)
LAN (Altid en god ide at opdatere og igen, kun hvis du ikke anvender et dedikeret netværkskort. Her anvender jeg selv onboard)
USB (Så du er sikker på at USB portene anvender den seneste standard!)
Utilities (Svært at sige. Google det meste og se om det er noget du har brug for. Det er ikke nødvendigt overhovedet, men der er da et par gode værktøjer imellem. CPU-Z f.eks. der viser system information.)
Sata (Ligesom USB. Evt. google dem, men ville selv opdatere her.)
Manual? NÆ! :)

Bare tag det stille og roligt og opdater de ting som du mener du anvender i dagligdagen. Grafikkort (altid anvend driveren fra enten Nvidia eller AMD's hjemmeside!) Lyd, netværk, HDD interface osv. Mht. utilities så er det slet ikke sikkert at du kommer til at rode med noget som helst af det, medmindre du vil optimere og overclocke, så begynd at læs først.

Min egen tommelfingerregel er: Altid tjekke om fabrikanten af chip/hardware har en officiel driver. F.eks. Nvidia, AMD, Intel osv. istedet for blot at hente driveren fra "Navnet" på grafikkortet. Så er man sikker på at det er den seneste driver og at den ikke er fyldt med den masse bloatware.

Redigeret af Guyver - 30-November-2014 kl. 13:46
Til top
Prospect Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Prospect Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 11:51
Hej Jake

Du kan med fordel hente Driverpack Solutions HERFRA . Programmet registrere selv dine enheder, downloader og installere drivere. Det fås på dansk og giver i store træk sig selv, det kræver ingen teknisk kunnen eller forståelse for at bruge det. 
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:29
Tak for det, lige hvad jeg havde brug for
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:32
Jeg ville personligt ikke downloade drivere fra andet end officielle steder og slet ikke installere et rusisk program af slagsen.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:33
Har Asus ikke en auto opdatering i sig selv? Det plejer de da at have.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg ville personligt ikke downloade drivere fra andet end officielle steder og slet ikke installere et rusisk program af slagsen.

Helt enig.. Det er ikke den vej man skal.

Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har Asus ikke en auto opdatering i sig selv? Det plejer de da at have.

Kun til firmware - ikke drivere.

M.v.h.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 15:10
opdater KUN fra producentens egen hjemmeside, lad være at tage alle de opdaterings tools der, du aner ikke hvad du får på din pc.

Brug lidt tid på at opdatere det manuelt, du kan risikere du ender med noget hardware du ikke kan bruge til noget i sidste ende.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 17:14
Tja... det er nemt at være bagklog, men det skulle jeg ikke have gjort
Nu får jeg en fejlmeddelelse ved opstart om at følgende fil mangler:
users/jakob/appdata/local/temp/150123Log.iniis
Kan ikke finde den fil på nettet, så hvad gør jeg nu?
Har self. afinstalleret det progam
Tæsk accepteres

Redigeret af jake51 - 01-December-2014 kl. 17:15
Mikael Simpson
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 17:30
Laver en systemgendannelse.

M.v.h.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2014 kl. 17:47
Det er da osse rigtigt
Gør det med det samme
Mikael Simpson
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu