recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdateret: Hvilken Synology NAS anbefales? (2 bay)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdateret: Hvilken Synology NAS anbefales? (2 bay)

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af Tmad Tmad skrev:

DS211'en har en dvale funktion der aktiveres, hvis den ikke bliver brugt i den indstillede tid.  [...]

Derudover findes der også en timer så den kan indstilles til slukke helt fx om natten og starte op om morgenen. 

Cool.

Hvad hedder dvalefunktionen? (Er det Hibernation?) 
Jeg vil gerne  tjekke om den også findes på DS111 og DS211+. Men det tænker jeg nu at det gør.

vh Lasse
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Februar-2011 kl. 21:47
Valget er faldet på DS211. Der er lidt delte meninger om hvor kraftig meget RAM der skal til at køre Squeezebox Server (SBS) men det virker til at det kører fint på 211, og jeg skal ikke helt op i en 211+.

Jeg har også købt 2 seagate-harddiske på 1.5 Tb. Dem vil jeg bruge til raid1.

Foreløbigt tak for hjælp og input til alle.

vh Lasse
Til top
Flim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 341
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

"Jo dyrere model jo mere stille bliver NASen" <- Nej.

Bemærk at DS111 larmer mere end DS211 (næsten dobbelt så meget) pga en mindre blæser, men til gengæld har den eSATA, hvilket det ikke ser ud til at DS211 har.

Jeg har købt en DS111 og den siger stort set intet. Jeg frygtede også støjen, men den er næsten lydløs.

Noget andet der er ret cool, er at den kun bruger 8W i idle og 12W når den er i brug. (testet med elsparemeter).

Jeg har så sat min til automatisk at være slukket fra 23-05 så på den måde holdes strømforbruget på et minimum
DS214play
DVBLink
Så skal der fanme optages og streames!
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Flim Flim skrev:

Oprindeligt skrevet af tipsen tipsen skrev:

"Jo dyrere model jo mere stille bliver NASen" <- Nej.
Bemærk at DS111 larmer mere end DS211 (næsten dobbelt så meget) pga en mindre blæser, men til gengæld har den eSATA, hvilket det ikke ser ud til at DS211 har.
Jeg har købt en DS111 og den siger stort set intet. Jeg frygtede også støjen, men den er næsten lydløs.
og alligevel larmer den (ifølge specifikationerne) langt mere end min DS209 som jeg synes larmer for meget... - opfattelsen af støj er meget subjektiv :-)

Redigeret af tipsen - 16-Februar-2011 kl. 12:51
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2011 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Flim Flim skrev:

[QUOTE=tipsen]
Noget andet der er ret cool, er at den kun bruger 8W i idle og 12W når den er i brug. (testet med elsparemeter).

Jeg har så sat min til automatisk at være slukket fra 23-05 så på den måde holdes strømforbruget på et minimum

Ja så har du sparet 15 solide danske kroner om året. :)
MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu