recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdateret: Hvilken Synology NAS anbefales? (2 bay)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdateret: Hvilken Synology NAS anbefales? (2 bay)

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked Baglæns sortering
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af la55e la55e skrev:

Hej kim.t

 Og findes 500Mb RAM  overhovedet til 2-Bays?
 
 
Ja DS211+ modellen har 512 Mb RAM (skulle også være hurtigerer til at læse/skrive)
Jeg ville altid sætte en NAS op med trådet netværk af hensyn til hastighed/Stabilitet.
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 10:52
Noget lidt andet: Skal NAS have fysisk kabel til router eller er det trådløst?
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 10:40
Hej kim.t

Tak for hjælpen. Den dyreste af de modeller jeg har fundet har kun 256Mb RAM. Kan man selv opgradere dette - eller skal der findes en kraftigere model? Og findes 500Mb RAM  overhovedet til 2-Bays?

I øvrigt en god oversigt her: http://www.synology.com/enu/products/choose.php
De nyeste modeller er hhv. DS211j og DS211. Her har "j" modellen kun 128Mb RAM, så den er ude af mit søgefelt. Det samme er de ældre modeller. Jeg lander nok på en DS211 til knap 2000 kr.


vh Lasse


Redigeret af la55e - 14-Februar-2011 kl. 10:51
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 10:26
Hvis du vil bruge Squeezebox kræver det at du har noget softvare (selve SqueezeServeren) kørende på NAS'en eller en PC'er der står tændt. Det kræver processorkraft og RAM. Sonos har denne server indbygget i selve enheden og henter bare musik fra NAS'en.
Derfor hvis du ikke vil bruge Squeezebox så køb den billigste (kik evt. på overførselshastighederne hvis du regner med at skulle flyttet en stor mængde data). Ellers gå efter en model med min. 250Mb RAM - gerne 512 Mb RAM til SqueezeServer.
 
Til top
la55e Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Februar-2011
Sted: DK
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2011 kl. 09:31
Hej Alle

Efter at have læst de første mange sider her i forummet, har jeg belsuttet at min første NAS skal være en Synology. Den har jeg valgt fordi det virker som kvaliteten er støjsvag og så er web-interfacet godt. Jeg kunne have valgt andre mærker, men Synology tiltaler mig. Så den holder jeg fast i. 

Nu er spørgsmålet bare: Hvilken model?

Behov:
a) NAS skal bruges til 3 ting:
Back-up af personlige filer fra 3 PCere. Dette er ikke tunge filer men blot .pdf og word. Dog skal de være sikre - dvs. jeg skal have en model med 2 diske.

b) Primær kilde til digital-billeder. Ikke store filer (ikke spejlrefleks) , men mange tusind billeder. Igen de skal være sikre.

c) Streaming af Musik til Sonos eller Squeezebox eller noget 3. engang i fremtiden. Min musiksamling er ikke stor og har ikke lagt mig fast på format etc. - men altså, det skal den også drive. Så jeg tænker den skal have 

Budget:
Jeg er ikke helt skarp på dette men 4.000 er nok en øvre grænse. Incl. diske.

Jeg antager at Synologys modeller med 4xx er til 4 diske, altså skal jeg finde en med modelnummer 2xx)

På EDBpriser er der følgende modeller (sorteret efter pris).

Synology Disk Station DS211J 
(128 Mb Ram) - Anmeldelse
Bedste pris: 1.440,00 DKK

Synology Disk Station DS209  (OBS: Gl. model)
Bedste pris: 1.564,00 DKK

Synology Disk Station DS-207+ (OBS: Gl. model)
Bedste pris: 1.767,00 DKK

Synology Disk Station DS211
(256 Mb Ram)
Bedste pris: 1.862,00 DKK

Synology Disk Station DS211+
Bedste pris: 2.402,00 DKK
(512 Mb Ram)

Opdateret:
Synology Disk Station DS111
(256 Mb Ram)
Pris ca. 1.400
Kun 1-bay. men kan køre Squeezebox som det fremgår af tråden.
Måske skal jeg ikke raid - men tage manuel backup på ekstern harddisk alligevel.
Denne løsning med en enterprise disk virker også som et sikkert valg.


Men hvad pokker er forskellen? Er de gode nok til mit behov, og er der andre synology NAS i samme prisklasse (og gerne billigere) der kan opfylde mit behov? Altså, er der nogle helt andre modeller jeg også burde kigge på?

Jeg sætter stor pris på alle råd og bud, og vil gøre mit bedste for at opdatere denne øverste post så andre kan få glæde af det.

vh Lasse


(Opdateret: Gl. modeller overstreget, Mb RAM tilføjet, Anmeldelse (211j tilføjet)
(Opdateret 2 : DS111 tilføjet.)




Redigeret af la55e - 15-Februar-2011 kl. 10:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu