recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatering af biostuen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opdatering af biostuen

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatering af biostuen
    Sendt: 17-Februar-2022 kl. 08:49
Det er ved at være tiden til en opgradering af projektor og lærred i min hjemmebio stue. Da det samtidigt er en stue der bruges til dagligt er der nogle begrænsninger for at stille konen tilfreds nemlig den hvide farve på vægge osv. I kan se et par billeder nedenfor.

Jeg har en Epson LS12000B Projektor i kikkerten men er usikker på om det vil gøre en forskel på farvegengivelse og sortniveau hvis jeg vælger et gråt kontrast lærred istedet for et traditionelt hvidt nu hvor væggene er hvide. Rummet kan udover dette mørklægges.

Nogen erfaringer?

En anden overvejelse er om jeg skal gå efter et større lærred. hvis det skal være større så skal det også være akustisk transparent (Og så bliver det måske svært at finde et kontrast lærred).

Er der nogle erfaringer med hvordan et akustisk transparent lærred påvirker billedet?

Selve formatet bliver nok 16:9 igen da jeg generelt synes der er for få film i 21:9 når jeg kun streamer.


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 12:25
I den prisklasse synes jeg at Epson er et underligt valg; du kan jo få Sony for et par tusinde mere.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 14:59
Jeg blev inspireret af denne video og selvom Sony er noget billigere i Tyskland end DK så er der alligevel noget af et spring. https://www.youtube.com/watch?v=i7wLySbmMk4&ab_channel=KinoimWohnzimmer

Men der er også nogle praktiske forhold der gør at Epson'en lige kan være i det eksisterende arrangement jeg har, mens Sony'en ville kræve en ombygning.

Men mine oprindelige spørgsmål er ligeså relevante hvis faktisk ikke mere (mindre lys) for Sony'en som for Epson.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 16:56
slet

Redigeret af jake51 - 17-Februar-2022 kl. 18:26
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2022 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:


Men der er også nogle praktiske forhold der gør at Epson'en lige kan være i det eksisterende arrangement jeg har, mens Sony'en ville kræve en ombygning.


Arh, det skal da aldrig være noget som praktiske forhold der afgør det Wink


Redigeret af jake51 - 17-Februar-2022 kl. 18:26
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 17:07
Det ville være bedere med en mørkere stue.
Men hensyn til større lærred, så kunne du måske rykke sofa tætter på.
Det skal være en rullelærred?

Det er ellers en fin og stilren stuebio du har.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu