|
Opdatering af Sony Bravida KD-49XD7005 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2020 kl. 17:21 |
Hej, jeg skal prøve at gøre en lang historie lidt kortere.
Jeg har et Sony TV det har været ret usmart et par år. Så jeg ringede igen til Sony for at få hjælp. Jeg var tilsyneladende 6 opdateringer bagud med firmware, uagtet at TV’et var forsøgt opdateret på vanlig vis månedligt. Jeg fik et link tilsendt på mail, med en beskrivelse af at lægge den downloadede fil på et USB-stik, og opdatere skærmen manuelt. Skærmen opdaterede, og de småproblemer jeg tidligere havde var tilsyneladende væk. Efter et par dage havde jeg dog fået nye kvaler på halsen - hver 2. eller 3. gang jeg tændte for mit fjernsyn, startede skærmen med at tænde, slukke og derefter genstarte fra bunden, og læse Android ind igen. Det tager to små minutter at tænde TV’et på den måde, så man skal være lidt forudseende (og er der programmeret en optagelse af en udsendelse, kan den let blive forstyrret). Når jeg fx skifter kanal, bliver skærmen sort i 2-3 sekunder, inden den næste kanal vises. Jeg mailede Sony tilbage, hvor jeg beskrev problemet. Den flinke kvinde bad mig om at optage startsekvensen på video, og sende til dem - en video der fyldte ca. 90 megabyte - så den gik naturligvis ikke gennem min Gmail. Damen bad så om at få filen via OneDrive, så jeg uploadede og delte. Denne gang kunne damen ikke åbne filen. Jeg sendte derefter filen via en af disse tjenester man kan oplade filen til, og en anden person derefter kan hente via et delt link. Denne video kunne damen ikke åbne. Jeg delte videoen med hende via min Dropbox, men det kunne kvinden ikke se. Jeg oploadede filen til YouTube, men damen kunne ikke se videoen. Nu have jeg brugt en del af dagen på denne Sonymedarbejder, så jeg sendte alle omtalte links til en bekendt, som kunne se video fra alle links - selv på en mobiltelefon, så jeg skrev tilbage til Sonydamen, at problemet nok var i hendes ende, og spurgte om hun kunne få en kollega til at hjælpe hende. Som jeg havde overvejet, så blev dette råd ikke modtaget venligt, og kommunikationen med Sony stoppede brat. Jeg vedlægger bare linket til YouTube og håber på et god råd fra nogen af jer. LINK MVH Steen Redigeret af isteen - 16-Februar-2020 kl. 17:52 |
|
Steen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis de inde på Sony ikke kan se en You Tube video, så er der sgu da noget i vejen med dem derinde, en hver kan da se You Tube.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du har ret. Man kommer til at tvivle på supporternes evner, ikke? Redigeret af isteen - 16-Februar-2020 kl. 18:09 |
|
Steen
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hvor svært kan det være at klikke på et Link.? Med hensyn til dit problem, så har jeg Android, men ikke på et TV, bruger Shield, som jo ikke lige er det samme i dette tilfælde.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
bingoking ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du forsøgt med en tvungen factory reset? https://www.sony.co.uk/electronics/support/articles/00159906 - ikke den samme som man finde i menuen inde i Android, men som findes ved at starte op i bootloaderen.
Redigeret af bingoking - 16-Februar-2020 kl. 23:36 |
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Endeligt en reaktion tilbage fra Sony.
Kort fortalt, mit Sony TV kunne ikke selv opdatere firmware, så jeg fik en fil af Sony support, da jeg åbenbart var 6 opdateringer bagud. Efter opdatering af Sony, sker næsten hver gang dette: TV starter fuldkommen fra start, altså indlæser Android etc. Dette tager to minutter før skærmen er klar til at vide TV. Nå, efter at Sony har haft teknikere til at undersøge sagen, var dommen at dette ikke kunne klares med en anden opdatering af firmware - skærmen skal simpelthen sendes på værksted til reperation. Så meget for Sony/smarttv - næste gang ville det være dejligt med en simpel skærm, og så bare beame udsendelser fra mobil eller lignende |
|
Steen
|
|
![]() |
|
Thomas.T ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Juni-2016 Status: Offline Point: 196 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
PRÆCIS! At købe et "smart" tv, er som at bede om planned obsolescence. Næ, stik mig verdens dummeste tv, med flot billiede og 5-6 HDMI-indgange. Så kan jeg selv bestemme hvornår jeg synes det er tid til udskiftning - uden at producenten langsomt ødelægger det for mig
![]() |
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Beklager det sene svar. Jeg har forsøgt at resette skærken på hele tre forskellige måder, og sluttede med dit forslag. Intet ændrede noget, desværre - dog lagde jeg mærke til noget en enkelt gang. Skærmen startede op nomalt, men efter et splitsekund genstartede systemet fuldstændigt (med Android-loge etc.)! Nå, jeg må leve med det, til jeg bliver så sur at jeg køber noget andet. |
|
Steen
|
|
![]() |
|
ivan.rene ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nøjagtig samme problem på min KD-77A1 efter sidste automatisk firmware update :-(
|
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg købte noget andet, så slut med Sony kundeservice herfra |
|
Steen
|
|
![]() |
|
ivan.rene ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fik nu faktisk mit fikset fra Sony support, ved at følge denne opskrift (Hvis der nu er andre der finder denne tråd)
1. HOME - INDSTILLINGER -
KANALOPSÆTNING - DIGITAL OPSÆTNING - GUIDE OPSÆTNING - slå fra
2. HOME - INDSTILLINGER - KANALOPSÆTNING - TEKNISK OPSÆTNING - slå begge fra 3. HOME - INDSTILLINGER - NETVÆRK - FJERNSTART - slå fra 4. HOME - INDSTILLINGER - EKSTERNE INDGANGE - BRAVIA SYNC INDSTILLINGER - BRAVIA SYNC STYRING - slå fra 5. HOME - INDSTILLINGER - LAGERPLADS & NULSTILLING - INTERN DELT LAGERPLADS - CACHELAGERET DATA - ryd 6. Hold TÆND/SLUK-knappen på fjernbetjeningen inde i 10 sekunder indtil TVet genstarter af sig selv (denne form for genstart tager lang tid, hvilket er helt normalt) |
|
![]() |
|
isteen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-September-2005 Sted: Randers,Denmark Status: Offline Point: 716 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt for dig ivan.rene - efter at have tumlet med Sonys support, skiftede jeg til et helt andet mærke.
|
|
Steen
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |