|
OpenElec? Nuc? Dur det? Er der andet? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Næh, du kom faktisk meget tilpas :)
Jeg havde en naiv ide om, at jeg i OpenElec på en intuitiv måde kunne angive hvilke IR-signaler der svarede til hvad, sådan at jeg fx kunne bruge min wdtv remote, indtil jeg engang får købt mig en logitech harmony eller lignende. Kan man det? Kan NUCen ikke finde ud af CEC uden sådan en æske imellem? |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
Desværre ikke, det nemmeste er en Harmony hvis du selv vil fuld kontrol over hvordan ir skal fungere når du trykker på en given tast.
|
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
elendil ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Juni-2010 Sted: Lille skensved Status: Offline Point: 467 |
|
Pokkers. Jeg fremskynder investeringen af en Harmony.
Tak for hjælpen. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
|
Fed tråd!
Masser af guld - den skal følges. ![]() M.v.h. |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Vær opmærksom på at den billige NUC kaldet DN2820 har en N2820 CPU som faktisk er en Bay Trail-M selv om Intel kalder den en Celeron. Dens GPU har kun 4 execution units mod 16 i de nyere Core i3+ Haswell CPU'er.
N2820 er fin nok til 2D H.264-afspilning som den har hw-understøttelse af men så snart der skal bruges CPU-kræfter til H.265 eller kvalitetsopskalering af SD-materiale (f.eks. DVD'er) kommer den til kort. Hvis en NUC med N2820 er for langsom og man ikke vil betale prisen for en NUC med i3/i5 kan man evt. købe en ASUS ChromeBox med Celeron 2955U, 2GB Ram og 16GB SSD og erstatte Chrome OS med OpenElec. Prisen er ca. 1.500 kr. hos DustinHome. Der findes også kraftigere modeller men så kan man lige så godt købe en tilsvarende NUC. De mindste udgaver af ASUS ChromeBox skulle være blæserløse, hvilket også er værd at tage med. GigaByte BRIX fås også i en 2955U-udgave til ca. samme pris som en ChromeBox men uden Ram/SSD. Skal man kun bruge den til OpenElec er ChromeBox nok den billigste løsning. Se også den anden tråd hvor ASRock Q1900-ITX bundkort (J1900 Bay Trail-D CPU) + MS-Tech CI-70 kabinet anbefales som et alternativ til en NUC. |
||
![]() |
||
Guests ![]() Gæst ![]() |
|
Der er hw-understøttelse af H.264 mens H.265 skal klares i software så forvent at den bliver ved med at svede over H.265 uanset hvor lang tid der går. Der skal nok komme optimeringer ude i krogene af H.265-softwaren men det kommer aldrig i nærheden af den hw-understøttede H.264-dekodning. |
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Ifølge http://wiki.openelec.tv/index.php/Guide_to_add_your_own_remote kan du, men jeg er endnu ikke kommet i mål med det. Inden jeg skiftede til openelec kørte jeg xbmc på ubuntubasis og der lykkedes det mig at få indlæst custom tastetryk fra min remote - jeg havde haft en Panasonic recorder inden jeg gik over til en htpc, så min harmony remote snakkede panasonic'sk og det fik jeg til at spille ved at bruge lirc, irrecord og irw. I openelec kunne jeg ikke helt få det til at spille, sandsynligvis noget med at de config filer jeg moslede rundt med ikke lå samme sted i openelec som i xbmc (de har det med at flytte rundt af uransagelige årsager). Jeg endte med at droppe det og sætte min harmony om til at snakke "windows mce remote'sk" i stedet, det var defaultopsætningen for openelec. Så jo, hvis du har nok gå på mod i en linux prompt, så er det muligt at lære xbmc/openelec at forstå din wdtv remote. Edit: http://wiki.xbmc.org/index.php?title=How-to:Setup_Lirc er også interessant.
Redigeret af strandvasker - 30-Maj-2014 kl. 22:39 |
||
![]() |
||
|
hehe, du må fuldstændig have overset ordet "intuitiv" i mit indlæg :)
Jeg har spildt masser af tid med Linux i mine unge dage, så det kan godt være jeg giver det et skud på et tidspunkt. Det bliver dog ikke lige med det samme, da jeg vist har rigeligt at se til. Tak for links. |
||
![]() |
||
|
Er det ikke denne jeg skal have?
http://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/Intel-NUC-D34010WYK2-Barebone-2423969.html I3'en med infrarød. Nogen indvendinger? Altså bortset fra den har mini-HDMI, i stedet for HDMI (jeg købte tilfældigvis et HDMI-kabel i den rigtige længde i sidste uge). Redigeret af elendil - 02-Juni-2014 kl. 20:21 |
||
![]() |
||
TeddyM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Sted: KBH N Status: Offline Point: 7 |
|
Jeg selv er på jagt efter en ny receiver, der er det vigtigt med HDMI 2.0 og HDCP 2.2.
HDCP 2.2 tror jeg ikke har nogen betydning. Men HDMI 2.0 kunne jeg få en fæl mistanke om kunne blive nødvendigt hvis den skal bruges til 4K@60hz. Forudsat du bruger HDMI interfacet. Jeg har ingen ide om den NUC du linker til har HDMI 2.0 eller kun 1.4. Blot til info. ;) /Teddy |
||
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P |
||
![]() |
||
|
Den har HDMI 1.4.
Man skal jo ikke begrænse sig unødigt, men jeg tror ikke jeg kommer til at køre HDMI 2.0 lige foreløbig. Hverken TV eller Receiver er klar til det. Så vidt jeg kan læse mig til, findes der ikke en eneste NUC med HDMI 2.0 endnu. Hvis jeg - når jeg skal skifte TV og receiver (om lang tid), står og mangler det, har jeg ikke noget imod igen at bruge 2k på en nyere NUC. Jeg vil blot vide om den jeg har linket til er det optimale valg netop nu. |
||
![]() |
||
TeddyM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Sted: KBH N Status: Offline Point: 7 |
|
Når du ikke skal bruge HDMI 2.0, så tror jeg den vil kunne løfte dit behov. Jeg har kørt XBMC på en maskine med færrer kræfter. Dog var det XBMCbuntu. Men jeg tror bestemt den vil kunne løfte opgaven.
/Teddy |
||
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |