recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OpenElec? Nuc? Dur det? Er der andet?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

OpenElec? Nuc? Dur det? Er der andet?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2014 kl. 19:31
Update.

Jeg købte:
NUC
USB-stick
Mini-HDMI til HDMI

RAM havde jeg. Troede jeg. Det anbefales at købe 1.35V (DDR3L)-RAM til en late 2012 mac mini, men det viser sig, at de RAM Apple selv har monteret ab fabrik er 1.5V (i hvert fald i min). Boooh!

Jeg har lagt OpenElec 4.0.4 på og efter møje og besvær, lykkedes det mig også at få IR til at virke. intel har selvfølgelig kvadret Haswell-BIOSen, så IR ikke virker, men det findes der en løsning til her: http://intelnuc.blogspot.dk/2014/01/getting-ir-receiver-work-with-haswell.html

Jeg fik også WDTVens remote til at fungere sammen med NUC'en via denne side:
http://wiki.openelec.tv/index.php/Guide_to_add_your_own_remote

Tak for hjælpen, gutter. Hvis nogen vil vide mere, kan de bare spørge.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 10:38
Nice!

Er den egentlig blæserløs, sådan en nuc, eller har den en af de der sædvanlige, flade laptopblæsere monteret?
Til top
elendil Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Juni-2010
Sted: Lille skensved
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elendil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 10:47
Den har blæser. Når man læser rundt omkring på indernettet, påstås det at selv meget lydfølsomme mennesker ikke kan høre den. Det er løgn. Det de mener er muligvis at man ikke lægger mærke til den, når man ser film, og den del af det er god nok. I hvert fald larmer den mindre end mit Panasonic plasmatv.

Man kan købe nogle blæserløse kabinetter til dem. Det var det jeg havde i tankerne som backup, hvis jeg ville synes blæsestøjen var irriterende. Indtil videre har jeg ikke lagt mærke til den, når jeg ikke har lyttet efter den.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2014 kl. 13:31
Jeg har også lige købt netop den model og er rigtig godt tilfreds. Næsten lydløs og så er ir modtageren vanvittig god til at fange signalerne. Jeg har monteret den bag på mit tv i soveværelset så man ikke kan se den, men alligevel så er det underordnet hvor jeg peger med remoten (Microsoft mce remote). Den modtager det hele.
Bruger den for øvrigt som klient til mediaportal, hvor den gør det perfekt
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu