recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - OpenOffice
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpenOffice

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 22:25
Har foretaget skift fra openoffice til libreoffice uden problemer for flere måneder siden.

/B
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19834
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

OpenOffice blev udviklet under SUN's vinger. Da Oracle overtog Sun, forudså udviklerne af OpenOffice en mørk fremtid for projektet, så de stak af og startede deres eget projekt ved navn LibreOffice, baseret på seneste version af OpenOffice.

Ren og skær tyveri?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2011 kl. 22:55
Nej. Kun for de uoplyste.

OpenOffice er Open Source. Enhver har lov til at tage kildekoden og starte sit eget projekt. Licensbetingelserne kræver blot, at man ikke må offentliggøre modificerede udgaver af programmet på binær form uden samtidigt at offentliggøre den modificerede kildekode.

Redigeret af Allan Olesen - 03-Juni-2011 kl. 22:59
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

OpenOffice blev udviklet under SUN's vinger. Da Oracle overtog Sun, forudså udviklerne af OpenOffice en mørk fremtid for projektet, så de stak af og startede deres eget projekt ved navn LibreOffice, baseret på seneste version af OpenOffice.

Ren og skær tyveri?

OpenOffice er der stadigvæk, så intet er stjålet.LOL

Det hedder et fork. Hvis du bruger ffdshow eller MPC HC på din Windows 7, er det også baseret på et fork af de oprindelige versioner.

Da M$ første gang skulle implementere en netværksstak, blev de "inspireret" af noget kode under BSD licens. Også helt lovligt.

Seneste nyt med OpenOffice er at Sun har dumpet projektet til Apache Foundation, og der kommer næppe nye OpenOffice versioner. Lidt trist at Sun ikke ville frigive navnet OpenOffice.org, men så må pakken hedde LibreOffice i stedet for. Når man lige har vænnet sig til at det ikke har noget med babybleer at gøre, lyder det faktisk bedre. Frihed! Hvem ønsker ikke det.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
kakilika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-September-2009
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 16:55
Tak for svarene. Nu er de to nævnte programmer næsten ens, vil mine dokumenter fra OpenOffice automatisk blive overført til LibreOffice?

Er ikke helt skrap til det med computere...Embarrassed
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af kakilika kakilika skrev:

Tak for svarene. Nu er de to nævnte programmer næsten ens, vil mine dokumenter fra OpenOffice automatisk blive overført til LibreOffice?

Er ikke helt skrap til det med computere...Embarrassed
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med om dine dokumenter bliver overført?

Dine dokumenter bliver liggende, hvor de er nu*. Hvad der sker med skabeloner, ved jeg ikke. Hvis du fjerner Openoffice i kontrolpanelet "Fjern programmer" og så installerer LibreOffice, så vil dine openoffice-dokumenter åbne i LibreOffice, når du dobbeltklikker på dem.

*) Hvis du har gemt dokumenterne i c:/Programmer/Openoffice ved jeg ikke hvad der sker, men der gemmer man jo heller ikke dokumenter.
Venlig hilsen
KB
Til top
kakilika Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-September-2009
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2011 kl. 21:36
Okay, tak for hjælpen - har forstået Smile
Til top